• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Ninni7

Detsamma ramlösa. JAG har heller inte skrivit att DU inte får skriva kommentarer. Det är dock skillnad på att kommentera och skriva otrevligheter.
    Sitter inte och eldar upp mig, är snarare rätt lugn. Och du har så rätt: jag är en grymt trevlig prick.

• 071023 2

Ninni7. Ja du verkar väldigt trevlig och en männsika med distans till det mesta. Lycka till med alla dina inlägg på forumet och på andra ställen i cyberrymden.

• November07

Kan du inte satsa på olika klänning till cermoni och middag - byta om emellan. Se till att det skvätter ordentligt på dig också... Inte allt ska hamna på gästerna...

• Ninni7

Detsamma. Du verkar också oerhört trevlig, skulle nästan vilja umgås med dig. Lycka till du med.

• marranmi

jag funderar på om det är ett frackbröllop? för frack verkar vara en företeelse som nästan bara vi i Sverige har och då funderade jag på om ni kunde erbjuda er att betala hyra av frack och långklänning eller uppsömnad av dessa?
    kanske kan ni höra med svenska nobelstiftelsen om vilken den senaste nobelmaten var, den är ju svenskinspirerad och vällagad, kanske till och med flyga ner kockar? Jag tycker det är jättejättekul att följa era bröllop, ska försöka komma på fler tips!

• Engelbert

Ooops, vad händer här egentligen...

Det här är en tråd jag startade för att få tips och idéer till vårt bröllop.

>>> Jocelyn
    Ja, det handlar om mycket pengar.

>>>Penny Jenny
    Nästan hälften av gästerna kommer från Sverige, resten kommer från andra håll. Det är det som gör det lite knepigt att arrangera och det är därför kostnaderna drar iväg.

>>>Ninni7
    Just när tråden började bli hyfsad och det började strömma in tips, så poppar du in igen och sprider negativa vibrationer. Leta dig till ett fordum där du kan få bättre utlopp för din frustration, eller stanna kvar och läs om från början vad tråden var ämnad att handla om... Då kan kanske du också kan fylla på med positiva saker och vara till hjälp. Har du inte märkt att de flesta blir irriterade uav dina utspel, så välj gärna en annan tråd om du är bitter.

• first time

ninni7 och ramlösa::

öppna en egen tråd om ni bara ska gnälla på varandra..... va inte detta en tråd för exklusivare bröllop???? Tråkigt att behöva läsa Ert "skitsnack" när man vill läsa om fantastiska bröllop då man inte själv har möjlighet att ha ett sånt....

• Bruden blå

Tråkigt att det är så mycket missundsamhet här nu.
    Varför är det så svårt för en del att glädjas åt andras lycka?

• The flight attendant

Loggar in här på morgonkvisten innan min flygtripp och vill läsa om alla härliga bröllopstips och ideér på min nya favorittråd! (den här alltså!) Men istället läser jag bittra tråkiga inlägg från personer som helt uppenbart klickat på helt fel tråd... Jag blir så trött!

Vi kommer också att lägga några hundralappar på vårt bröllop och äntligen hittat en tråd för mig men man blir bara trött och besviken på alla dessa troll här på BT som bara MÅSTE tycka tvärtom hela tiden!! Gud vad jag tappar sugen...

• Troll-P

Har inte läst riktigt hela tråden men hoppas ändå kunna bidra med ett par idéer.

När det blir ett så stort bröllop som ni ska ha kan det lätt bli opersonligt. Därför tycker jag att pricken över i:et skulle vara om ni kan få det lite personligare. Själv hade jag gärna haft "Going to the chapel" sjungen av en gospelkör istället för en "vanlig" ingångsmarch, tänk vilken stämning det hade blivit i kyrkan!
    Berätta hur ni träffades, varför ni föll för varandra. Det kan göras i ett tal (av er, toastmaster, eller liknade) eller i vigselprogram/festprogram om ni har något sådant.
    Öva in en dans till valsen - ni lägger tid på något som faktiskt är underhållning för era gäster.

Sedan tycker jag detaljerna är viktiga:
    - dukar
    - trycksaker måste vara välgjorda och av riktigt bra papper
    - monogram är snyggt! Tex på servetter, -ringar eller dekoration på bordet. Fast som detalj, inte överdekorera.
    - champagneflaskor med egna etiketter låter som en höjdare!
    - Om ni ger bubbel som gåva till gästerna kan frakten hem ingå.

Låt en koodinator fixa de tråkiga sakerna och gör bara det som är kul!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)