• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • jagärsåkär

Vi ska ha lyxigt bröllop!!

Det jag anser är lyx är att det är tre dagars bröllop. Det kommer ingå flera middagar, vinprovning, några fler aktiviteter och kanske betalar vi gästernas boende, får se.

Det blir bruncher o luncher o annat kul. Det blir häst o vagn för alla gäster från kyrkan till festen. Festen blir på en fin herrgård.

Vi kommer servera riktig champagne och ha ursnygga trycksaker som jag sitter o pular med redan nu.

Däremot vill jag inte ha en pampig klänning eller så, det är inte där lyxen sitter. Det ska vara stilrent men framförallt generöst och roligt. Och fint.

Det blir massa blommor i kyrkan o på festen. Jag kommer ha värsta bling bling ringen... och jag hoppas verkligen att gästerna liksom får jordens upplevelse. Det blir live band o DJ o superbra mat o fantastiska viner. Det blir kanon helt enkelt, men inte stelt (hoppas jag)

Totalt lägger mig säkert mer än 200 000 men det är det värt...

• Mrs Van Derkamp

Jagärsåkär:
    Hur gick det med Bäcka Herrgård?Blev det det stället för festen?I sådana fall får du berätta om er planering!

• Mollyn

Åh, vad härligt med lyx!

rosesarered:

Vilken toppenidé med kristallkronor i träden! Det måste jag ha på mitt bröllop! Tänk vad mysigt på ett höstbröllop i skymmningen... drömmer mig bort!

• jagärsåkär

Mrs Van Derkamp:

Jag tänkte åka dit o kolla i sommar när jag är där i krokarna. Vi får se hur det ser ut, jag hoppas på det bästa.

Annars blir det festtält eller Furudalsbruk eller nåt, får se. Jag tror vi hyr festtält i vilket fall för fredagen o brunchen söndag.

Det ska bli sååååå kul att åka runt där uppe och planera!!!

• frujohansson

jagärsåkär, jag blir nyfiken på dina ursnygga trycksaker som du pular med själv, har du bilder eller kommer det bilder någonstans(galleri eller egen hemsida?) som man kan få se?

• Liinda_e

shit det var mastigt att läsa igenom hela tråden...helt fantastiskt att få läsa om lyx och flärd,själv har jag drömt om ett sago bröllop sedan jag var 7 och började designa min klänning. kring 14 var jag säker på att jag skulle bli rik och hela världs media skulle sända från mitt bröllop.
    men tillbaka till verkligheten ,dom pengarna finns inte.
    Men jag älskar fortfarande att läsa om lyxiga bröllop ,snälla alla andra fortsätt skriva den här tråden är ju underbar....
    (allt skitsnack har jag ignorerat!)

• marranmi

ja fortsätt ni få som vågar om era bröllop så vi andra får vältra oss i era lyxiga tilltugg om ni vill ha tips eller råd är det ju bara att fråga på, uppenbarligen kan vi komma med lyxiga alternativ även om vi själva väljer en annan väg!! Vill också jättegärna se de där snyggsnygga inbjudningarna om du vill lägga en länk?

• jagärsåkär

frujohansson & marranmi:

Vad kul att ni är nyfikna på mina trycksaker!! Det finns ingenting roligare än att sitta o pula med dem. Än är jag i ett tidigt stadium och har inte mkt att visa upp Men jag sitter o lär mig ett nytt layout program (coral paint och coral draw, superbra!) och jag har köpt superlyxigt papper som redan kommit hem, handgjort alltihop, hur vackert som helst.

Tanken är att skapa nåt annorlunda med superbra kvalitetspapper fast med en ganska modern layout. Jag satsar på lite ovanliga format, massa ovanliga fonts (typsnitt), sparsamt med färg-kombinationer för att få det stilrent.

Det ska bli en korsning mellan gammaldags o lantlig romantik + ny snygg enkel skandinavisk design.

Jag vill såååå gärna visa er allting redan nu men än så länge sitter jag bland pappershögar o layout-tester... Men jag lovar att återkomma. En hemsida som inspirerat är: www.ceciny.com/collections.php

jag återkommer med egna bilder, men det kommer säkert ta veckor / månader...

• Susanne, Lund

Vilken härlig hemsida!! Synd att allt redan är fixat till vårt bröllop annars hade jag nog snott friskt därifrån :)

Vi gifter oss nästa lördag. Festen är i ett vinranksklätt växthus på Österlen. Lyxigt i mina ögon :)

• Mollyn

Här kommer mera lyx!

- stor inhyrd kör som står i en jättering kring hela ceremoniplatsen
    - operasång
    - dekorationer på stolsryggar, blommor bunda med ett sidenband
    - en vacker och speciell entré till festlokal eller vigselplats, såsom dekorationer av sidenband som fladdrar i vinden med störar i marken eller strålkastarljus i stark blå, grön eller röd färg på entrén.
    - ha en ljusdesigner som kan ljussätta hela bröllopet, allt från utomhus till till inomhus. Ljuset är så viktigt för en mysig fest!
    - God och smarrig mat även till vickningen. Ingen korv med bröd här inte! Jag skulle nog bli sugen på lyxiga mackor med oxfilé
    - Liveband hela kvällen - självklart på obegränsad tid.
    - Kökspersonal som kommer ut innan middagen och presenterar sig själva och beskriver mat och dryck ingående.
    - Bakelser till varje gäst istället för bröllopstårta
    - Fyrverkerier i massor mit i natten
    - Egen liten mni ö med bröllopsviten som ligger nära där lunchen ska avnjutas nästa dag.

Tack "jagärsåkär" för din underbara länk!

/Mollyn

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)