• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • rosesarered

Har inte orkat läsa hela tråden men här kommer mina tips iaf:

- istället för vanliga inbjudningskort ger inbjudningsaskar med själva inbjudan en exklusiv känsla. Askarna ska förstås vara handgjorda och dekorerade med pärlor och sidenrosenblad för den rätta bröllopskänslan.

- Ha en stor välkomstmiddag för gästerna kvällen innan bröllopet

- När gästerna kommer fram väntar färsk frukt, choklad, utsrödda rosenblad på rummet. Såklart finns en liten välkomstkorg med småpresenter till varje gäst.

- Fyll kyrkan med blommor!
    - Ha en svindyr designerklänning
    - Lägg tid och pengar på dekorationer. Ha ett tema/röd tråd och låt det synas i dekorationerna
    - Om ni ska festen utomhus/tält smycka trädgården med stora vita fåtöljer som gästerna kan koppla av i innan själva middagen. Häng kristallkronor i träden, blomsterarrangemang, hyr svanar för att simma runt i den närliggande sjön

- Avsluta hela kalaset med hejdundrande fyrverkeri

Blev alldeles matt av allt skrivande;)

• sassa_johan

Engelbert: KOM TILLBAKS!!!!

och bry dig inte om de negativa kommentarerna utan ta till dig alla bra ideer. Det är så befriande att få läsa om någon som verkligen kan göra som de vill utan att behöva tänka på vad det kostar.

"rosesarered" Vilka härliga ideer!!!

• MKD

Är det ngn som har läst igenom tråden "Snålt" på "senaste debattinlägg", där gick det vilt till må ni tro ;) mellan flera hm, kan man säga "kända namn" här på BT. Rena rama pajkastningen. Svårt o klaga på andra sen, precis som Skalar skrev. Nu e mitt engagemang över ;) Tackar för mig :)

• Centifolia81

Gud vad härligt det var att läsa denna tråden (förrutom alla negativa komentarer). Önskar bara jag hade upptäckt den lite tidigare då mitt eget bröllop sker snart och det var massa bra tips här.

Engelbert: Jag hoppas verkligen ditt bröllop blir så underbart som det låter och tycker synd om dig för alla påhopp.
    Ville bara lämna ett litet tips och hoppas du läser det.
    Sweet Touch finns det en hemsida som heter, de har värdens sötaste choklad som man kan få en personlig text på. tex. erat namn och datum. De är sååå söta! Och goda är de också. Perfect att dela ut som gåva, kanske på rummet om ni skulle ha övernattning !
    Lycka till med planerna !

• 071023 2

Det är nog ingen idé att be den där Engelbert att komma tillbaka. Hon drog ju sig härifrån efter alla märkliga kommentarer.

• 2InLove

Engelbert förstår att du tröttnar på den svenska avundsjukan och trista kommentarer. Kul att du gillade idén med champagnen som jag skrev om igår. Vill bara passa på att önska dig all lycka till!!! Kramar från lilla mig

• 071023 2

2007-07-17 20:28 MKD

vad duktig du är på att snoka fram "smaskigheter". Grattis! du har vunnit en badboll!

Såg förresten att Engelbert är numera tillgängligt som nick här på sajten... m a o så är den bruden borta.

• Hemligt bröllop

Vad i H''lvete är det för fel på folk ???

Här har jag precis fixat en tredjedel av maten till mitt egen budget bröllop - och skulle nu sjunka ner framför dator och läsa om lyx och flärd i dimensioner knappt greppbara - och så har gnällspikar och tråkmånar förstört det hela. GRRRRRRRR

- en lyxsak som det hade varit roligt att få "vår sång" sjungen av orginalartisten på bröllop.

Hur som så önskar jag verkligen Engelbert ett helt underbart bröllop och hoppas att hon får det som hon vill -utan allt för mycket krav från omgivningen :)

Själv kommer jag att ha ett underbart bröllop nästa vecka :)

• MKD

Min avsikt var inte att gräva fram snaskigheter eller vinna en badboll ;)
    Jag läser med nyfikenhet som de flesta på detta forum och blev förvånad och besviken när jag ramlade över den pajkastning som förekom (i ovannämnda debatt) av, "kända" personer på forumet.

Det jag ville föra fram var att allt är inte är som det ser ut att vara. Nu kommer jag ta det med en nypa salt eftersom jag fått så totalt olika intryck.

För övrigt anser jag att det tråden egentligen handlar om är mkt bra, många kommer ha stort intresse av den!

• Skalar

Trist när folk känner sig dåligt bemötta. Anledningen till att jag valde att alls kommentera i den här tråden, som var ganska underhållande var att den förundrade mig lite. Eftersom TS själv skrev att det finns ju så många "budget trådar", där man diskuterar billigaste alternativet och hon ville ha en motsatts. Ofta i budgettrådar kommer någon med lyxigare variant av bröllop in och skriver kommentarer som -Hur kan man få det så billigt, mitt bröllop kostade så här mycket. Folk drar sig sällan för att räkna upp hur mycket pengar de spenderat i budgettrådar. Ganska ofta kan det komma taskiga kommentarer även där. Mycket sällan blir det samma ramaskri som i den här tråden. Trots att trådstartaren då endast bett om budgettips, avregistrerar man sig inte för att någon skriver om dyra alternativ. Tycker därför att det var märkligt att just TS i den här tråden ansågs så speciell och måste skyddas från allt vad negativa kommentarer gällde.

ramlösa, jag förstår inte vad du menar med att leta upp snaskigheter? Vill man ha ett schysst forum, får man väl visa det även i andra trådar än sin egen.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)