• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

Ja lycka till ni som ska undersöka äggstockar idag!

• junilejon

Muggels

Jag håller med dig ang det med att ligga och köra i omkörningsfilen,min man gör det och jag blir vansinig varje gång...kan bara förstå honom om det är ganska tomt med bilar och man ligger bakom någon är det regnar! Då är det rätt okej att ligga i vänster filen för man ser bättre då! Men jag ligger alltid i höger...

• Victory

Tinga - jag hade också det där stora körkortet tills för drygt ett år sedan! 10 långa års väntan! Sen bytte jag två gånger inom loppet av ett par månader, för sen bytte jag ju namn i samband med vigseln.

• Frejis

God morgon :)
    ser att ni diskuterar mitt favoritämne, bilkörning, körkort mm. Själv tog jag körkort för 6 år sedan och betalade ca 30000 för nöjet. Men det har varit värt det och idag är jag glad för att jag inte valde den enklare/billigare/snabbare varianten.
    Hör till dem som brukar köra i mittfilen på motorvägen. Kan förklara varför ;) högerfilen är till för lastbilar, folk som kör in på motorvägen och alla andra som inte kan/vill köra tillräckligt fort. Vänsterfilen ser jag som en slags snabbfil för omkörningar etc. Mittfilen känns också trygg för att få överblick över vägbanan - efter att ha varit med om folk som stannat i högerfilen, släp som plötsligt saktat in och tappar saker känner jag inte längre för att köra där.
    Nu har jag predikat nog om det ;) :)

Körde bil i Grekland nu under semestern. När jag fick motorstopp i en kurva mitt i en slags serpentinkörning... då planerade jag att slita upp dörren och kasta mig ut från bilen. Maken satte stopp för förarens planer genom att dra i handbromsen. Har aldrig skrikit så högt och så länge bakom ratten som då. Men man vänjer sig snabbt! :)

Clown och Tinga, lycka till på undersökningarna!

• MSW

Suck* Upplevde precis mitt första bråk/tjat/gnabb med gruppen som jag vikarierar som chef för.. Är helt trött i huvvet, blev så irriterad när en av de inblandade ganska frekvent sa "att alla tycker så" men är inte mycket jag kan göra åt problemen ändå, särskilt inte på två dagar.. Men men måste försöka tömma huvudet lite innan jag tar tag i det sista innan jag går hem för dagen..

Ang bilkörning, enda tillfället jag ligger kvar i omkörningsfilen är om jag ser en lastbil en bit framför som jag också behöver köra om, men ser jag att någon verkar närma sig snabbt bakifrån kör jag juh in imellan..
    När jag körde härom dagen var det ett helt gäng lastbilar efter varandra, den ena körde om de andra och jag hamnade bakom, sedan körde en lastbil ut bakom mig så jag var helt instängd av lastbilar, kände mig verkligen liten i vår clio då.. ;)

• _koko_

Hej på er, long time no see...

FruL är på vändningsförsök idag, så jag biter nervöst på naglarna just nu, snartis vaggar omkring och väntar otåligt på kick'ns ankomst och cicci är fortfarande på semester.

Jag mår bra och är TJOCK, hahaha...
    V17+1 idag, UL nästa fredag. Konstant jättehungrig (varför är det inte lunch NU???) och väldigt trött på kvällarna, men annars har jag inget att klaga på. :)

Lider med liten, trist att behöva spruta sig varje dag, hoppas en vecka räcker! Du verkar ha det lite jobbigt med hormonerna också, stackare. Tur att det kommer något fint ur det i slutändan. :)

Stora kramar till frejis, sweet och lappis, och nenne som jag minsann såg här i morse! Japp, jag är smygläsare för det mesta nu, är ensam med 2 system på jobbet, så det blir inte så mycket tid över att skriva här.

muggles - Lycka till på förlossningen, hoppas det sätter igång snart. :)

• Frejis

I rondeller kör jag nog som Muggles, men det är inte alltid som jag blinkar vänster. Jag lärde mig dock att man ska blinka vänster om man ska vänter i rondellen redan när man kör in, men Vägverket ändrade reglerna för några år sedan.

Min far tyckte dock att jag var fullständigt galen (han kör i Litauen). Där blinkar man endast ut (och när man byter fil i rondellen) och genom sin placering i rondellen visar man vart man ska.

Jahapp... tyst på dig Frejis! Hm, vilket föredrar ni, att jag tjatar om bilar eller ivf:er? ;) :)

• Frejis

Heeeej på dig Koko!
    Tänkte på dig imorse! Roligt att höra att allt har gått bra och att du är tjock :):):) vllket innebär att Conny/Sonny växer :)

• Clown

Frejis: Jag gillar bilkörning men får nog ut mer om IVF-snack :)

• Victory

Åhh, blev så ledsen och arg på fikarasten! En grej från i fjol kom upp till diskussion igen, ett misstag som jag tror vissa beskyller mig för. Men jag har inte gjort nåt fel!!! Nu antydde en kvinna att mannen som drabbades av misstaget bytte jobb nu pga det! Så jag kände mig träffad igen. Men jag handlade (då) utifrån vad jag visste och de instruktioner jag fått så jag tänker inte ta på mig det!! Men jag blev ledsen i alla fall... Hormoner?!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!