• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Mrs Van Derkamp

mrsdD:Det känns väldigt lyxigt att få betalt boende på ett bröllop,det händer inte så ofta!

• Mrs Van Derkamp

Oj var inte meningen att smileys skulle vara där...

• BochB

Nej det är ju klart att det beror på vad man menar med lyxigt o som du sa så kanske man har kontakter. Men för mig är det lyxigt att inte behöva leta efter billiga alternativ utan ta det som man gillar oavsett prislapp. Men det beror på hur man ser det som sagt.

• Serenity

BochB: ja men exact,man har olika synvinkel på det hela...Jag letar tex efter samma sak fast billigare,tycker inte om att betala överpris på saker och ting,det är det som är så dåligt när man gifter sig,allt blir så mycket dyrare helt plötsligt. Däremot betalar jag överpris om jag anser att det är värt det...men att i en blomsteraffär tar dom 1500 för samma bukett som en annan tar en 600 för tar jag det billigare alternativet. Finns mycket som spelar roll,den blomsteraffär som ta 1500kr ligger mitt i centrum (alltså dyrare lokalhyra) tex medans den andra ligger i förorten någonstans och kan då ta mindre betalt. Mycket sånt som spelar roll,tycker om att veta VAD jag lägger mina pengar på när det väl gäller. Jag kan vara rik,medel eller urfattig...det spelar ingen som helst roll tycker ändå om att veta vad jag pröjsar för

• Mollyn

Jag tycker att ett lyxbröllop inte innehåller några prisjämförelser. Man unnar sig det man vill ha helt enkelt.

• BochB

hallå! imorgon åker vi till NY! Och Ben behöver jobba tidigast måndag! ska bli så härligt! det blir lite bröllopsgrejer ändå.. vi ska bl.a. till Tiffanys o kolla vigselring! vi har gjort som i sverige (antar att de flesta gör så iaf) att när Ben friade fick jag en slät förlovningsring o till bröllopet blir det bling bling :) Ben tyckte det var så pinsamt att fria m en tunn slät ring (det var vad jag ville ha, han hade kollat med min bästa vännina) alla ville ju se ringen sen o den syntes ju knappt... :)

Jag kommer inte välja vigselring själv, utan det får bli en överraskning, men som sagt så ska vi ju kolla läget i helgen... Är det nån annan som inte har sett/valt vigselring?

När vi kommer hem igen, eller rättare sagt innan vi flyttar på riktigt ska jag fråga min barndomsvän om hon vill vara min tärna. Tänkte passa på att köpa nåt fint till henne när vi är i NY. Har ni några kul idéer hur man kan fråga henne? Jag vet att hon inte räknar med att hon ska vara tärna eftersom jag har fått väldigt nära vänner sedan jag började "pendla" till USA för snart nio år sedan. Men för mig är det självklart att hon o en annan nära vän ska vara tärnor. Som sagt hur har ni frågat era tärnor?

• diorlover

jag anser att ett vanligt bröllop går väl på minst 60-70 tusen.. vi tänker lägga minst 100.000 på vårt och ja det tycker jag behövs. varför hålla på och snåla egentligen nrä amn ska gifta sig. ahr man spn brått eller, då kan man väl vänta och spara ihop pengar å ha det finare, det ska ju egentligen avra en gång i livet händelse och en upplevelse man ska minnas hela livet..

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Lite svart att satta en prislapp pa vad som ar lyxbrollop och inte, det beror ju helt pa om man har 50 eller 150 gaster.

• frujohansson

BochB, det låter härligt att få gå på Tiffanys och kika på ringar, själv älskar jag smycken och hoppas att min man ska köpa mig en lite större diamant till någon bröllopsdag. Till vigseln valde jag en alliansring och förlovningen hoppade vi över så det skulle vara läckert med en enstensring bredvid alliansringen, tycker jag.

Jag har varit tärna en gång och hon mejlade och frågade mig, kanske inte det mest fantasifulla upplägget men jag blev så glad för att hon frågade att det kvittade.

• Troll-P

Som så många nämnt redan så är det inte bara pengarna det handlar om. För vissa är det lyx att kunna bjuda 150 pers istället för 50. Sedan handlar det ju även om vilken ekonomi man har att röra sig med. För mig är vore det lyx att bjuda alla på bra boende, att kunna köpa flera brudklänningar och välja sen..., och generellt att inte ens överväga kostnad.

Shit, tiden rusar - tips angående tärna: Skickade en fiiiiiint kort i läckert kuvert och frågade Vill du vara min tärna xxxx.xx.xx? skrev inte under.
    Hon blev glad!
    Trevlig helg!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)