• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • _koko_

Liten - Vi har inte ens några planer på ett barnrum ännu, så barnmöbler, nja, det får nog vänta. Så länge jag ammar på natten lär jag inte orka gå och hämta/lämna barnet i sitt eget rum ändå. :)

Utbyggnaden är inte påbörjad ännu. Bygglovet är klart sedan i juni, men vi har svårt att få vår hantverkare att ta loss tummen ur... ;)
    Vår önskan är ju att garaget ska vara klart före vintern och altanen klar i april/maj nästa år, men vi får se, känns inte helt realistiskt just nu.

Hur går det med ert husletande?

• viktualia

Pip!

Såg att ni diskuterat vad det kostar att gå intensivkurs. Jag betalar 9000 för 10 timmar körlektioner, halka och uppkörning (=hyra av bil vid uppkörningen ). Råkade dessutom ha körskolan med intensivkurs 3 min gångväg hemifrån = smidigt.

Har misslyckats med att ta körkort en gång för 7 år sedan, tog en j-la massa lektioner, kuggade uppkörningen och tappade sugen.

Nu låtsas jag som att jag har motivation... fick pengar i 30 årspresent för att ta tag i eländet.

Lappis - tänk på att det är farligt att hamna i din typ av "kvinnofälla".... det gäller att underhålla sina körkunskaper.. och gärna oftare än en gång årligen...

.... sa den dödspräktiga körskoleeleven...

• -August-

Tingla - vilken pingla . Det vore kanon om du kunde fraga det. Fraga garna hur lang en lang cykel ar. Kanske ar det normalt med ca 40 dgr? Det sa ju i a f gyndamen jag traffade.

• Liten med Mindre

koko - vi både vill och vill inte leta/hitta hus. Med oron i USA, och det faktum att våra inkomster sjunker från januari, vet jag inte om det är idé att titta. Fast, har vi tid är det ju bra att titta så att vi kanske vet var vi vill när det blir dags.

Jobbar på att försöka klämma in en bebis bland alla andra saker vi har. Och de möbler vi har är sånt vi redan fått, eller vet att vi kommer att behöva (barnsäng, skötbord, större byrå, ledigt skåp/hylla i köket, halv-frys etc.).

Maken är för idéen att ställa frysen på balkongen. Men jag tycker det är synd att ge upp yta där, så att det blir trängre vid bordet, samt att det inte känns optimalt att ha en frys stående i väst/sydväst läge under sommaren.

O hur kul är det att ta på sig ytterkläder för att gå ut och gräva fram nåt ur frysen mitt i vintern? Fast ska den stå inne måste maken skiljas från den urfula soffa han fått av sin farfar o farmor, och som han älskar (av sentimentala skäl).

Idéer någon? Tror ni hör vad jag strävar efter. :D

• BrudSommar2006

Muggles, fick ni gå på visning på förlossningen, det får man inte här pga infektioner, här är det bildspel och föreläsning i aula istället på alla sjukhus. Och på förlossningen får bara maken vara med, inga besök alls, då får man ta med sig bebisen ut från avdelningen och visa upp.

Ojoj, jag har haft körkort sedan jag fyllde 18, det är ju en himla massa år sedan inser jag nu! Här är en till som kör i mittfilen i alla fall, här i Stockholm är det ju avfarter både till höger och vänster hela tiden så dels kan man ju missa en avfart om man helt plötsligt måste tränga sig fort över två filer och dels så är det ju lätt att bli avslussad på fel ställe eller hamna i fel fil i en tunnel om man inte håller sig i mitten.

Victory förresten, vad menar du med tempo i rusningstrafiken här, det står ju helt still, tempot är ju i det närmaste noll?!

• Victory

Åh, du fiskar röster! Jag håller med dig, Liten! Sen har jag hört att man inte ska ha frysar ute på vintern men jag minns inte varför. Den slutar funka eller nåt.

Tinga: Ja, visst är det tråkigt med dispyter på jobbet. Men jag hoppas att min förklaring gick hem hos de flesta i alla fall (och hur som helst var det ett trivialt problem, men kanske känslomässigt för honom. Ett typiskt rättviseproblem som så lätt blir fel).

Lycka till hos läkaren!!

August: (fast jag kanske fortsätter att kalla dig Augusti ): Om det är någon tröst har jag också lång cykel. Men det vore kul att få svar på frågan, jag är också orolig för att det är något fel på ÄL.

• Lapinette

Maken blir TOKIG på alla dessa som envisas med att köra i mittfilen. Ibland finns det liksom inget val när "proppen" inte lämnar plats än att köra om till höger vilket inte alls är att rekommendera. Sorry, var bara tvungen att säga åt alla ... håll till höger för sjutton gubbar.

Har precis suttit och tittat på hus men attans vad kräsen man blivit nu när man har nyrenoverat hemma. Det kommer att bli svårt att hitta något den dagen vi behöver flytta.

Liten - är det så trångt? Vad har ni för storlek på lägenheten?

• Victory

BrudSommar: Haha, ja det har du ju rätt i! Jag vet inte vad jag menade...

• BrudSommar2006

Liten, om jag inte hade den busiga bebisen skulle jag gärna komma och fika men ni vill verkligen inte ha oss med!!!!

Pirr, du verkar ju vara vid gott humör i alla fall, jag var riktigt deppig när jag mådde så dåligt och förstod inte riktigt hur jag skulle överleva tills det gick över. Jag säger fortfarande fixa piller!

• BrudSommar2006

Fast är det tre filer så tycker jag att den högra oftast är avslussningsfil och att den vänstra är omkörningsfil.

Den här helgen börjar husvisningarna igen, får väl se om/när vi hittar något, allt ser alltid så lovande ut på hemnet och sedan är det skabbigt när man kommer dit. Vi behöver desperat mer utrymme fast jag förstår inte hur vi ska kunna rensa hemma inför en eventuell visning, det är väldigt tungrott med maken, risk att vi blir osams.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!