• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

MSW
    Var i småland bor du? Själv är jag ifrån Värnamo från början...men bor i dem skånska skogarna nu

• Lapinette

September - du verkar ta det superlugnt. Strongt! Ring Sophia och kolla hur du ska göra. MEN som sagt tanten har inte kommit än så måla inte fan på väggen redan.

• Clown

Ja, Neapel var minsann tuff trafik. Jag skulle inte vilja köra där, det var jobbigt bara att ta sig över gatan. Man skulle se bestämd ut, få ögonkontakt med förarna och bara gå! Men vi överlevde :)

Tyckte inte att Nya Zeelan, vänstertrafik, var så farligt förrutom att ryggmärgen säger att blinkers-spaken ska sitta på vänster sida. hi, hi. i början gick den igång nästan varje sväng.

Tinga: Jag är mycket för mental handhållning!

• Moppy

Hej Muggles - vad spännande att det snart är dags!! Känns som igår när du och Snartis och Frullan plussade. Känner du dig lugn och redo för förlossningen? Har du bestämt ngt angående smärtlindring?

August - oj det känns som 40-50 dgr cykel är en ganska lång tid. Kan inte de där hormon tabletterna som Sweet åt/äter skynda på cykeln lite? Vet att min gyn sa att väldigt sen ägglossning i cykeln, kan vara tecken på att den är svagare (?). Vet inte alls vad detta betyder, men värt att kolla upp!! :)

• junilejon

Ang bilkörning som ni verkar har diskuterat klart när jag kommer in...men något som stör mig i trafiken när jag kör är att ingen blinka i rondellerna!! Sen har vi dem som blinka när dem står och ska in i rondellen men inte när dem åker ut!! Ja menar alla fattar vi ju att dem ska in,men vi vet ju inte när dem ska ut om man inte blinka...vilket man tycker borde vara en självklar grej...och här nere är det jätte många som inte ens blinka i en vanlig korsning...

• -August-

Moppy - ja, jag har ocksa hort det. Jag var hos gyn forra veckan, men da visste jag bara att forra cykeln var 37 dgr, inte vad denna skulle bli. Hon klassade darfor min cykel som regelbunden.

Men jag kilar nog tillbaka om inget hander nu. Om jag ska ha 40+-cyklar far jag ju sa fa forsok per ar!

• mugglesfan

junilejon: jag blinkar inte för att jag ska IN i rondellen, utan för att tala om att jag ska svänga vänster el höger i rondellen. Om jag ska köra rakt i rondellen blinkar jag inte. Men när jag kör ut blinkar jag (om det står folk och väntar på att få köra in, så kan de köra in fortare).

Moppy: jodå jag känner mig så förberedd jag kan bli. Så därför är jag lite otålig nu. Men det är skönt att se fram emot förlossningen istället för att frukta den. Jag tänkte testa det mesta om det blir aktuellt: profylaxandning (har ju gått kurs), massage av min partner, akupunktur, TENS (har hyrt en apparat), sterila kvaddlar och till sist lustgas om inget annat funkar. Tänkte försöka undvika epidural pga att man kan få avstannande värkar då. Men om BM föreslår epidural av ngn anledning (tex att man behöver vila en period) så tänker jag ta det också. Jag har bestämt mig för att inte ha bestämt för mkt innan - det verkar vara så olika, så jag låter själv förloppet styra hur det blir.

• mugglesfan

Det är konstigt att överallt på nätet står det att det är normalt att ha en cykel som är 28 dgr och BM på MVC verkar också automatiskt räkna med det (tex deras räknestickor utgår ju från det). Men ändå är det många i denna tråd som har 30-40 dgr i sin cykel (?).

Min mens var ganska oregelbunden innan jag för 100 år sedan började med p-piller. Jag kommer ihåg att det var struligt när man inte visste exakt vilken dag den skulle komma, men det diffade nog bara på 2-3 dgr. Men efter p-pillerätandet så var min cykel exakt 28 dgr. Regelbunden som en klocka. Var fjärde söndag efter att jag gått upp!

Antingen är det så att de som inte blir med barn med en gång hamnar här och det visar sig att de har lång cykel (och att det därmed finns ett samband) el så är det så att det är mkt vanligare än vad vården verkar ta hänsyn till (på info på hemsidor mm)...

• Soofia

Mugglesfan...
    Håller fullständigt med dig om detta med omkörningsfiler...vad jag inte heller förstår är varför alla kör i mittfilen när det finns 3 filer???? Typ för att inte missa sin utfart om si så där 25 km....Nåväl, det bästa är ju att hålla sig lugn..

Lapinette, min make som älskar att köra bil och aldrig är lycligare än på Autobahn i Tyskland när han kan köra på som han vill (jo jo vissa sträckor har fortfarande fri fart)MEN när vi närmar oss Paris och Le périphérique då är det båda händer på ratten, och svett på pannan...hi hi...Har själv aldrig kört i Paris, men min värsta minne är nog när en kompis och jag åkte vid L'étoile i hennes rosa twingo med öppet tak...jag trodde verkligen att vi skulle dö...Snacka om den mest korkade rondellen i världen...
    Fast jag älskar att köra på motorvägen i Frankrike. 130 är ju en perfekt hastighet.

Tinga, lycka till med din unersökning idag.

• Puman-prinsen

Nu måste det jobbas lite....

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!