Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
anne
Åh roligt att du kommer anne! *häller upp kaffe* Äsch, bara skit just nu känns det som. Det är liksom för mycket saker som tar för lång tid och som jag inte själv kan skynda på och då blir jag grinig, arg och ledsen. Vill känna att jag kommer vidare, inte står och stampar. Hamnar så lätt i en negativ spiral när det inte händer något konkret. Du vet, så blir man missnöjd och så blir man ledsen över att man BLIR missnöjd och så fortsätter det lätt så... Känns inte så bra alls måste jag säga men förhoppningsvis vänder det väl snart. MÅSTE det göra!! Tack för din omtanke
*kramar om*
Jo, jag vet precis. Har själv en massa sånt just nu, massa elände som bara inte vill reda ut sig i god ordning och så blir det bara mer o mer skräp. Förhoppningsvis börjar jag få några första trevande bitar på plats snart - och så är det ju snart semester!!!
Känns ibland som att mitt tålamod har tagit slut, efter de här två åren av väntade på operationer och sjukhus-dravel så nu bara MÅSTE allt falla på plats DIREKT och när det inte gör det blir jag GALEN och kan inte riktigt hantera det. Brukar alltid försöka vara positiv och vända på saker och ting och tänka att allting ordnar sig, men just nu känns det kämpigt att mäkta med och orka
Ja, minns ju att du berättade om det ja... visst blir man gaaaalen emellanåt? Och det är nog bra också så man får ut lite av all "skit" man går och bär på. Min goa mamma ringde förut och det är ju underbart få prata med någon som är så snäll och rar men då är det liksom tokkört så då började jag bara storlipa, såklart mamma får ta den smällen...Tur hon är van Näe men ibland undrar man liksom hur mycket det är tänkt att man ska mäkta med. Om jag t ex hade ett jobb redan nu och hade lön, så är jag helt säker på att jag skulle orka med denna segdragna process med fd arbetgivaren på ett helt annat sätt! Jag skulle slippa vara DESPERAT efter deras intyg om ditten och datten som lägger grund för MIN a-kassa, bara en sån sak!
Ja, fokusera på semestern, det är bra, man måste ha något att se fram emot när det känns motigt. Eller det måste man väl inte, men det underlättar!
Jo o känslan av maktlöshet när allt är beroende av varann är ju såå hemsk!
*tassar försiktigt in på tå för att inte störa Annes och LKUs diskussion och snor åt mig en bit brownie och sätter mig i hörnet och äter den*
LKU, jag förstår hur du känner och hoppas verkligen att det löser för dig snart! Jag håller alla tummar jag har! *funderar febrilt på vem jag känner i Götet som kan tänkas anställa en fantastiskt vansinnigt trevlig tjej* Hmmm, förresten, är det dags för den kritstrecksrandiga kostymen att åka på, lagboken packas ner i portföljen och sätta mig på tåget ner till Götet och skälla ut mupparna på din förra arbetsplats? Du vet att jag ställer upp!!!
Själv gick jag in här för att skriva lite goda nyheter. Killen ringde mig just för att berätta att han har bokat nytt hotell för vår bröllopsnatt. Han var inte riktigt nöjd med sitt tidigare val, så nu hade han bokat om och hittat ett romantiskt hotell där vi kan få ett bröllopsnattspaket med champagne och frukost på sängen! Han är bra gullig, min blivande make!
Visst är den!!
Tror att det allra värsta, det som får mig att fullständigt flippa är att jag inte får hålla i kontrollen själv. Över mitt liv. Svårt när man är van att vara energisk, kreativ och ha en enorm drivkraft i sig själv att liksom inte få "dra på" för fullt och vara sig själv på ett jobb man trivs med, som man är van vid. Nu ska man sitta här och hålla på med den här segdragna processen med ena handen och med andra handen skriva käcka och perfekta ansökningsbrev till alla jobb som finns typ. Kluvet? JA!!!
Choklad är himmelskt och bäst av allt är denna tårta!
Det tar två dagar i köket, ett dussin ägg, en halvliter grädde och ett halvt kilo högoktanig choklad men sedan är man i himlen i flera dagar.
Hittade receptet i Allt om mat för en massa år sedan. Det är inget man gör varje vecka men till en speciell födelsedag kanske? Tårtan räcker till ett infanteri för den är så mäktig. Har aldrig ätit något liknande varken förr eller senare. Ska se om jag hittar receptet. :) :) :)
åh vad mysigt Eurolady :) Vad blir det för hotell?? *Nyfiken i en strut*
Lilla LKU .. Kramar om hårt och länge, tycker det är så orätvisst att dom bråkar med dig gumman..
Tar en chokladkaka och forstätter med mitt eviga städande.. men nu har den stora sopsäcken åkt fram så nu skall det väl bli lite ordning..
Kram
Eurolady
Tusen tack goa lilla du
Ja, kom bara kom hit i din kritstrecksrandiga outfit och skäll ut dom så rutorna skallrar sönder på den där j-a flygplatsen!!! Skulle faktiskt vilja anmäla dom men vet inte var man vänder sig. Dom ska vara j...ligt glada att jag inte går till GP och ber om en mittuppslag och berättar ALLT om deras företag!!! -o Då skulle deras licens dras in fortare än dom hann säga kollektivavtal!!!
Åh gumman, va roligt att killen hittat ännu bättre hotell. Klart han gör allt för sin prinsessa
*kramar om Eurolady lääänge*