• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Mrs B: Bra att dagen med svärmor gick ganska bra trots allt!

Jag är nog också den som samlar mest men nu rensade jag och det var en befrielse!

Mrs B och Soofia: Ja, det är väl bara att aldrig sluta TRO på att det hela löser sig en vacker dag.

• BrudSommar2006

Själv är jag en E18-människa och där är det ju två-filigt, fast jag hör nog till dem som brukar köra om mer än jag stoppar upp i vilket fall tror jag.

Tanken på busig bebis på café gör mig svettig, speciellt framåt kvällskvisten då hon oftast är på sitt sämsta humör... Lappinette, du får ta med dig sysslingen och komma på hembesök i stället, Liten har ju redan vågat sig förbi fast då var Iris inte på sitt mest sociala humör faktiskt...

Själv gillar jag också avskalat men med maken blir det plotter hur man än gör, fast mest skräp, typ DVDer, sladdar, datorprylar, CD-skivor, passet ligger framme i ett halvår, batterier, suck, suck. Och jag går runt och städar,lägger undan och slänger allt jag bara törs när han inte är hemma annars blir han så orolig att saker kommer bort som han vill ha kvar...

• BrudSommar2006

Igår träffade Iris, två månader, sin släkting Thea, fyra månader. Iris är en cm längre och väger ett halvt kg mer! Kul att de var precis lika stora fast den ena var dubbelt så gammal. Det gick liksom inte att se att de inte var lika gamla, fast Thea var ju mycket stadigare i kropp och nacke.

• Mrs_B

Saker till listan:

Moppy = ålder, stad, försökt sen, BF??????

• MSW

Brudsommar: M2b har två syskon barn som det skiljer två månader på, och det yngre har alltid varit större (vägt mer iaf, längden vet jag inte).. Men det märks juh ändå vem som är äldst på stadigheten, som du säger.. Och den äldre har varit mer "med" på vad som händer.. nu är de 9 & 7 månader..

• Lapinette

BS - din släkting är fortfarande på semester men jag hör med henne då hon är åter i stan. Det är ju inte heller så långt tills hon fyller år. Kanske ses vi där, om hon ordnar något?

• Mrs_B

Till listan:

Storasystern = ålder?

• Moppy

Mrs B, here you go girl:
    Moppy = 30 år, Stockholm, försökt sedan oktober -06, BF 23 november

• Piggelin1

Hej tjejer,
    mest bara vairt inne & smygläst idag, utan att kommentera, men tänkte att jag kan ju iaf gå in & tjingsa på er

Sweet - ingen tant får komma här inte - det har vi allihopa bestämt för länge sen. Hon skulle bara VÅGA...

Lappis, din kollega har säkert ett jättetrist liv - du har mkt roligare med alla flaskor Pol Roger, ostron, gåslever & annat som gör livet värt att leva. Renlevandasmänniska skulle jag aldrig kunna bli... Känner igen det, har fått "onda ögat" ett antal ggr jag med när jag berättar om en vinprovning här, en middag där osv. Bland vissa kollegor ligger jag tex lågt med att berätta om våra hyfsat täta weekend-resor hit & dit... Passar mig för utsättas för den svenska avundsjukan typ.

Ngn skrev om "GPS-hastighet" innan - vad i hela friden är det?? Farthållare känner jag till, men detta var ngt nytt! Själv blir jag TOKIG inte bara på de i mitten- & vänsterfilen, utan även på de stollar som byter filer alt. svänger höger/vänster utan att överhuvudtaget fundera på att det finns ngt som heter blinkers... Har kört en del i Sthlm & tycker att jag grejar det hyfsat väl, man slipper ju att spana efter spårvagnarna hela tiden Annars är jag som Muggles & använder GÄRNA min tuta
    När jag hade bilen inne på senaste servicen i juni, så kommenterade verkstaden att tutan inte funkade riktigt 100%-igt. Hmmm... kan en tuta bli utsliten?! Annars är min favorit att studera hur folk kör kring Korsvägen här i Gbg - vi bor precis i närheten, liksom att mässan, Liseberg, Universeum mm ligger vid Korsvägen också. Där kan man få se mkt roligt, speciellt såhär i turisttider...
    Ni pratade om hur länge ni haft körkort - hallå eller, i det sammnhanget framstår jag definitivt som medelålders i detta sällskapet - 1988 fick jag mitt körkort
    Angående vänstertrafik så är det ju det även i Sydfafrika, men i ärlighetens namn så vande vi oss så mkt att jag efter tre veckor där hade svårt att bestämma vilken sida som var "rätt" när vi kommit hem! Minns att jag skulle köra ut från en parkering & låg längst till vänster - woaaah...

Annars så vaknade jag av bebisen inatt, h*n verkar synerligen energisk & motionerade både armar & ben, tror jag bestämt. Ganska hårda sparkar på sidan liksom & samtidigt mjukare stötar mitt för naveln. Eller körde h*n sparkar i spagat kanske?! Blivande karateproffs? Berättade för en kompis som skojade att "akta så att det inte är två trots allt där inne!"

• Piggelin1

Moppy, då ligger du ju bara fem dgr efter mig!

MrsB & August - jag jobbar på att memorera era nya nicks!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!