• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • catizyie

Vad trist det blir ibland...Engelbert: skit i alla andra, lyssna på dom som passar dig... Lycka till!!!

• MKD

I ett forum som detta där alla kan vara anonyma om så önskas är det inte konstigt att bli "granskad" kalla det vad ni vill. Om man undrar ngt och inte får det att gå ihop anser jag att det är en självklarhet att man får fråga och höra sig för. Att bli anklagad, påhoppad osv tycker jag däremot är FEL, ingen vet ju vem som sitter bakom skärmen och hur lätt är det då att dra rätt slutsatser? Man har nog oftare fel än man tror.

Engelbert:
    Om du vill sluta här är upp till dig men fokusera på de inlägg som du finner intressanta och strunta i resten, delade meningar kommer vi o stöta på överallt och vi vinner dom sällan.

• margaux

Engelbert!
    Du är välkommen in i vår tråd där vi unnar oss glamour och lyx helt utan nedlåtande kommentarer.
    Just nu är det dock graviditeter som diskuteras men annars gillar vi att piffa upp tillvaron med lite extra! Kan behöva rycka upp tråden lite också... kolla under gifta: summan av....
    Annars får du ha ett stort lycka till och jag ser fram emot att läsa om erat sago bröllop i skvallerpressen!! Kram.

• Miss (snart mrs) A

Neeeeej! När jag äntligen tagit mig genom allt som skrivits sen i förrgår så visar det sig att tråden läggs ner... Åh, så tråkiga ni är människor, om ni inte tror på vad som skriv i tråden så behöver ni inte läsa mer!

Jag skulle just komma med idén att hyra in en rolig toastmaster (tror inte att det var uppe som förlag tidigare) men det är väl för sent nu!

Om du mot förmodan läser här igen så lycka till med ditt bröllop och hoppas att det blir precis som du vill ha det!

• Blivande Mrs WS

Jag tycker det är f'#¤&`ligt att inte alla är välkomna utan att bli påhoppad. Om det stör er så mycket varför läser ni denna tråd när det finns så många andra trådar som kanske faller er bättre på läppen. Tycker också att det är roligt att läsa om lite mer påkostade bröllop.
    Kom tillbaka Engelbert. jag behöver höra lite mer om glamour och flärd. Saknar det efter ha bott både i USA och i England.
    Tips för rolig sak på bröllopet är att ha fotoautomat (passfoto)för gästerna att fota sig i. Helt knasiga kort kan det bli HIHI

• marranmi

OOHHHHH, vad irriterad jag BLIR.. varför kan man inte bara låta folk ha sina bröllop i vilken j***a stil de vill utan att de ska bli påhoppade - knappast någon bli påhoppad för att de väljer att ha ett bröllop för 5000. Engelbert, nu kommer du tillbaka, ignorera de som inte vill stötta och pusha och använd oss andra i stället! vi stöttar dej och tycker det är skithäftigt med ett bröllop som sticker ut ur mängden! Jag skulle gärna vilja lägga så mycket pengar som du gör men det kommer aldrig att gå så därför vill jag gärna få vara med och följa din planering och komma med tips för att hjälpa dej och din blivande! vi kan väl skapa en ny (anonym) tråd för oss som stöttar dej så kan du byta namn och komma dit? Varför måste alla blivande brudar lägga sig i allt och alla? Stötta varandra precis som om det vore er syster.. Om ni inte har uppmuntrande ord att säga till blivande brudar: LÅT BLI!!! fräs..Jag blir uppriktigt ledsen när jag läser hur folk kan skriva sånna sårande inlägg och gömma sig bakom sitt nick! Låt TS vara om ni inte har något att säga som rör hennes inledande fråga, hon vill ha TIPS inte en massa nedlåtande kommentarer kring bröllopet!jezez

• Karis Annelie

tyckte det var sannerligen konstigt att TS lämnade tråden för att ngn undrade över inläggen som inte verkade stämma. jag reagerade också på flera inlägg, men valde att inte fråga. Men det är ju bätrte att fråga så det inte blir konstiga missförstånd?
    jag reagerade bla på att de skulle flyga in alla gäster och betala för resan, och de hade över 200 gäster. om man räknar på flyg tur o retur för 10 000, inte ovanligt pris när det handlar om det resmålet. så hamnade iaf min uträkning på 2 miljoner kr.... så det stämde inte rikigt heller.
    LITE väl att dra från ett forum för att ngn undrar saker, det får iaf mig att ifrågasätta personen ännu mer, att den kanske drog mer för att denne satt o ljög och inte hade nåt bra försvar? ja jag vet inte.
    tråkigt när folk drar men det är ju dennes val.

• Blivande Mrs WS

Men varför måste man frågasätta folk. Hon bad ju inte om att få sin budget kollad... Hon ville ha tips. Varför måste man alltid tro det värsta om folk. Om nu hon inte är vad hon säger sig att vara VAD GÖR DET. Vi andra får ju drömma oss bort lite och kanske andra kan få tips som dom kan använda för att förgylla sin stora dag.

• Bruden blå

Engelbert

Vad tråkigt att tråden spårade ur så dant. Såg fram emot att höra resten av planeringen. JÄttetråkigt.
    Ni andra (ta åt er ni som förtjänar), att ni orkar? Vilka intriger ni bygger ihop, vad spelar det för roll egentligen? Var det inte roligt att få läsa om planerna och glädjas med någon annan?
    Engelbert, om du vill så finns jag på msn, afrodite_x@hotmail.com
    hör gärna om dina bröllopsplaner.
    Hoppas du läser detta, lycka till.

• Skalar

Jag tycker också att det var ganska märkligt att TS blev så oerhört stött av kommentarerna i den här tråden. Om man läser runt i lite andra trådar i t.ex. debattforumet har TS själv skrivit en del ganska tykna kommentarer. Så om man verkligen inte vill ha trista kommentarer, utan bara tips i sina egna trådar. Ja, då får man nog leva som man lär. Tycker annars att den här tråden varit ganska förskonad från påhopp om man jämför med många andra trådar.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)