• margaux

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Engelbert!
    Nu har jag skummat igenom tråden och kan ju bara säga WOW! Superkul att ställa till kalas i denna skalan utan ekonomiska bergränsningar... Jag tror jag hade haft "the time og my life" med den uppgiften på händerna.
    Jag tycker du har fått jättemånga bra tips från alla, och här kommer några från mig:
    Smycken. Det lyxigaste jag kan tänka mig är att åka till en Tiffany butik och låta dem hjälpa dig med alla smycken du ska ha. Jag fick min ring därifrån och de gav väldigt bra service.. Där blir det inga problem med att hitta en 1.5ct River/IF om det är det du önskar. Det är ju trevligt att komma bort på en weekend ändå och då kan ni samtidigt kolla klänningar (jag diggar Monique L'Huillier).

Sedan är mitt fält mat och vin. Jag är sommelier och jobbar numera med import av vin (inte till sverige). Vill du ha tips och råd är det bara att fråga. Tycker också idén om att göra en egen Champagne etikett var förtjusande, de flesta cooperativen och mindre kända producenterna gör helt säkert det för rätt pris.
    Jag jobbar också tillsammans med en kollega mot en av världens rikaste män där vi förser honom med allsköns rariteter i vinväg. Så har ni omöjliga önskemål kan du prova oss, vi har varit med om det förut!
    Måste tillägga att det är otroligt givande att jobba för honom just för att det är så annurlunda våran vardag.

Lycka till!!

• margaux

Engelbert!
    För smycken till barnen kanske Bluenile.com kan vara något? Det var till dig och din blivande som Tiffanys kunde passa... På bluenile kan du även köpa lösa stenar om du vill låta en smed tillverka smyckena, men det blir fort dyrt...
    Att Tiffanys är dyrt råder det inget tvivel om! Men du betalar för kunskap och kvalitet! Och i erat fall borde inte skillanden på några 10' tals kronor spela så stor roll.

Jag hejar också på Lars Vallin, kul att visa fram en svensk designer i pressen!!

• margaux

Ja tjejer... Kanske det är för att TS är en helt vanlig tjej som hamnat i häftigt sällskap och vill vända sig till någon som INTE tar ut ett arvode och är partisk hela tiden.
    När man förhåller sig till folk med mkt pengar rent profitionellt så blir ens förhållningssätt helt annorlunda än om man diskuterar som rena jämnlikar på ett anonymt forum....

• margaux

Hur menar du då, In Love?
    Känner du dig mindre värd bara för att inte ni hyrt en egen ö?
    Det jag menar är att det kan vara svårt att få uppriktiga kommenterer av någon man betalar för att fixa något. Plus att jag är säker på att TS kanske kan relatera bäst till vanliga svenssons hellre är Madonnas bröllopskordinator.
    Hon är mest troligt förr och uppvuxen precis som du!!

• margaux

Zlemma, det har du rätt i...
    Men vi ska kanske inte dömma. Är det så att det är ett hopkok så får vi säkert reda på det förr eller senare. Tills dess förhåller jag mig till TS som om hon verkligen, uppriktigt vill ha råd och tips.
    Och ack så kul om det är så!
    DEt är sunnt för oss alla att brottas lite med detta, vare sig det är avundsjuka, kreativitet eller bara nyfikenhet som väcks.

• margaux

Engelbert!
    Du är välkommen in i vår tråd där vi unnar oss glamour och lyx helt utan nedlåtande kommentarer.
    Just nu är det dock graviditeter som diskuteras men annars gillar vi att piffa upp tillvaron med lite extra! Kan behöva rycka upp tråden lite också... kolla under gifta: summan av....
    Annars får du ha ett stort lycka till och jag ser fram emot att läsa om erat sago bröllop i skvallerpressen!! Kram.

• margaux

Engelbert. Jag tycker du ska propsa på att få lite typiska svenska saker till bröllopet. Typ löjrom till förrätt, kanske en fin bok om sverige till gästernas välkomstkorgar mm. Tror det är många som fortfarande tror det går isbjörnar på gatorna... Kanske några röjiga ABBA initatörer till festen!

• margaux

Ja... Pelle Vävare har Creme de la creme morgonrockar! Så är det svenskt också! Fast till 250 gäster blir det dyrt, men troligtvis gör dom MED erat monogram på för en så stor beställning...

• margaux

marranmi, då tror jag du får frysa stämpeln innan, och behandla med sån "stekspray".

• margaux

Annars är det fint att skriva med en färg och sedan fylla på med tex mörkchoklad.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)