• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • BochB

aha, nu såg jag att Engelbert var TS

• BochB

ok, nu har jag skummat igenom tråden. o jag kan oxå se vissa likheter mellan mig o Engelbert, så... Engelbert kom tillbaka!! Hade varit kul att diskutera, fundera o planera med dig!

Nu SKA jag sova!

• brud 070915

BoB, jag måste bara fråga var du var på bröllop i helgen? Var själv och tittade på ett fint utomhus vid Knäbäckshusen.

• BochB

Vi var strax utanför Simrishamn.

Kollade runt på Remboklänningarna o det blir nog en sån. Fick ett tips av ngn här tidigare om ett par andra märken som påminde om rembo o de var också fina. Vill så gärna visa dem för min blivande så att han får se, men det ska ju vara en hemlis :)

Läste i en annan tråd om presenter till gästerna. Tjejerna skulle bl.a. få ett sminkkit från FACE. Låter som en kul idé m ngt från sverige utan att det behöver vara glas.... men det kanske är tråkigt för de svenska gästerna? De flesta är visserligen från USA eller svenskar som bor där. Hat ni några bra tips? Vad skulle ni vilja ha väntandes på ert rum?

• Phea

Det är märkligt hur tråkiga forum kan bli när man möter människor med andra förutsättningar.

Jag har inte ens börjat planera något bröllop- men surfar in med flickdrömmarna någorlunda i behåll för att hita ragator som hoppar på andra tjejer... ungefär som i den riktiga världen? Var tusan hittar man bra tjejkompisar egentligen när tendensen att baktala andra är så stor? makalöst.

Jag hoppas att bruden som startade tråden kapar tillbaka den i det snaraste :) Go girl! Har man tvivel så kan man tiga...än att förstöra för någon annan.

• Brudgum 2008

2007-08-06 14:26 Phea

Håller med dig. Som folk behandlar varnadra i vissa trådar här gör man ju inte i verkliga livet... Förhoppningsvis.

• brud 070901

Phea : Du e klok som en uggla... bra skrivet!!

• brud 070901

BochB : hallå. jag ville bara fråga om du verkligen tror att det kan bli trist med sminkkitten från face ??? jag har ju iof redan betalat grejorna men tror du att det inte kommer gå hem??
    OBS!! frågar inte spydigt utan är faktiskt seriöst nyfiken på vad du tror

Mvh

• BochB

Brud 070901

är det du som ska ha sminkkittet från FACE? jag tycker att det är en jättebra idé, mest att jag satt o funderade samtidigt som jag skrev o tänkte på vad mina gäster skulle uppskatta. tänkte på mina vänner från sverige att de kanske skulle vilja ha nåt annat. eller inte att de skulle vilja ha nåt annat för jag tror att de kommer bli hur glada som helst, kanske mest jag som tänkte att de kan köpa det hemma i sverige o eftersom vårt bröllop ska vara på Hawaii skulle kanske ngt annat passa bättre.

oj vad jag flummar... I vilket fall tycker jag att det är en mkt bra grej! var o "hur" ska du gifta dig?

• brud 070901

BochB; Okej *pust* vad skönt att du inte sågade min idé.. blev lite osäker där för en sekund, alltid bra att höra en utåmståendes åsikt dock!

Vi kommer att gifta oss i "lilla" fasterna kyrka och ha festen på Rånäs slott i Rimbo.
    Vi har delat upp bröllopet över en helg, fredag till söndag, med lite samkväm och "reharsal dinner" (amerikaniserat va )på fredagen sen vigsel med middag och fest på lördagen och avslutningsvis brunch för samtliga på söndagen.
    jag är väldigt förväntansfull nu faktiskt då det börjar dra ihop sig ordentligt!!

Mvh

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)