• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • November07

Jag var med om ett bröllop där dem hade fixat fejksnö till riskastningen. Jättefint!! Problemet var bara att det fastnade överallt, och såg ut som alla hade jättelika mjäll... ha ha ha

• Fru Brorsson

Vilken tid och dag går Bröllop i miljonklassen på TV400?

• Mrs Van Derkamp

Det går på onsdagar kl 20.00.Jätte bra program om man gillar dyra och exlusiva bröllop!

• frujohansson

Spännande länk jagärsåkär, ska kolla närmare när jag får mer med tid! Ska bli kul att se dina inbjudningar sen.

Vad är det för papper du beställt? Ska du printa det själv då m.a.o? Är det då hela ark som ska skäras ner eller kom det i A4 eller letter?

• jagärsåkär

frujohansson: ja visst är det en bra länk? Jag har snott så många idéer där ifrån! Kollade upp priset för inbjudningarna och det är otroliga 21 000 i snitt tror jag!! (eller runt det) Tänk att folk lägger så mkt pengar!!

Perfekt att vi kan sno idéer gratis ist

Jag beställde handgjort papper från "Annas idéer", googla på det så kommer hon upp, kommer inte ihåg hemsidan. Hon har varit superbra! Alla ark levererades i A4 format och går att printa på men bara på bläckstråleskrivare. Däremot rätt saftigt pris: 24 SEK per ark... dyrt som fan men det är ju hantverk. Pappret är otroligt vackert, lite krämfärgat och med riktiga blommor i (blåklint) och kommer bli kanonsnyggt. Jag ska göra vigselprogramm av det och då behöver jag bara ett halvt ark per program, så det blir 12 SEK per program. Lite mer ok... Sen tillkommer massa annat men men.. det är kul!!

Ska visa när jag blir klar... det blir säkert efter sommaren... kommer designa o testa o trixa tills det blir "perfekt" hehe

• Mrs Van Derkamp

Här var det tyst,vill höra mer om exlusiva bröllop!Vi behöver en sån tråd här på BT oxå!Så kul att läsa!Tror jag faktiskt ska gå och kolla på "Bröllop i miljonklass som jag spelat in"!

• Yllo

jagärsåkär: Jag beställde våra inbjudningskort, pärmarna till festrprogrammen och lösa blad till det sistnämda att printa ut på och det gick inte på 21.000 kr Nu var det inte så väldigt många inbjudningskort vi beställde, men vi valde specialdesignade kort. Enligt vad de sa åt mig när jag pratade med dem i telefonen var att i o med att jag inte beställde så många kort så blev det dyrare.. Har för mig att slutnotan hamnade på ca 4000 kr.

• Miss (snart mrs) A

Även om Engelbert försvunnit (vilket jag återigen måste påpeka är skittrist) så är det härligt att se att tråden fortsätter.

Vi ska gifta oss nästa vår och även om vi inte ska ha ett (i våra mätt mått) tokdyrt bröllop så kommer jag nog ta efter någon av tipsen på denna sidan. Man gifter ju sig bara en gång så lite lyx får man ju ha

Älskar länken till inbjudningarna, där kan man ju få riktigt bra idéer.

Det måste ju finnas fler som lägger lite mer på sina bröllop, kan inte ni fortsätta berätta lite om era planer och tankar?

• Mrs Van Derkamp

Jag tänker så här:

Bröllop är något man drömmer om i hela sitt liv,varför just inte förverkliga den drömmen?

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)