• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • MKD

Skalar och Karis Annelie:
    Kan inte annant än och hålla med er. Kan tycka att allt har blivit rätt uppförstorat, detta är väl inte riktigt samma problem som vid Amelies bröllop för ett par år sen?
    Men alla har en fri vilja att skriva eller lämna ett forum, anser man att man blivit illa behandlad finns ingen anledning att stanna kvar.

• Engelbert

>>>Karis Anneli

Ja jag skulle ju hålla mig borta, så det får bli ett sista inlägg. Du har min fulla respekt på alla plan, jag misstror inte eller granskar dig. Summorna kan verka stora, och jag håller verkligen med dig (sett ur mina blåa svenska ögon). Men som sagt var, det är inte jag som styr tillställningen själv. Jag har en blivande och hans föräldrar som bestämmer, tycker och tänker (och betalar) en massa, just för att de vill det!!!

Om du har reagerat på ett flertal inlägg och tyckt det varit något konstigt i dem, så kan jag lugna dig med att vartenda ord är sant! Du insinuerar att jag "satt o ljög och inte hade nåt bra försvar?"

Men kom igen, varför ska man göra så??? Det låter helsnurrigt, iallafall i mina öron. Varför vill någon låtsas vara något man inte är, eller sitta och driva med folks engagemang? (Det är konstigt att det finns en sån misstänksamhet på en sådan här sida)

Självklart kan man reagera på flera av mina inlägg , men jag tror ni som reagerat gör det för att det ligger så långt från er egen värld och det känns "osant" för er själva, det jag vill säga är att den värld jag lever i kanske inte är konstig för mig, men kanske för dig.

Hoppas vi kan avsluta den här tråden på ett fint sätt nu, och jag hoppas att ni som valt att tro på mig (helt sjukt!) känner att ni gjort något bra, mig har det iallafall gett idéer i massor!!!

Och ja, vi har nu flera kordinatorer som har jobbat fram olika förslag, som sedan kommer att slås ihop till enbart två, om ni nu tror på det

Sen hurivida jag lämnat tråden "för lätt" och att det är "märkligt", det orkar jag inte ens svara på.

• Troll-P

Ytterligare tips om TS fortfarande smygläser! Hon kanske kommer tillbaka *håller tummarna*...

Älskade idéen med att ge bort lyxiga morgonrockar - kombinera med lite Sverige och välj tex Lexington. Eller ge bort handdukar i färgtemat.

Fotoautomat var kul! Finns ju även varianten med gamla hederliga Poloroid kameror där bilden kommer ut direkt.
    Låt någon skapa fotoalbum direkt under tiden på ön - så när alla åker hem får de med var sitt personligt album. Stoppa det i album från Ordning & Reda så får du in lite Sverige där med.

Någon mer med lyxiga idéer? Låt oss frossa i dem och hoppas att TS eller någon annan kan inspireras!!! Vissa "lyx"-idéer går faktiskt att genomföra på valfri kostnadsnivå!

• Miss Lilly

Engelbert - har just läst hela tråden och är ledsen att du försvinner - vill så gärna höra mer om ditt bröllop!! Det är så otroligt märkligt med den svenska avundsjukan - tycker som någon skrev att "läs nån annan tråd då... om du inte klarar att någon har det bättre än du själv" - håller med precis! Här var det ju meningen att det skall vara lyx och glamour - och jag vill höra meeeer!!
    Vi kommer att ha ca 120 gäster - vi önskar oss inget heller - men om man vill bidra till vår bröllopsresa så får man...
    vår budget kommer att ligga på 100' plus... och blir percis som vi vill ha det.
    Stor kram till Dig och lycka till!!

• Engelbert

Tack

Och lycka till du också!

• Skalar

Det var väl kanske snarare så att summorna lät ganska låga, för ett bröllop med den mängd lyx som du beskrev. 500000 kronor är inte så där vansinnigt mycket pengar om man tänker sig att man ska bjuda 250 personer. Även om det är få traditionella svenska bröllop som kostar så mycket.

Hoppas att bröllopet blir super och att det blir precis som du vill ha det! Kommer nog att bli superhärligt.

• Engelbert

>>> skalar

Läser du hela tråden så ser du att det var 500.000:- som jag och min blivande ska lägga, resten kommer ju till precis som jag sagt tidigare... (svärföräldrarna...)

Lycka till du också!

• 071023 2

Oops nu måste jag inflika lite..

Miss Lilly

över 100000:- ???? Låter lite märkligt.. du kanske också är en "bluff"

För att passa in här på BT så ligger man inte på dom summorna.

Var ligger gränsen för granskning undrar jag? börjar det bli skumt över 500 000 eller under?

Eller är redan över 200 000 man blir misstänkt för att inte vara brud utan exempelsvis en uttråkad knarkare från Blåsut som inte har nåt bättre för sig mellan sprutorna än att elda upp Svenssons på BT?

• Pokiyoo

Allvarligt talat vad är det med folk?
    Varför kan man inte glädjas för andra?
    Varför måste man misstro andra?
    Varför blir vissa extremt otrevliga på nätet?
    Varför måste man ifrågesätta saker som andra skriver?
    Varför använder man inte BT till att byta tips å ideér?
    Uppför man sig verkligen på samma sätt på internet som irl?

Jag bara undrar....trist att inte alla kan känna att de kan få vara med på BT...
    Jag tillhör den klicken som nästan aldrig skriver ngt på BT men nu tyckte jag att det behövdes...

Kram till er alla å va snälla mot varandra å kom ihåg att man behöver inte läsa alla trådar det som inte passar en kan man ju faktiskt hoppa över!!!

Nu måste jag fortsätta min egen bröllopsplanering..snart är det dax!!

• aug08

Nä men, vad är det jag ser? Jag som såg fram emot att få läsa om er planering. Fy, va tråkigt att du blev "bortskrämd".

Hoppas du läser ett tag till för jag önskar er alla lycka och hoppas ni får det sagobröllop ni drömt om:)

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)