• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Engelbert

Kul, jag har arbetat som förlossningsläkare tidigare, så jag förstår vad du menar!!!

• MKD

Bruden Blå:

Jag tror du har helt rätt! Härligt och höra en så sund inställning.
    Jag tror också att det handlar om hur man själv förhåller sig till pengar oavsett om man har mkt av det eller ej. Om man gärna berättar och visar på hur mkt man har så får man självklart inte bara positiva kommentarer, men sköter man den biten "snyggt" så stöter man sig mindre med folk. Det tror jag iaf. Det innebär ju inte att man kan kosta på sig saker men det handlar nog mer om hur man väljer att tala om det osv.

Bra med en tråd för lyxbröllop också!!Spännande med alla förslag och ideér ;)

• Engelbert

>>> Bruden blå
    ja, den här tråden fixade till sig ganska bra (tillslut) så om någon annan läsder det här, kolla gärna förstainlägget och ös på med fler förslag.

Hoppas du får möjlighet att arbeta kvar på förlossningen, jag saknar det jättemycket. Sitter "tyvärr" på ett av de största sjukhusen "over there" som chöl på trauma.

• Brud i Thailand....

Härligt med denna tråd!
    Efter att varit ett tag här på BT blir man så påverkad och vill snåla både här o där o min m2b har tittat konstigt på mig ibland.
    Tyckte själv jag var fånig o slösaktig när jag impulsmässigt köpte två paket rosenblad på IKEA för 40:- ;)
    Men nu ska jag läsa igenom hela tråden och känna igen att; det här gör jag bara en gång med mannen jag älskar och då kan vi unna oss. För tänk om man ångrar sig sedan!

• Engelbert

>>> Brud i Thailand

Gör det, kom gärna med förslag eller frågor om det är något.

• SlottsBrud2008

Ooh.. ny favorittråd!!! :)
    Underbart att få drömma sig bort i era beskrivningar av vad som Säkerligen kommer bli helt UNDERBARA bröllop :)

Har man pengarna så varför inte?
    Jag hade lagt bra mycket mer än vi gör nu om vi hade haft råd...

Så ett enkelt "go girls" till er :P

• Engelbert

>>Budgetbrud 2008

Ös på om du har förslag, här ska det brännas pengar!!!

• 2InLove

Hejsan ! Hoppar in lite sent men tycker absolut att ni ska satsa på ett eget monogram (kommer inte ihåg vem som skrev det). Kanske kan ni trycka upp egna kassar eller fina kartoner med ert monogram och fylla dem med grejer som ni ställer på gästernas rum, ex tvålar, vatten och godis med monogram förpackning. Lite såpbubblor som de kan ta med till vigselcermonin. Välkomstbrev til gästerna mm . Jag tycker också at ni ska beställa champagne med egen etikett. jag bor själv ganska nära champagne och vet att det är vanligt att man gär det i champagnedistriktet. Verkligen supertrevligt tycker jag !

• Engelbert

Champagneflaskor! Bra Idé!!!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)