• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Bruden blå

Gäster från olika länder.
    en slags presentationsbok/häfte där ni gör en sammanställning av gästerna, deras relation till er, med kort fakta om vaje gäst, tex, land, språk, yrke osv.. bara för att underlätta, som en mer genomarbetat gästpresentation.

en gåvokorg/goodiebag till alla gäster, med tex champagne, choklad, badbomber, inbjudan till guidad tur på orten ni gifter er, eller en välkomstlunch som ni kan ha dagen innan bröllopet för att alla skall få en chans att lära känna varandra.

• Engelbert

>>>Bruden Blå

Tack, jag mailar dem bums!

• Fru Nyberg

Jag tipsar dig om sidan www.weddingbee.com där det finns mycket olika idéer! Flera av tjejerna som skriver där har "stor budget" (ganska vanligt i USA). :)

• Engelbert

>>> Bruden Blå
    Tack igen, bra tips, vi suger i oss för fullt!!!

• Engelbert

>>> Fru Nyberg

Tack för länken, nu börjar det likna sidor som vi verkligen letat efter...

• Bruden blå

Engelbert

så lite så, älskar bröllop och bröllopsplanering av alla de slag. Bara kul att få spåna på olika ideér.

• Engelbert

>>> Bruden Blå

Och det bästa (och skönaste) är att du inte värderar, som så många gjort på den här tråden, för det låter kanske konstigt, men det är ibland ett problem att ha pengar också...

• Bruden blå

Engelbert

jag tror det beror bara på att jag inte ser pengar på det sättet.
    För mig är pengar ett nödvändigt ont. Inget mer.
    Visst vore det skönt ibland om man hade lite, men jag är så medveten om att lyckan inte hänger på pengar. jag gör inte skillnad på folk och saker pga pengar.
    Jag tänker i mina banor och umgås med folk oavsett ekonomi, det har jag alltid gjort.
    Kan man med hjälp av pengar skapa sig en vacker ram runt bröllopet, så varför inte liksom.

• Engelbert

>>> Bruden Blå
    Härlig inställning!!!

• Bruden blå

ja sen tror jag nog också att mitt yrkesval öppnat mina ögon lite mer.
    Just nu jobbar jag på förlossnigen under sommaren.
    Där har jag fått se mycket, kan ju naturligtvis inte ge några konkreta exempel, men kort fattat, glädjen över ett barns födelse är lika stor oavsett ekonomin, precis som att sorgen är lika hård.
    När det gäller dom riktigt viktiga sakerna här i livet så spelar det ingen roll vad ekonomin är.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)