• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Soofia

Clown, sorry läste väl fel...men svindyrt är det nu iaf..dessutom är dte väldigt lång väntetid för uppkörning....

• Victory

Jag har däremot ÅKT i Stockholm men en rutinerad stockholm-bilist. Jag satt bara och gapade och höll i mig hela resan (det var i morgonrusningen). Jag skulle aldrig fixa det tempot!!

• Victory

Nä, idag måste jag jobba för ovanlighetens skull! Ha en bra dag bruttor!

• Lapinette

Oj vad ni har skrivit här inne! Själv satt jag på en uteservering och åt musslor, frittes och drack en massa kallt, gott vitt vin. Sen smällde vi på med ett glas rött och en ostbricka innan maken och jag trillade ned på stan för att möta vår kompis som satt på Berns. Det bidde ytterligare en daquiri och sent i säng. Är m a o lite trötter idag!

Men ni däremot verkar pigga och fräscha!

Trafiken i Stockholm tycker jag själv är lugn och fin fast jag i princip aldrig kör bil. Däremot vägrade jag köra i stadsmiljö i Frankrike och ändå värre Palermo. Have done it men det är inget jag rekommenderar.

Nej, ska försöka göra lite nytta här på jobbet. Har hittills bara suttit i köket och pratat strunt med kollegorna. Ganska så lagom sysselsättning då man är lite "trött".

• mugglesfan

Hallojsan!

Igår åkte jag iväg med en kompis som har en ny cab (Peugeot) ut till öarna utanför Göteborg och "cruisade". Vi åt lunch i solen och det var rätt skönt. Det blåste ju ändå för mkt för bad men att sitta i lä var härligt.

Jag märker att jag blir väldigt trött på eftermiddagarna nuförtiden - känns som att en powernap då är ett måste. Men idag kommer min mamma på besök och då kan jag faktiskt med att säga att jag behöver lägga mig en stund, så det blir bara mysigt att hon är här.

Ikväll ska vi på öppen visning på förlossning och imorgon går jag in i v40. Folk har redan börjat ringa och fråga om det "har hänt nåt"

• -August-

Reklam:

Brud i Augusti! har blivit August.

Slut pa reklam

• -August-

Lappis - vilken busig partypingla. strula runt pa stan pa tisdagsnatter... harligt sommartecken!

• Lapinette

Bäst att passa på August. När mörkret och kylan kommer så kryper vi in i vår nyrenoverade lägenhet och myser med lite bra filmer istället.

• Tinga

Jag har också haft körkort länge; i drygt 12 år närmare bestämt! Tog också väldigt snabbt efter min 18-årsdag. Jag var en av de sista som fick det där gamla "jättestora" körkortet, så det kändes bra när jag fick byta till det mindre härom året. Passade på att köpa en ny, liten plånbok då - tidigare gick det inte, eftersom körkortet inte fått plats då! Oj, vad jag känner mig mossig nu!

Lycka till med intensivkursen, Viktualia!

Clown - vi kan ju mentalt hålla varandra i handen i eftermiddag, för jag har en gyntid bokad efter lunch. Ska försöka få kollat upp huruvida jag har ÄL eller ej. Igår kväll ritade jag upp kurvor i Excel över hur tempen har förändrats under cyklernas gång (är man ingenjör så är man ), och det är svårt att utläsa något vettigt av dem. Får väl höra vad doktorn säger. Har skrivit ner alla mina och makens frågor på en lapp, så att jag ska få ut mesta möjliga av läkaren!

August - så bra tt vi har en man ibland oss också!

• mugglesfan

Apropå att köra: jag älskar att köra bil och då gärna en turbo... Men folk överhuvud taget i Sverige har väldigt dålig uppsikt och uppmärksamhet (gäller inte bara Göteborg tycker jag). Har kört en del i Tyskland och där får man ju faktiskt komma in i en fil om man blinkar och är lite bestämd. Och så hatar jag alla som kör i omkörningsfilen hela tiden på motorväg, vilket nästan bara händer i Sverige - där ska man bara ligga när man kör om el om man kör mkt fortare än alla andra. Annars blir ju kontentan att folk kör om på insidan vilket är totalt livsfarligt. Ja jag har mkt åsikter om bilkörning... Har kört i Italien också förresten och det är rätt kul tycker jag. Man får ha en hyrbil el nåt bara som man inte är så rädd om Och så får man använda tutan! Aggressiv biförare -JAG?! näe... vaddåå

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!