• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • 2InLove

Kom just på att det finns en jättetrevlig bok med bilder och text ifrån och om Sverige. Den finns på många olika språk är inte det trevligt att ge gästerna i desas "välkomnst paket" ? Det har jag gett många utländska vänner här i europa.

• 2InLove

Om du vill göra det enkelt för dig kan du tala med Jessica Perrion i champagne. Hon är svensk och hon och hennes man har ett eget champagnehus. Supertrevlig tjej som säkert kan hjälpa dig. Jag har varit hos henne flera gånger. Kolla in www.champagneperrion.com/ för mer information.

• Engelbert

Tack för alla fantastiska tips!!!
    Gud vad roligt!!!

• jocelyn

Då pratar vi alltså miljardärer...om uttalandet om "mer pengar än alla på BT nånsin kommer tjäna under sitt liv" etc stämmer.
    Cool! Då lär vi ju få läsa om det i tidningen!
    Finns väl inte mer än ca 150 miljardärer i Sverige för tillfället?

• Hemligt bröllop

...Varför inte en riktigt god lagrad tokaj som dessertvin *mums* - om ni tröttnar på champagnen vill säga *lol*

Och inte får du missa ett litet fyrverkeri :)

Som svenska kan du ju ge lite svensk inspiration (antar att festen varar i mer än en dag) så varför inte ha någon typisk svensk mat - förrätt med lax, ål och sill . med svensk öl, något vilt eller helstekt vilsvin -givetvis med kantareller till, avsluta med spettekaka och/eller något med hjortron

• Ninni7

"Kul att du vill agera brandvägg här på BT och komma med åsikter om hur man ska agera här på sajten. Vill bara säga en sak: släpp sargen och kom ut på isen!"

Ramlösa: Släpp din kassa attityd och gå av isen. Du är inte så sen själv med att kommentera saker så passa dig för att kasta sten i glashus.

• 071023 2

Släpp din kassa attityd och gå av isen. Du är inte så sen själv med att kommentera saker så passa dig för att kasta sten i glashus

Ninni7
    Precis, du har fattat vinken! Man får skriva kommentarer.. det är därför det kallas för forum. Men att be någon hoppa ur bara för att du inte tycker likadant, är ganska barnsligt.

• Ninni7

Exakt ramlösa; alla får skriva kommentarer, så även jag.

Barnsliga är snarare dina kommentarer och "mindre bemedlade" samt "man ska inte pissa i genpoolen".

• PennyJenny

Engelbrekt>>>Har inte riktigt hängt med, kommer ni båda från Sverige eller? Vilket land kommer merparten av gästerna från, eller är det inget land som har "övervikten"?

• 071023 2

Ninni7.

Jag har aldrig sagt att DU INTE får skriva kommentarer. Det är inte jag som ber dig hoppa av isen, så jag tror att du har fått det här lite på bakfoten. Men att du sitter och eldar upp dig på vad jag skriver tycker jag ändå är ganska festligt! Tack Ninni7. Du är en trevlig prick.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)