• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Piggelin - visste du att vi åt ostron igår igen?! Dock ingen Pol Roger utan vi höll oss till Alsace denna gång...ja, tills det var dags för ostbrickan för då skulle maken absolut ha rött.

Min väninna kan bli lite bestämd av sig gällande hennes uppfattningar om hälsa. Hon tycker nog att jag inte tar hand om mig så bra som jag borde för att lyckas få till en liten bebis. Känner bara att jag inte orkar vara så himla målmedveten hela tiden utan nu är det sommar och vi njuter av livet istället.

• BrudSommar2006

Piggelin, ha, jag håller på att bli överkörd av spårvagnen när jag GÅR i Göteborg! Maken som är van får alltid köra när vi är där nedåt.

Enligt vår GPS borde vi köra lite fortare än vad hastighetsmätaren på bilen visar för att hålla hastigheten. Utom just vid 70 km lustigt nog.

Jag orkar inte gå och titta efter men jag måste fått mitt körkort 1989 eller 1990 så jag är inte så långt efter!

• BrudSommar2006

Nu har jag faktiskt inte druckit vin på ett helt år har jag kommit fram till, inte sedan jag blev gravid och tappade smaken för det. Skulle väl kunna slänga i mig ett glas medan maken försöker underhålla den busiga bebisen men det känns inte värt besväret... Har inte saknat det än heller faktiskt.

• BrudSommar2006

Fast idag sov hon på förmiddagen, vin till frukost kanske?

• -August-

Sweet - det finns hopp, eller hur??? Men skont anda att du ar lite avtrubbad. Jag upplever for forsta gangen lite BIM-hysteri. Sahar kan jag inte fortsatta! Maste skaffa nagra nya hobbies. Sy barnklader? Snickra barnmobler? Kanske matlagningskurs i barnmat? For att slappna av ifran alla skaffa barn-tanker... .

• Piggelin1

Men hallå eller, Lappis - om man njuter av livet, mår bra av god mat & vin - det gör ju bara gott för själen, vilket i sin tur gör att man mår ännu bättre i slutänden. En positiv sak ger en annan Man kan väl inte leva sunt & nyttigt jämnt, livet skulle bli alldeles för trist då! Ungefär som det där att späka sig totalt om man tänkt gå ner lite i vikt, då trillar man ju raskt dit igen & kanske tom går upp istället... Läste för ett par år sen "Franska Kvinnors Smala Hemligheter" - den passade mig perfekt i sitt "tänk"!

Haha, jag bara chansade på ostron eftersom jag vid det här laget förstått att det & Pol Roger är favoriter för dig & mannen

• Liten med Mindre

Piggelin - brudsommar förklarade lite i förbigående ovanför. GPS:en visar alltså din hastighet mätt från satellit, och den skiljer sig oftast från den som mätaren visar. Vi antar att den visar mer korrekt, och därmed kör vi efter den. Att det sen är fortare än mätaren gör väl sitt till. :D

Coolt med din karatebebis. 8)

• fifiopipi

Här har ni en nykomling till!

(Fast känner mig inte så ny, har smyg-läst till o från ganska länge nu. ) :)

Om mig; försökt sen oktober -06, tidigt missfall i mars, bor i Skåne, snart 27år.

• Lapinette

Är inne och googlar på allt möjligt gällande barn, symptomer, bisolvon etc och hittade det här om illamående. Så till dig:

Pirr - Det är viktigt att försöka äta små och täta måltider och att försöka ersätta den vätska man förlorar vid eventuella kräkningar. Ofta kan man minska besvären genom att ta lite vatten och ett kex innan du stiger upp på morgonen, undvika att äta sådant du vet att du känner illamående av. Det är också många som upplever en försämring av illamåendet i samband med halsbränna och det är därför också viktigt att undvika mat som retar, till exempel mycket fet, starkt kryddad och rökt mat. Om man inte känner för fast föda är det viktigt att man under alla omständigheter får i sig tillräckligt med dricka.
    En del kvinnor finner att färsk ingefära riven i vatten hjälper, likaså ginger ale som finns att köpa i matvaruaffärer.

Om inget hjälper kan man få symptomlindring med antihistaminpreparat eller liknande mediciner. Men innan du tar tabletter mot illamående bör du alltid diskutera detta med din barnmorska.

• Piggelin1

Okidoki, hade inte fattat att man kan se hastigheten på en GPS. Kanske kan bero på att vi inte har ngn GPS? Mannen som annars är pryltokig (milt uttryckt) har faktist sagt flera ggr att han inte är intresserad av att skaffa en GPS - jag fiskade tex lite i julas när jag funderade över julklapp...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!