• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Engelbert

Jag lovar lägga bilder och filmsnuttar här... Fast ni kommer nog se det i pressen innan vi är hemma

• Miramar

Såg igår att du ville ha tips på en koordinator, men nu har du alltså hittat en? Vem blev det?

• Zlemma

Har nu några frågor eftersom jag har följt tråden från början.
    Hur snabbt hittade du din bröllopskoordinator?

Jag citerar: "2007-07-15 12:13 Engelbert
    Känns som det är svårt att fixa allt själv, finns det inga bra företag som fixar allt och tar helhetsgreppet så att säga?.

2007-07-16 12:24 Engelbert
    Ja det jag sökte tips om var mer om det fanns bra och pålitliga bröllopskordinatorer som kan hantera större bröllop utomlands? I vårt fall då en bra bit utanför Hawaii.

2007-07-16 14:26 Engelbert
    Vi har fått tips från resortet kring kordinator, men det var inget som passade oss, så därför letar vi runt här hemma,"

Idag skriver du: "2007-07-17 10:37 Engelbert
    Tack för alla underbara tips! Jag har mailat det vidare till vår kordinator,

2007-07-17 12:03 Engelbert
    Kordinatorn har blivit kontaktad av en tv-kanal (amerikansk nyhetskanal) som vill göra en grej kring det här..."

Så tycker jag att det är lite motsägelsefullt att du säger: "2007-07-16 14:07 Engelbert
    det behöver inte vara en svensk kordinator. Vi tänkte mest så eftersom det känns lättare att bestämma allt här på plats."

Eftersom du även säger: "2007-07-16 21:12 Engelbert
    Sitter "tyvärr" på ett av de största sjukhusen "over there" som chöl på trauma."

Är det inte lättare att ha en koordinator "over there" då? Jobbar du där, så antar jag att du även bor där?

• MKD

Inte bara jag då som inte hajar riktigt ;) Trodde det var jag som glömt ngt inlägg eller bara inte fattat :)

• margaux

Engelbert!
    För smycken till barnen kanske Bluenile.com kan vara något? Det var till dig och din blivande som Tiffanys kunde passa... På bluenile kan du även köpa lösa stenar om du vill låta en smed tillverka smyckena, men det blir fort dyrt...
    Att Tiffanys är dyrt råder det inget tvivel om! Men du betalar för kunskap och kvalitet! Och i erat fall borde inte skillanden på några 10' tals kronor spela så stor roll.

Jag hejar också på Lars Vallin, kul att visa fram en svensk designer i pressen!!

• in love

MKD o Zlemma:::

Funderat precis som ni....lite märkligt allt ihop... varför fråga oss vanliga dödliga om råd när man kan fråga PROFFS....

• MKD

in love:
    kan hålla med dig, men det är alltid svårt o ha en uppfattning om saker och ting när man bara skriver till varandra..

• margaux

Ja tjejer... Kanske det är för att TS är en helt vanlig tjej som hamnat i häftigt sällskap och vill vända sig till någon som INTE tar ut ett arvode och är partisk hela tiden.
    När man förhåller sig till folk med mkt pengar rent profitionellt så blir ens förhållningssätt helt annorlunda än om man diskuterar som rena jämnlikar på ett anonymt forum....

• in love

margaux:

rena jämlikar???
    knappast va????

• margaux

Hur menar du då, In Love?
    Känner du dig mindre värd bara för att inte ni hyrt en egen ö?
    Det jag menar är att det kan vara svårt att få uppriktiga kommenterer av någon man betalar för att fixa något. Plus att jag är säker på att TS kanske kan relatera bäst till vanliga svenssons hellre är Madonnas bröllopskordinator.
    Hon är mest troligt förr och uppvuxen precis som du!!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)