• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Moppy - langtar till den dagen jag kan hjalpa till med sadana fragor! Idag ar det out of bounds...

• Liten med Mindre

Angående nidblödning så trodde jag att jag hade en i januari, eller nåt. Men inte blev det bebis för det. (Fick en liten blödning ca 7 dagar efter ÄL, och ung 7 dagar före BIM).
    Det hade aldrig hänt innan.

En knapp timme kvar av dagen. Skönt!

• Liten med Mindre

arbetsdagen alltså. :D

• Lapinette

Själv tänkte jag springa lite tidigare för att köra pump på Odenplan. Ha en bra kväll!!

• BrudSommar2006

Moppy, har för mig att de rekommenderar att man ska gå profylaxen ca tre månader innan, det står på deras hemsida.

• Moppy

Gick du profylaxen förresten, Brudsommar?

• Tinga

Sweet - neeeeej; inte tant nu igen! Oh, så tråkigt! Hur många tummar ska man egentligen behöva hålla för att det ska gå vägen?!?

Victory - upp med hakan; än behöver du ju inte tänka på nästa försök! Låt BIM passera först - du kanske inte ens behöver tänka på något nästa försök!

BS - vilket hemmamammaliv; vin till frukost! Då kanske barnavårdsnämnden eller vad det heter nuförtiden kommer på hembesök!

Piggelin - det märks verkligen att du är en pratkvarn; du kommer in och ska "bara" hälsa och så blir det dagens längsta inlägg alla kategorier! Missförstå mig rätt; det är jättekul att läsa, men du bekräftar verkligen bilden av dig själv!

Nu kanske jag ska ge en liten sammanfattning av mitt besök hos gyn idag. Hans allra tydligaste budskap var - slappna av. Surprise! Kan jag få det på recept, tack! Jag försökte visa mina tempkurvor för att diskutera dem, men det var han inte alls intresserad av. Det var alldeles för tidigt efter bara några månaders försök. Han tyckte att jag skulle strunta i allt vad temp och ÄL-test heter, och bara njuta av att ha sex. Det ena utesluter inte det andra, tycker jag!

Hans bedömning var att en cykel kan kallas för lång när den överskrider ungefär 35 dagar. Dock var han noga med att påpeka att det är jättevanligt med oregelbundenhet efter p-pillerstopp, och innan det har gått ungefär ett år efter att man slutat med piller finns det ingen anledning att undersöka sig närmare pga det.

Han gjorde också en vanlig gynundersökning, varefter bedömningen var att allt såg bra ut. Jag fick även göra VUL, och någon ÄL syntes inte till, men det ska den ju inte göra än heller, enligt mina beräkningar. Jag har iallafall inga cystor, utan allting såg fint ut.

Jag känner mig väl hyfsat nöjd med besöket, men jag hade gärna gjort ett VUL i slutet av nästa vecka för att se att ÄL var på gång, men det var han som sagt inte alls intresserad av. Jag tänker nöja mig med det här besöket så länge, men får jag inte utslag på ÄL-test den här gången heller går jag nog till en annan gyn för "second opinion".

• Liten med Mindre

Tjaaa - min gympa den här veckan består nog mest av höftgung till musik framför datorn. Kan bara inte låta bli att svänga med. Ska verkligen träna nästa vecka, med eller utan armar o axlar. :D

Pumpa lite åt mig med lappis!

• Liten med Mindre

Bara att kämpa på alltså Tinga? :? Visst är det kul att höra det?

Men skönt att allt såg fint ut. det känns alltid bra. :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!