• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • 071023 2

2007-07-17 21:49 Skalar

jag vet inte om du har missat att läsa vissa inlägg i den här tråden?

Att bli betrodd är väl en helt annan sak än att göra inlägg i en tråd?

• Skalar

ramlösa, det kan jag hålla med om, det är väl inte någon som vill bli misstrodd. Men hur man skriver inlägg i olika trådar ger väl dem som läser en bild av "personen"? Därför menade jag att man kanske ska tänka på hur man vill uppfattas. Om man dessutom är väldigt noga med vilka kommentarer som man själv tycker är acceptabla, så kan det verka ödmjukt att behandla andra likadant. Nu syftar jag inte på TS, men om man går in och skriver halvkonstiga kommentarer på kort tid i olika trådar, så påverkar det självklart bilden av den personen. Risken att bli ifrågasatt ökar nog, om man inte verkar särskilt seriös i sina inlägg. Men nu ska jag inte tjafsa om det.

• Yllo

Men ge er!
    Nu har jag lyckats ta mig igenom hela tråden. Hade bänkat mig vid datorn för att få läsa en massa härliga råd om lyx och flärd.. och vad ser jag?? Jo, en massa elakheter som stuttsar fram och tillbaka Inte underligt att TS valt att avregistrera sig

Jag hade ingen möjlighet själv att ha ett riktigt lyxit bröllop, men jag drömde om det. Fick ett fint bröllop, men inte så stort som jag drömt om. Önskar att jag också kunde få vara en gäst på TS bröllop.. det skulle vara en helt underbar upplevelse att få vara med om ett sådan härligt stort, påkostat, genomtänkt och välplanerat bröllop någon gång i sitt liv.

Har väl egentligen inga nya tips att komma med TS (om du nu förhoppningsvis finns kvar under annat nick och läser detta). Tycker att du har fått väldigt många fina idéer om morgonrockar, champange, praliner, events m.m.

Flandersslipade stenar är i mitt tycke de vackraste. Själv har jag 7 st flanderstenar i min vigselring av kvalitén River VVS (maken ville helst ha R/FL, men plånboken sa tyvärr stopp där).

En bild som kommer framför mig när jag blundar och tänker på ert bröllop på Hawaii är väl något i stil med... Sandstrand, vita pelare, fladrande vita slöjor, en brudbåge med vita orkidéer.... (själva vigseln alltså). Festen... mmmmmm... massor med god mat, sköna bekväma stolar, handrullade cigarrer åt de rökande herrarna (som rullas på plats), chokladfontäner.... hur ser åldrarna ut för gästerna? Är det många ungdomar och många av den äldre generationen? I så fall skulle man kanske kunna tänka sig att ha ett rum för disco/pop musik och ett rum för "Vikingarna" Glöm bara inte riktigt vackra maffiga blomsteruppsättningar, fast undvik gärna sådana där som till slut ser ut som gigantiska träd.. tycker inte dom är så fina... Mycket lyktor som man kan tända på kvällen...

Hoppas att den här tråden fortsätter och att du kommer tillbaka TS Älskar att läsa om exklusiva bröllop
    Lycka till med planeringen och jag hoppas verkligen att du får en helt underbar dag i början av nästa år!!

• frujohansson

Jag var på en föreläsning i USA i våras, det var redaktören för "the Knot" som höll den (jag har mina anteckningar på jobbet och minns inte hennes namn eller detaljerna så väl längre) men hon gifte sig själv för tre år sen (har jag för mig) och det var på stranden så hon valde att låta det gå som ett tema genom hela bröllopet. Blått och strandtema.

Hon berättade vidare att det har blivit otroligt populärt med "green weddings" och liknande, att många som kostade på sina bröllop med stora summor valde miljövänliga och ekologiska alternativ till vissa grejer. Det finns inbjudningar av returpapper och hon nämnde även favours där gästerna fick ett tryckt kort istället för en gåva, på kortet stod det att en summa pengar var given i deras namn till någon välgörenhetsorganisation.

Vidare berättade hon om borden till middagen som alltid varit numrerade tidigare, det nya nu var att ge dem namn istället. Ett par var båda bergsklättrare och då hade borden fått namn efter kända berg istället. Ett tips var också att på baksidan av dessa "bordskort" skriva små "historier" ur parets "kärlekshistoria" som "första kyssen", "första dejten" eller hur personlig man nu väljer att vara.

Det var bara lite av det jag kom att tänka på spontant nu. Kommer säkert på mer senare...

Choklad har jag för mig att jag sett något företag där man kan beställa dem med monogram (eller liknande) färdigt istället för att sitta och smälta själv.

• Gemma

Engelbert, varför i all världen låter dig påverkas mer av idioterna än av oss som tagit oss tid att svara på dina frågor, ärligt och uppriktigt? För det är många som kommit med superfina tips, är inte det värt något?

Kom igen nu, du verkar coolare än så ;)

• Gemma

I alla fall. Mitt bästa klänningstips är: PROVA! Och ha kul när du gör det! Det händer en massa saker när den där klänningen man sett på bild, befinner sig på en själv. Kanske blir resultatet platt, eller också blir det "wow". Börja med att kolla Wedding Day och Modern Bride för inspiration. På nätet finns hela Vera Wang- och Monique Lhuillier-kollektionen och om du dessutom bor i USA då är det bara att gratulera! Hittar du ändå inget lär väl samtliga designers även specialsy?

Tiffany har f.ö en jättefin silverkollektion, lekfull men distinkt, kanske nåt för barnen? De skulle nog älska de turkosa askarna.

• Linum

*Letar efter Engelbert*

Kom tillbaaaaaaaka! Sätt dig över de avundsjukas beska kommentarer. Vi njuter av att få läsa om dina planer och idéer!

frujohansson: Vilket härlig grej! Låter onekligen lockande att ge bort pengar till välgörande ändamål.

*Ho-hooo*

• Gemma

En tanke till: Jag gjorde själv en caketopper av oss två, i cernitlera. Du kanske kan låta en skulptör göra samma sak, i keramik eller socker?

• Novemberbrud07

Engelbert: Jag vet som sagt inte om du läser denna tråden längre....men om du gör det...

Jag har läst hela tråden nu, har tidigare läst sporadiskt men har inte skrivit något inlägg. Som tidigare talare tycker jag att det är fantastiskr roligt att läsa om lyxiga bröllop, även om det är mycket jag inte har råd med så är det spännande ändå. Och lite tips kan man ju faktiskt få också!!! :)

Jag förstår inte varför folk är så arga. Ett bröllop är en fantastisk tillställning full av kärlek ovasett hur mycket eller lite pengar man har att röra sig med!

Vi ska ha ett hemligt bröllop ensamma (med präst så klart :)) på en sandstrand på en paradisö. Vi skulle gärna vilja bjuda med folk men det har vi inte pengar till. Men jag är nöjd med detta ändå för vi har gjort det till våran grej! Resan kostar men bröllopet kostar inte så mycket.

Men saker är ju den, detta är ju ett Forum för Bröllop.
    För mig är Bröllop: Glädje, kärlek, vår/er stora fantastiska dag/dagar.

Varför kan vi inte hjälpas åt att lyfta fram det istället för allt negativt. Man blir ju less på det.

Engelbert: Jag önskar dig all lycka på er stora dag. Ni kommer säkert på en strålade dag att minnas för alltid!

Massa kramar till er glada där ute!!!
    :):):):):):):):):):)

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)