• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Jag pular i mig lite mellan gångerna och tar postafen och äter innan jag går upp. fortsätter det längre får jag nog ringa läkaren ang lergigan eller något.

Frullan- håller tummarna för att Borre vänder sig.

Koko- kul att du tittade in. Lycka till med UL!

Nattsuddarna- ett sant nöje att läsa!

Får ångest av körkortsdiskussionen.. har påbörjat så många gånger men aldrig avslutat. Har nu körförbud pga mina anfall (tom från övningskörning) vilket nästan känns som en lättnad!

KRAM

• _koko_

Frejis - Är som du och vill förbereda mig på det värsta, men man får ju hoppas på det bästa!

Liten - Haha, jag är inte säker... :D
    Ja, går det att se vill vi veta kön (så vi kan tapetsera med rosa eller blått i barnrummet och köpa lakan med blommer eller bilar på :D ;) )

Lappis - Hej!!! :p :p :p Ja, förutom att jag är väldigt nojig över att inte känna några fosterrörelser ännu (vadå tidigt??? :D), så mår jag bra. Du och frejis får bara göra en halv koko, för nån infektion får ni inte dra på er!!!

pirr - Låter hemskt jobbigt med ditt illamående!!! :(

• Lapinette

Nej, någon infektion vill vi inte ha men gärna den där lilla knyttet i magen!!!

• junilejon

Nej alla tjejer nu måste jag dra till jobbet och bråka lite med mitt silver
    Men ni få alla ha en underbar dag och kämpa på alla..jag håller tummarna för alla BIM denna veckan!
    Ser fram emot att få komma hem ikväll och läsa vad ni skrivit...ni skriver ju så himla mycket!!!

• Victory

Ja, visst är det ett spännande veckoslut! NÅGON av oss borde ju plussa i alla fall, så att vi nåt att glädja oss åt. Tänk vad roligt om ALLA skulle plussa! Vilken babyboom! Men det är nog att hoppas på för mycket!

Men se... nu tänker jag mer positivt! Känns mycket bättre nu. Kom framåt på jobbet också!

• Clown

Oj, tänk vilken dröm: Alla plussar, alla bebisar som är på G kommer ut i önskad öppning och är friska. Ja, möjligheten finns...

• Liten med Mindre

Just det koko - ni har ju redan hus att fixa o dona i. Hur har det gått med utbyggnaden? :?

Själva ska vi nog försöka stuva in barnmöbler i befintliga rum. Det blir också spännande.

• -August-

Nej, jag blev lite deppad over teorin om att vi med langre cykel kanske har svagare AL.

Liten - fasen sa skoj att fixa med barnmobler! Langtar till den sisten!

• Liten med Mindre

August - jo, både jag och maken var superexalterade när vi fick städa ur babyskyddet till bilen som vi fick i somras. Kivades nästan.. :D Men det som trillat in därefter har vi mest ställt i ett hörn...

• Tinga

Tack för alla tummar ni håller! Ska vara hos läkaren kl. 14.15, så än är det lite tid kvar. Ni kan ju hålla tummarna för BIM:arna så länge!

Victory - usch, tråkigt att höra om ditt jobb! Det är konstigt med vissa människor som kan älta gamla grejer i åratal. Någon gång måste man väl få lägga historien bakom sig?!? Skönt att höra att du ser lite mer positivt på tillvaron igen; det är som du säger att ett positivt sinne föder mer positiva tankar.

Frejis & Lapinette - det är klart att det kommer att gå jättebra för er om det blir aktuellt med IVF! I det läget måste det ju vara bra att man inte hittat några uppenbara fel; det borde ju leda till goda chanser för lyckad IVF. Det säger iallafall min logik!

August - jag ska försöka fråga doktorn idag angående det här med lång cykel/svag ÄL; huruvida det finns någon sanning i det eller om det bara är en skröna, som så mycket annat i barnalstringssammanhang.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!