• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • margaux

Engelbert. Jag tycker du ska propsa på att få lite typiska svenska saker till bröllopet. Typ löjrom till förrätt, kanske en fin bok om sverige till gästernas välkomstkorgar mm. Tror det är många som fortfarande tror det går isbjörnar på gatorna... Kanske några röjiga ABBA initatörer till festen!

• matildas

åh, vilken härlig tråd, om man bortser från påhoppsinläggen!
    härligt att läsa om lyx och glamour mellan varven, när det mest annars är budgetbröllop, inget fel alls på budgetbröllop, det tycker jag absolut inte, ska nämligen ha ett bröllop av den billigare varianten själv!
    vissa saker ser vi dock till att satsa på och vissa sparar vi på!

synd bara att TS försvinner, hade varit roligt att fortsätta följa med i planeringen :)

tyckte tipset med morgonrockar var superbra, ett eget monogram o typ nacken skulle ju vara super! ååååh :)
    vi har tänkt fixa chokladpraliner (hjärtan) med våra monogram på! om det bara lyckas!
    så det skulle ju kanske vara ett tips också, exklusiv choklad, MUMS!

kommer att fortsätta följa med tråden och hoppas att TS inte försvinner, utan låter oss höra mer om hennes underbara bröllop :)
    önskar dig iallafall LYCKA TILL!

• margaux

Ja... Pelle Vävare har Creme de la creme morgonrockar! Så är det svenskt också! Fast till 250 gäster blir det dyrt, men troligtvis gör dom MED erat monogram på för en så stor beställning...

• marranmi

det finns ju sånna här lackstämplar man an beställa med sitt monogram på, visst borde man kunna använda dem för chokladdekoration också? jag vet OT men nu när vi ändå var inne på choklad och monogram...att man smälter chokladen o duttar ut i tjocka härliga högar o väntar lite till det blir lite stelt o sen trycker ner sin stämpel? så det blir ett chokladsigill... tänkte om man vill ha det lyxigt istället, att be en riktigt exklusiv pralintillverkare göra det samma med superlyxig choklad... måste testa det här själv nu när jag kom på det

• margaux

marranmi, då tror jag du får frysa stämpeln innan, och behandla med sån "stekspray".

• margaux

Annars är det fint att skriva med en färg och sedan fylla på med tex mörkchoklad.

• jocelyn

Jag vet precis vad jag skulle ha om jag hade en budget som tillät det; en specialdesignad klänning från Vera Wang.

Snälla snälla ni som är kvar i tråden -och har stora plånboken i högsta hugg- kan vi inte få se era val sen? Skulle vara såååå spännande!

• Miss Lilly

Engelbert - joe labero?? Kan det vara något - svenskt och kanske spännade....?

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)