• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Engelbert

>>>Aug08

Ja, jag kommer fortsätta LÄSA.

• marranmi

men jag tycker du ska komma tillbaka med dina frågor ändå, du kan väl bara skita i vad alla andra säger? ignorera dessas åsikter och läsa och inspireras av alla andras? hoppas att tråden lever kvar och att vi fem sex stycken engagerar oss oavsett vad resten av BT tycker det var ju jättekul att få något att bita i som man aldrig skulle tänkt på till sitt eget bröllop just eftersom pengarna inte finns där

• Miss Lilly

Kära ramlösa..... man får det man vill betalaför, om man betalar vad man tycker att just det är värt....
    Om man hyr en lokal, DJ, serveringspersonal, betlar för 3-rätters med dryck, tårta, klänning skor till en själv och m2b, bröllops-hotellnatt, frissa sminkör, blommor, ibjudningskort, tackkort, vigselprogram, jisses vad har jag glömt, massor...... och jag sa just att vi blir minst 120 pers - det är bara att räkna själv.
    och du... bluff kan du vara själv, gå o va tråkig nån annanstans

• marranmi

troll-P, kul att du gillade idén-själv skulle jag bli överlycklig över en morgonrock som jag får ta med mej HEM!! bra idé med fotoalbumet också o klistra in en massa polaroid. men en kanske ännu mer uppskattad grej: att någon gör en bröllopsbok med bilder från festen på gordinegenbok.nu eller.se och skickar som tackkort?? med brudparet som framsida?

• 071023 2

Miss Lilly.

Det var inte menat så! jag var ironisk med tanke på alla bluffteorier gentemot TS.

Alltså inget illa gentemot dig.

Sorry.

• Miss Lilly

..jag blev så upprörd att jag stavar fel hela tiden, morr...
    I min summa har jag räknat in "allt" frimärken, ny handväska, tryck av inbjudningar - you name it - som sagt - räkna efter själva lite nogare vad ni spenderar - det rasar snabbt i väg oavsett om man har budget eller lyx.
    jo - förresten, så är det så trist att i de flesta trådar så skriver folk - var hittar man den billigaste frissan, den billigaste resan, den billigaste klänningen etc.... båååring....! Se till o va prinsessor en enda dag i ert liv som ni ändå vill??!!! unna er lite lyx och gnäll inte på dem som vill och genomför prinsessdrömmen!!!

• Apan Apansson

Ramlösa - hahahahoho!

Tycker det var en skojig tråd, för övrigt, och så mkt påhopp var det väl inte? Mer nyfikenhet kring hur allt egentligen hängde ihop, tror jag. En härdad gammal chefsöverläkare inom macho-kirugin som TS borde väl för övrigt ha rejält med skinn på näsan? Det intrycket fick iaf jag till en början.

Är det månne så att folk VILL se en schism, där det egentligen inte finns någon?

• mooogn

TS: Det har varit jättekul att läsa om er planering! Hoppas att ni får ett uuunderbart bröllop (trots att ni verkar vilja ha ett lite mindre) och jag ser fram emot att få lusläsa skvallerblaskorna om några månader...

Stort stort lycka till!

• MKD

Apan Apansson:
    Tror absolut att det kan vara så att folk VILL se en schism.. men kan vi inte bara GLÖMMA allt strul o fokusera på vad hon ville ha svar på?

• Blivande Mrs WS

Vart tog alla tipsen vägen?

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)