• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Victory - grattis till snabba handlingar! Nu hoppas vi att allt gar bra. Pa mandag redag - imponerande!

• Lapinette

Victory - trist med tanten men toppen att ni kunde få tid så snart. Vad skönt!!!

• -August-

Bra Lappis att du tillfor nasta veckas BIM:are, annars ser det sa dystert ut. Halla - plusssen var ar ni?

• Victory

Sweet: usch och fy för sådan mensvärk! Jag har tur som slipper det men i gengäld har jag ju tråkigt långa cykler. Tänker på dig och hoppas att det snart känns bättre!

Tinga: Hmm... lite konstigt kanske av gyn att ge sådana rekommendationer. Men jag följer dem gärna!! Här ska drickas vin hela helgen!

Sen är det säkert sant det där om att man bara ska slappna av så kommer det. Men fattar de inte hur svårt det är!?? Kunde vi slappna av så skulle vi väl göra det, liksom!!

Och jag har ju insett att vi MÅSTE använda ÄL-test för att ha minska chans! Nu i efterhand inser jag ju hur många gånger vi slutat försöka för tidigt, eftersom det visat sig att jag har sen ÄL. Det i konbination med att vi inte lyckas sexa till det så ofta KRÄVER Äl-test för att vi ska ha någon chans att pricka. Så det är de mest väl investerade pengar man kan tänka sig! Hälsa din gyn det!!

• -August-

Junilejon - kul att du namnde Hortons syndrom. En kompis till mig forskar pa just det har i London.

Sweet - buhuuu. Helt enkelt skit!

• Victory

Ja, det känns jättebra att jag får komma dit så snabbt! Man ska lämna blodprov på dag 3-5 i cykeln så det var ju tur att det passade på måndag. Sedan ska jag lämna nytt blodprov på dag 22-24, efter ÄL antar jag men då har jag kanske inte haft ÄL än. Hmmm...

Tyvärr måste maken åka 7 mil för att lämna sitt spermaprov...

• -August-

Victory - Jag vet PRECIS vad du du menar med att "satsa" for tidigt. Det gjorde vi forra manaden, da cykelt snopet nog blev 37 dgr. Jag hade raknat med 28... Vi hade tyvarr EN HEL VECKAS SEXPAUSE mitt under den eventuella AL. Min man var i Sverige .

Den har gangen kor vi pa aven om huvudet sover , som igar kvall.

• Tinga

Lappis - så du är "faktiskt troligen kanske inte gravid"? Vad man defintivt kan säga säkert är att du är ambivalent!

Victory - åh, så tråkigt med tanten! Vart har plusvågen vi skulle ha den här månaden tagit vägen? Jättebra att du nu ringt till KK för att ta tag i utredningen! Det andas ju plusitivitet bara det!

Och ni behöver inte oroa er - jag ska definitivt köpa vin framöver, men även ÄL-test! Tur att man har pengar så att det räcker till båda delar!

• Lapinette

Toppen Tinga - tror den kombinationen är perfekt! Vin och ÄL-test.

Visst är jag troligen kanske NOT inte alls gravid. Jag har suttit sen i måndags och kännt efter. Normalt brukar jag börja ett par dagar innan BIM men denna gång började jag redan i typ måndags. Snacka om att man blir tokig! Jag som skulle köra med cool attityd denna gång. Vad bra det går??!!

• Tinga

Lappis - du är åtminstone i gott sällskap! Skulle tippa på att de flesta på din lista känner efter mer eller mindre!

Själv är jag faktiskt nöjd med att jag hade ont i magen häromdagen. Det var nämligen samma magonda som jag kände före mensen häromveckan, så nu kan jag utesluta det som menssymptom, om det skulle dyka upp nästa gång också. Tänk vad mysko man kan bli - vara nöjd med att ha ont i magen!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!