• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Nej min enda nattsuddare här inne...nu tror jag att jag hör sängen ropa på mig...eller så hör jag i syne
    Kanske ett symptom till
    Är inne samma tid i morgon igen...ska spana efter dig då!!

• sweetstreet

sov gott junilejon!!!

:)

• MSW

Godmorgon! Alltid spännande att läsa igenom kvällen och nattens diskusioner.. :)

Känns som att det är fredag redan idag.. Lite jobbigt, men jag överlever nog! Annars??

• MSW

Junilejon: Hoppas inte migränen drog med sig tant.. *hoppas hoppas*

• Tinga

BS - japp, den här gången kommer jag att testa med CB:s ÄL-test hela perioden. Jag räknar med ÄL om ca 1.5 veckor och kommer att börja testa några dagar innan dess. Enligt VULet jag gjorde igår var ju ingen ÄL på gång än heller. Jag har också bestämt att om jag inte får utslag på ÄL-testet den här gången heller ska jag gå till en ny gyn. Faktum är att han jag träffade igår föreslog att jag istället för ÄL-test skulle lägga motsvarande pengar på vin, för att maken och jag skulle slappna av och ha det trevligt, för han menade att ÄL-test var slöseri med pengar! Någon annan som har en gyn som kommer med liknande förslag?!?

Sweet - usch och fy för sådan mensvärk att man måste gå hem från jobbet! Stackars dig! Skönt iallafall att höra att du inte är helt under isen, trots tantbesöket. Tycker att det låter bra att du kan se det positiva i att detta är första försöket efter operationen, så kanske det känns lite ljusare. Himla synd att det inte räcker med en nyopererad fin livmoder för att man aks bli gravid - det är väl onödigt att det krävs en befruktning också!

Du har ju iallafall verkligen fattat vad era synkroniserade kalendrar ska användas till!

Ju längre tiden går utan att FruLlan hör av sig, desto mer undrar jag vad som är på gång! Någon som hört något? *nyfiken i en strut*

• MSW

Tinga: Din gyn är väl orolig för att bli utan arbete.. Därför han rekommenderar så konstigt.. ;) Well, du hittar säkert ÄL denna månad!

Ja Frullan, nu är vi verkligen nyfikna på vad som händer med er!

• Victory

Här har tanten stigit på utan att knacka! Men jag känner mig inte särskilt ledsen för det (konstigt nog). Jag tror det beror på att jag redan förstod att hon skulle komma och tog ut sorgen igår (för då var jag riktigt deppig). Nu känns det bara bra att hon kom så pass tidigt att jag slapp gå och vänta.

Och det bästa av allt: Jag har ringt till KK och de drar igång utredning av oss!!! NU känns det äntligen som att det händer något!

På måndag ska jag lämna blodprov och sedan kallas mannen för att lämna spermaprov. Vi ska också få fylla i varsin hälsodeklaration. Det känns så himla BRA!

• MSW

Victory: Tråkigt med tanten, men så j*vla skönt att ni får komma igång så snabbt! *jätte mycket lycka till*
    Känns väldigt bra nu antar jag?? :D

• Lapinette

Tinga - jag kanske skulle gå till din gyn! Gillar verkligen hans rekommendation med att lägga samma summa på vin som på ÄL-stickor .

Junilejon och Sweet - så ni har diskuterat i natt igen. Själv stöp jag i säng efter jag fått infon om Sweets tant som tyvärr kom denna månad men toppen att du inte känner dig deppig. Det där med att planera in nästa ÄL så har jag ju mitt Excelark och där är varenda ÄL inprickad i typ ett halvår framöver. Visst kan det skifta ett par dagar hit och dit men för att veta på ett ungefär. Maken frågar alltid mig innan han bokar en tjänsteresa om det är ok.

Någon som vet hur det går för Snartis? Det är ju onekligen nära BF (18/8).

Har nu lagt till nästa veckas BIMare på listan och tagit bort de som tyvärr har fått BOM (Frejis och Sweet). Förresten, September har du pratat med Sophiahemmet?

Veckans BIMare:
    September BIM 14/8 ? har testat negativ igen och ska nu ta kontakt med Sophiahemmet och höra om hon kan sluta med hormonerna. Trots detta är hon lugn som en filbunke.
    Victory BIM 17-18/8 - drar igång utredning så fort och OM tanten kommer
    Junilejon BIM 17/8 ? Har känningar i bröst och har testat negativt men ska försöka hålla ut till fredag med ett nytt test
    Puman-prinsen BIM 17/8 ? är nu en ärbar kvinna
    Lapinette BIM 21/8 ? letar symptom som vanligt men inser mellan varven att hon faktiskt troligen kanske inte är gravid
    Nenne BIM vecka 34
    August BIM 24/8

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!