• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Mrs_B - Jobbigt att man far olika behandling av olika personer. Man kanske skulle storta in pa kliniken gratandes och helt uppgiven.

• Mrs_B

August

Ja, det var ju en bra idé. :)

Ska prova det nästa gång........

• Lapinette

Sweet - hur är det? Var det tanten och hur mår du? Liten orolig kanin undrar.

• BrudSommar2006

Moppy, visst gick vi profylaxkurs, den var fantastiskt trevlig! Efter den så var föräldrautbildningen på MVC ett riktigt nedköp... Fast det har jag ju redan klagat på här i tråden när det begav sig.

Tinga, jag tycker inte att det verkar som om någon vidare bra idé att strunta i att tänka på ÄL, de måste starta en himla massa utredningar i onödan efter ett år om alla par ska strunta i att få till det vid rätt tid. Vilken klant-doktor! Trist att inte få hjälp men jag har för mig att flera här i tråden tidigare funderat på att säga att de försökt längre än de har bara för att få hjälp. Verkar inte alls som någon dum idé om man inte kan få utslag på ÄL-stickorna. Testa med CB den här gången då och börja i god tid så att du säkert inte missar. Kan ju bli dyrt om du behöver ta dig igenom flera paket men då är du ju å andra sidan säker sedan på hur det ligger till.

Sweet, du har väl inte deppat ihop?? Hoppas inte, hur har det gått för dig?

• BrudSommar2006

AM, väntar fortfarande på att min busiga bebis ska förvandlas till en lyckokyckling men vi har det rätt mysigt här ändå i och för sig. Så det var på landet badklippan fanns förresten, det borde jag ju ha räknat ut! Fast som den lilla kaninen sade, om du ska bada i fontänen kan du väl säga till för då vill jag gärna komma och titta jag med! Kan väl bli en bra bild till fotogalleriet också.

• BrudSommar2006

FruLlan, var är du? Hur har det gått??

Jisses vad Iris har sovit idag, har haft en massa tid för mig själv, ja, i jämförelse med vanliga fall åtminstone.

• Lapinette

Inne och kollar igen om Sweetan har dykt upp men icke sa nicke. Hoppas allt är bra med dig Sweet, kramar från kaninen

• sweetstreet

*Sweetan vinkar från soffan*

Ja, ni läste rätt - soffan!! :o

Min tant har verligen gjort storstilad entré med dundervärk. :( Såpass ont att jag avslutade tidigare på jobbet för att ta mig hem och tippa omkull mig. Kände att jag behövde viloläge.

Har tagit 2 advil på jobbet (typ ipren) och det hjälpte lite, men inte alls helt, så tidig hemgång kändes väldigt väldigt bra.
    Har nu tagit nya advil här hemma och legat i sängen någon timme. Känns något bättre, men fy vilka kramper!!!!!!! :(
    Och jag mår nästan lite illa!!! Känner mig skitskum. Kanske blev det en dundervärk pga av hormonerna jag käkde denna cykeln?? Eller så beror det på min operation? Fast hur den skulle kunna påverka vet jag inte riktigt? Men riktigt såhär ont har jag inte haft förut (innan op). Även om jag sedan p-pillerstoppet har kunnat haft rejält ont dag 1 och/eller 2 när tanten kommit.

Humöret är väl inte på topp direkt. Men jag har varit betydligt mer under isen förr, så denna gången försöker jag se fram emot nästa ÄL. :?

Försöker trösta mig med att jag ska ut med en kompis imorgon och dricka dyra goda exklusiva drinkar.... Så tills dess måstse de här satans kramperna gått över hoppas jag!!!!!! Annars blir jag skitsur! :[

Vill iallafall skicka tack till er gullisar som tänker på mig och "oroar er"!!! :)
    Ni ÄR verkligen helt fantastiska och jag vet inte vad jag skulle gjort utan er! :p :p :p :p :p :p
    Ni hjälper upp humöret tiotusen gånger mer än vad ni kan ana! :)

Så nu min lilla favvokanin håller jag mina söta tummar extra hårt tills din BIM nästa vecka!!!! :)
    Ja, er andra BIMare också såklart, men Lappis du har kämpat så hårt o så länge (känns som om vi är riktiga "vapensystrar" ihop med Frejis ;)) så jag håller verkligen en extra tumme för dig! :p

• junilejon

Jag är lite deppig just nu...har haft migrän idag och tanten brukar alltid göra ett besök efter den...hoppas hoppas att hon skiter i det denna gången...

Blir man lätt yr när man är gravid? Dum fråga kanske :-/ men jag kan inte riktigt alla symptom...blir nämligen väldigt yr lätt nu för tiden...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!