• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Vesne

Tajci, va in du är! Vi skall också gifta oss på Balkan!

Vi har inte satt någon riktig budget, mn vi kör på och känner av när det böir för mycket. Just nu är vi upe på 430 personer, sen så räknar vi med att ca 60 inte kommer komma. Ska bli så otroligt roligt, kan knappt vänta!

• Tajci78

Va skoj Vesne visa gärna bilderna sen :) Kommer ni ha det flera dagar

• Vesne

Tajci, vi börjar ju med de sista förberedelserna någon dag innan! Sen kommer min släkt hem till mig o man ska baka "pogaca", sen kan du alla traditioner själv säkert med pengar i skorna, "köpa bruden"!
    Jugge bröllop är så kul

• RakelFerm

Har inte läst alla inlägg men jag har läst någonstans att det finns en grotta utanför stockholm som man kan hyra in sig i. Det får plats trehundra personer och på bilderna såg det alldeles underbart ut med lyxiga dukningar och kristallkronor i taket. Där skulle vi definitivt vara om jag fick bestämma..
    Tycker också att det är en lyx att kunna bjuda alla sina gäster på övernattning (på fint hotell)och transport till och från bröllopet.

• BochB

Hey!
    Har varit här ibland o läst men inte sett den här tråden. Vi kommer att ha ett med svenska mått mätt "lyxigt" bröllop. Det är svärföräldrarna som betalar, inte för att vi vill, men för att de insisterar. Vill dock inte ha för många personer där, kanske max 100 st.

• MrsRose

BochB: Låter härligt. Berätta gärna mer. Det är så kul att få läsa om lite lyx...

• BochB

Ja, det är väl inte så mkt som är bestämt ännu. Min blivande är från USA med välbärgade föräldrar så en en brröllopskoordinator är obligatoriskt... ;) Det är iaf bestämt att vi ska vara på Hawaii. Det blir ett bröllop på stranden o sedan efterföljande middag o fest hos blivandes gudföräldrars hus. Jag har inte varit där, men sett kort o det är väldigt vackert.

Vi bosätter oss i USA i september nån gång o då drar väl planerandet igång på allvar. Svärmor har många idéer, men jag försöker tona ner det hela.... Inte så lätt alltid ;)

Har kollat lite på Remboklänningar nu när jag har varit hemma o skulle nog kunna se mig i en sån där på stranden :)

• BochB

Ska tillägga att svärmor drog med mig till en butik med exklusiva bröllopsklänningar när vi började prata om bröllop. Klänningarna där kostade från 5000 dollar, vilket för mig är galet mkt pengar. Men hon menar att man bara gifter sig en gång... I vilket fall hittade jag inget som jag tyckte passade mig o lyckades avstyra det hela....

• Serenity

HEEEJ alla lyxbrudar
    jag ska pröjsa övernattning för en hel helg OCH transport till och från festen..inte är det lyx! det blir inte mycket pengar som går åt där inte..fast det KÄNNS lyyxigt,det är ju det som ärgrejen för oss...jag bara klarar inte lägga ut så mycket pengar,är så snål så jag nästan skäms,hhihihihi! men jag kommer att snoka här för att få lite ideer till mitt bröllop

• 071023 2

Gud vad kul att den här tråden lever fortfarande. Så jäkla trist att läsa trådar som bara handlar om att räkna pengar!!!

Själv blir det inte så mycket lyx. Drar till Söderhavet och gifter mig på sandstrand.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)