Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Prinsess, ta en kopp citronvatten och njut!
Rosenhaga, visst frågade du efter fiskrecept? Jag har bloggat min klassiker - soppa/gryta på valfri fisk, nyss - men den har du nog fått förut. Åt nåt fantastisk gott på restaurang nyligen också - en fiskfile i foliepaket med rotsaker (morötter o palsternacka, tror jag det var) på toppen - det borde inte vara svårt att göra hemma. Annars är ju att grilla fisk fantastiskt också, jag köpte färdiga spett med blandade fiskbitar i Hötorgshallen när jag var hemma sist, som vi penslade med lite citron och soja och så salt o peppar på.
anne,
helt rätt - är inte fena på fisk och tar tacksamt emot tips. Det är ju så gott och jag börjar lära mig. Hittade också färdiga spett häromsistens och det blev jättegott.
Gryta/soppa på fisk - ja tack till recept!
Foliepaket - ska prova. Gillar palsernacka som har en viss sötma.
Det är liksom lättare att exprementera och komma på maträtter med korv och kött eftersom jag är van vid det. Därför behöver jag recept att hålla mig till avseende fisk tills dess att jag har lärt mig tillräckligt för att ta ut svängarna och improvisera lite.
Grejen med foliepaketet var att det var verkligen minimalt kryddat (bara salt o peppar tror jag) utan aromerna från fisken o rotsakerna kom verkligen fram i paketet och det smakade ljuvligt. Jag minns inte vad de serverade till dock, kokt potatis skulle jag tro.
Anne,
Receptet på fiskgrytan är precis så där lagom allmänt hållen som jag gillar. Det tillåter egna initiativ - det blir fisksoppa nästa vecka.
rosen
du e för pigg!!
å dessutom rolig.. är inte en FENA på FISK.. :D
love U
Klart vi saknar dig, såg du inte att jag ropade på dig för "några sidor sen"?
Ha det toppen i Las Vegas nu söta Frun och så ser vi fram emot att få höra ALLT när du är tillbaka
38 grader sa du, låter stabilt!!!
KRAMIS
Rosenhaga
Undrar också vem som dansat regndans
SÅ HÄR KAN VI INTE HA DET!!!!!
*faxar vädergudarna och ber dom vara så snälla och styra upp vädret till i morgon och behålla SOLSKENET och KLARBLÅ HIMMEL till åtminstone söndagkväll*
Eurolady och Heleneli
Oj oj oj, kära hjärtanens flickor, bara EN resp TVÅ dagar kvar nu
Jag kan inte ens föreställa mig vad man gör såhär dagen/dagarna innan.... måste vara helt hyperpirrigt och förmodligen en hel del detaljer att pyssla med... Hoppas ni mår bra söta tjejerna och att allt flyter på precis som det ska. på er!
Fru Henax
Mysig filmstund i går? Mmm, ÄLSKAR "Pirates"-filmerna, helt underbara. Inte så tråkig miljö dom är och spelar in i heller... man skulle vara skådespelare helt klart
Rosenhaga
Kanhända du fått svar i min blogg
Kram kram
Har skrivit till "Betty", som tillhandahåller supporten vad jag förstår och frågat angående vissa svårigheter att ta sig in på bloggarna.