• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Puman-prinsen

Victory - *vinkar*

-August-

• -August-

Det har med att kora bil i storstader tycker jag handlar mycket om vad man maste gora i bilen. Om man bara kor ar det ok i Stockholm (och Boston, nar jag var au-pair), men om man samtidigt ska soka efter avfarter, lasa pa alla trafikskyltar eller liknande, ja da blir man genast en trafikfara.

Min forsta tripp till centrala stockholm var med en hyrbil da jag flyttade ner fran Umea. Jag skulle hitta bilfirman pa sjalvaste Vasagatan. Jag var ensam i bilen och brassade efter manga varv rakt mot rott. Det markte jag da en buss kom korandes mot mig. Dodsangest!!!

Sedan dess kor och letar jag inte saker och ting samtidigt i mer trafikerade orter an Kramfors .

• mugglesfan

Tinga: jag har läst att den där temp-metoden är svår att få att funka. Ska funka bättre med stickor, men beundransvärt att du försöker! (från en ingejör till en annan )

• mugglesfan

August: jag håller med - det är därför det är grymt bra med navigation i bilen. Bättre än humana kartläsare som försent säger "där skulle du ha svängt höger". Jaha, tack att man får veta det lite innan!

• Lapinette

Oj, senast jag körde bil var för nästan så exakt ett år sedan. Jag gillar att köra motorväg och då helst snabbt så det var när vi susade upp från Cannes till Stockholm. Tyvärr blir det så att maken tar sin plats i bilen och jag min. Sen kan han fråga mig mitt under resan om jag vill köra men då känns det så bökigt att stanna för att byta plats, ställa om sätet, speglar etc så jag tackar alltid nej. Annars är vår bil superhärlig att köra i bergena, typ från Cannes upp till Isola 2000. Branta vägar, skarpa kurvor brrrrrrmmmmm....

• -August-

Tinga - spannande med tempningen! Vi ager ingen termomenter, och jag har inte kommit mig for att kopa en, annars skulle jag ocksa har provat. Jag ar sa fascinerad av kroppens funktioner och reaktioner .

Beratta hur det gar!

Imorse var jag varm som en kamin. Gravid??? Jag gar och nyper i brostvartorna sa fort jag har mojlighet. Nu har jag nypt sa mycket sa jag har glomt hur det borde kannas... Dessutom ar de val omma av min osympatiska behandling .

• Tinga

Apropå bilkörning - när vi var i Neapel härom året fick vi veta att det är den enda staden i världen där de har både höger- OCH vänstertrafik! Det var väldigt rörigt där, och jag är glad att vi åkte buss och inte körde själva.

Tja, de kör väl knappast både på höger och vänster sida egentligen, men faktum är att i princip alla gator är enkelriktade, för de klarar inte av att hantera mötande trafik. Gatorna inne i stan är i princip riktade så att man bara kan köra söderut; vill man norrut får man ta en tur ut på ringvägen och "börja om" från norr igen. Italien, säger jag bara!

Annar sprovade jag på att köra vänstertrafik när vi var på Nya Zeeland i vintras. Det fungerade faktiskt helt OK, men så hade vi ju också en hyrbil som var anpassad för det. Tror att det är mycket värre om man åker över till England med sin egen bil.

• mugglesfan

Nä nu knorrar magen efter lite frukost - lyckades inte komma upp så tidigt idag. Hade en lite jobbig natt men rätt ont i ljumskar (?) och bäcken. Gick lite bättre efter att jag tog 2 Alvedon.

Jag längtar så otroligt att förlossningen ska sätta igång - fasen, jag står ju här beredd i startgroparna!!!

• Lapinette

Nog om att köra... har en viktig fråga att ställa. Hur går det för veckans BIMare??? Hittills och trist nog en BOM men för er andra?

• Lapinette

Tinga - är alla gator enkelriktade??!! Vi hann aldrig med ett besök i Neapel när vi var i Sorrento men jag har hört att gällande bilkaos så är det bara Bangkok och Palermo som kan mäta sig med Neapel. Fast i Palermo är det inte enkelriktat.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!