• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Usch, vad meningslöst livet känns plötsligt! Ingen bebis och gud vet när eller OM det nånsin blir någon. Ingen efterlängtad ledighet från jobbet heller, jag hade behövt ett års föräldraledighet ungefär just nu! (och hade förväntat mig det också). Jobbet är dessutom urtrist! Bara hela långa hösten och vintern att "se fram" emot. Vill inte träffa någon kompis för de pratar bara om sina barn eller frågar (igen) om inte vi vill ha barn. Och inte orkar jag tänka på nästa försök heller, det känns bara jobbigt. Blää! Meningslöst är ordet!

Den enda som hjälper är väl att ta en dag i taget. Och så att tänka på att renoveringen snart blir klar så att vi får ordning i huset.

Jag är inte ute efter sympatier, ville bara skriva av mig lite.

• Victory

Oj, jag är visst inne i ett negativ-läge idag.

En positiv sak att se fram emot: Thailand i november. Men det är ju länge dit.

• _koko_

Liten - Har också hört att det inte är bra att ha frysen ute på vintern (för att den inte är byggd för det), men också de som haft den ute i många år och det har gått utmärkt.

Kan tillägga att jag inte heller gillar mittfilskörare (sorry frejis och liten...). Högerfilen är ofta helt öde, men mittfilen är minsann fullknökad av söndagsputtrare... Och på E4an norrut kan jag meddela att det INTE finns några avfarter från vänsterfilerna!!

• Lapinette

Victory - tiden går fort och du får inte ta ut allt negativt redan. Vem vet, snart går du där med stor mage.

BS - håller inte med gällande din körning då jag vet hur idiotiskt det blir när bilar börjar köra om på höger sida.

• Victory

Jo, nu kom jag på det där med frysen: För att det ska bli kallt tar frysen kyla från luften och avger istället värme. Men om det blir kallare utanför frysen än inuti blir det tvärtom, alltså det blir varmare i frysen. Eller nåt sånt. Men det gäller ju bara om det blir kallare än -18 grader ute.

• sweetstreet

Victory,

Kram på dig Gumman!!
    Vissa dagar är bara sådana. Man kommer liksom inte ur deppet. :(
    Men jag hoppas det kommer kännas bättre när du slutar jobba och går hem för kvällen iallafall.
    Om inte annat så är det onsdag så nu är det "nerföfsbacke" till helgen igen! :)

• Lapinette

Ahhh...Koko, en till som har samma åsikt gällande dessa proppar som absolut inte kan tänka sig att köra i höger körfält. Maken blir tokig varje gång! Förstår inte varför svenskar gillar mitten så mycket. Kanske är det för vi alltid ska vara så "lagom" hela tiden. Nej, låt folk få köra om.

• _koko_

Victory - Kram! Vet ju hur mycket du har kämpat för detta, ibland i sträv motvind. Hoppas ni får en härlig resa i november!! Att boka resa vet vi ju förresten också är bra sätt att bli på smällen. :D

• Victory

Lappis: Ja, jag hoppas verkligen att både du och jag snart får gå med stora magar. Hoppas så det gör ont!

• sweetstreet

Kan även meddela att jag sett första spåren av tanten! :o

Rosa vid pappersmuffandet.
    Så nu har jag ställt in mig ordentligt på nästa ÄL.
    Hm, lite besviken känner jag mig nog ändå, trots att jag försökt ha en sån "nykter" inställning till denna omgång... :?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!