• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • 071023 2

Boch B

ska också gifta sig på Hawaii.. hmm ja det är lite likt faktist.. men tror ni att man avslöjar att man har ändrat nick?

• Serenity

VA?? kinaklänningar!! jag två sådana

• jojo matte

mrsdD:

hej.. har du köpt två klänningar från kina?

Vilka och från vilken sajt?

Hur blev dom? uppfyllde dom dina förväntingar?

Funderar på att köpa två klänningar, en lite "prinsess" och en kortare alt. lång fast slank till festen.

funderar även på att beställa tärnklänningarna där oxå.

• jojo matte

nu har jag suttit och läst dom första 7 sidorna av denna tråd för att tareda på vad ni pratade om.. alltså vem är denna ninni7 ? äter hon surdeg till frukost? varför inte lägga det bakom sej.. snacka om att vilja se allt på det sämsta sättet. ALla andra verkar ju fatta att Engelbert skojade!?

själv har vi satt en budget på 200'000 då vi har så många vi vill bjuda och vill gärna hyra inn oss på någon gård där serveringspersonal mm ingår i priset.

Just nu är vi inne på att ha festen på Hågelbyhus i Tumba.. så blir det väl någon kyrka i närheten.. där behöver vi inte tänka på någon kostnad då båda är med i svenska kyrkan *än så länge* ..praktiskt till bröllopet faktiskt.

• Serenity

jo_jo: nope jag blev icke nöjd,här kan du se korten,la in länken här.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m2445723.html

ska göra om den rosa för den e ju för hemsk!
    jag beställde mina från kanacca,men det är inge lyx över kinaklänningarl,inte mina iaf materialet är ju ok men min kompis som köpte sig en nixa har mycket bättre tyg OCH broderier på sin än på min vita. Men det är billigt så om man har tur så kan man får en riktig pärla men då måsta du verkligen beställa rätt klänning. Vilken som är rätt är ju bara att testa sig fram. det finns en som jag sett som en annan tjej beställde som blev sååå vacker,mycket vackrare än någon klänning jag sett. Det var därfrö jag beställde min men tjaaa,kan inte säga detsamma om mina pärlor

• Brudgum 2008

>>>JoJo

Hej, tror du att Engelbert skojade? Det tror inte jag. Jag har hört en liten fågel viska i mitt öra att det är sant... Vi får vänta med spänning och se

• BochB

Va kul att en del spekulerar om mig :) Jag och Engelbert(?)skulle vara samma person :) ja, ja spelar ju inte så stor roll, är inte här så ofta ändå o skriver, men ska absolut kolla upp vad Engelbert(?) skrivit tidigare i tråden. O om du Engelbert läser hade det varit kul att läsa om era planer inför såväl bröllop som flytt till USA.

Var på ett härligt bröllop på Österlen i helgen. Fantastisk mat, härlig stämning och ett underbart brudpar!

Nu är det dags att sova! /bella

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)