• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Zlemma

TS får jättegärna fråga om grejer här, det bryr jag mig inte det minsta om. Hon har ju även fått massa tips härifrån, så proffs verkar det finnas även här.
    Jag är bara nyfiken på hur hon "får ihop" sina kommentarer. Tycker inte att det håller riktigt.
    Är allt sant och stämmer så missunnar jag henne inte detta alls.

• margaux

Zlemma, det har du rätt i...
    Men vi ska kanske inte dömma. Är det så att det är ett hopkok så får vi säkert reda på det förr eller senare. Tills dess förhåller jag mig till TS som om hon verkligen, uppriktigt vill ha råd och tips.
    Och ack så kul om det är så!
    DEt är sunnt för oss alla att brottas lite med detta, vare sig det är avundsjuka, kreativitet eller bara nyfikenhet som väcks.

• Engelbert

>>> Zlemma

Tack för dina kloka ord och din koll på den kronologiska ordningen!

För info till dig:
    *så arbetar jag kvartstid, resten av tiden tillbringar jag i Sverige.
    *Min blivande använder sig av en fristående kordinator som jag inte är nöjd med, därav mina frågor.
    *Ja, jag har hamnat i ett "häftigt sällsak" och ville just ha stöttning i ett anonymt forum, precis som "margaux" skriver.

Jag känner mig inte förtjänt, efter att ha startat en tråd för att få hjälp och bolla frågor med er, att bli utsatt för granskning, påhopp och insinuerande!

Jag tackar härmed alla som kommit med positiva saker inför vårt bröllop och önskar Er också all lycka!

Jag lämnar detta forum med ledsamhet, precis som andra innan mig gjort, som också blivit ifrågasatta och granskade på detta vis. Skitdåligt!

• in love

margaux: vad jag menar är att även om hon är anonym här är det ju väldigt stor skillnad på hennes bröllop och de flesta andra som besöker BT, det är ju inget som undgår någon...
    Jag missunnar absolut ingen att ha en vigsel o fest efter plånbok....

Och till det med "mindre värd",känns onödigt att besvara en sån undran.
    Jag får mitt bröllop precis som jag vill och det räcker för mig...

• Zlemma

Jag dömer absolut inte, men var bara nyfiken.
    Tycker att tråden har varit jätterolig att följa och unnar, som sagt, TS detta.

• Mrs Van Derkamp

Nej stanna kvar!!!Lyssna inte på dom andra tråkiga avundsjuka människorna!Vi behöver lite glamourbröllop på BT ibland oxå!Är för lite glamour i Sverige tycker jag!Stanna kvar!Ni andra som är avundsjuka på trådstartarens bröllop kan starta upp en egen tråd och diskutera där eller helt enkelt inte läsa denna tråd!

• 071023 2

vilka hökar det finns här! spännande. Bäst att hålla sig i schack.

• Mrs Van Derkamp

Verkar som att det tydligen är helt fel att lägga över 200.000 kr på ett bröllop.Helst ska det vara mellan 30-70.000 kr...Alla har olika resuser.Allt är relativt.

• 071023 2

oj förlåt jag menade ruggugglor...

häxan häxan avundsjuka flyger lågt som häxor brukar...

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)