Hej tjejer,
mest bara vairt inne & smygläst idag, utan att kommentera, men tänkte att jag kan ju iaf gå in & tjingsa på er
Sweet - ingen tant får komma här inte - det har vi allihopa bestämt för länge sen. Hon skulle bara VÅGA...
Lappis, din kollega har säkert ett jättetrist liv - du har mkt roligare med alla flaskor Pol Roger, ostron, gåslever & annat som gör livet värt att leva. Renlevandasmänniska skulle jag aldrig kunna bli... Känner igen det, har fått "onda ögat" ett antal ggr jag med när jag berättar om en vinprovning här, en middag där osv. Bland vissa kollegor ligger jag tex lågt med att berätta om våra hyfsat täta weekend-resor hit & dit... Passar mig för utsättas för den svenska avundsjukan typ.
Ngn skrev om "GPS-hastighet" innan - vad i hela friden är det?? Farthållare känner jag till, men detta var ngt nytt! Själv blir jag TOKIG inte bara på de i mitten- & vänsterfilen, utan även på de stollar som byter filer alt. svänger höger/vänster utan att överhuvudtaget fundera på att det finns ngt som heter blinkers... Har kört en del i Sthlm & tycker att jag grejar det hyfsat väl, man slipper ju att spana efter spårvagnarna hela tiden
Annars är jag som Muggles & använder GÄRNA min tuta
När jag hade bilen inne på senaste servicen i juni, så kommenterade verkstaden att tutan inte funkade riktigt 100%-igt. Hmmm... kan en tuta bli utsliten?! Annars är min favorit att studera hur folk kör kring Korsvägen här i Gbg - vi bor precis i närheten, liksom att mässan, Liseberg, Universeum mm ligger vid Korsvägen också. Där kan man få se mkt roligt, speciellt såhär i turisttider...
Ni pratade om hur länge ni haft körkort - hallå eller, i det sammnhanget framstår jag definitivt som medelålders i detta sällskapet - 1988 fick jag mitt körkort
Angående vänstertrafik så är det ju det även i Sydfafrika, men i ärlighetens namn så vande vi oss så mkt att jag efter tre veckor där hade svårt att bestämma vilken sida som var "rätt" när vi kommit hem! Minns att jag skulle köra ut från en parkering & låg längst till vänster - woaaah...
Annars så vaknade jag av bebisen inatt, h*n verkar synerligen energisk & motionerade både armar & ben, tror jag bestämt. Ganska hårda sparkar på sidan liksom & samtidigt mjukare stötar mitt för naveln. Eller körde h*n sparkar i spagat kanske?! Blivande karateproffs? Berättade för en kompis som skojade att "akta så att det inte är två trots allt där inne!"