Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
*hoppar av och spanar efter ett par jeans påväg norrut*
Eurolady
Good Luck med frizz och dylikt stumpan, hörs senare Kram
Rosenhaga
IKEA minsann, roligt! Shoppa loss bara
Kram
Heleneli
Hade totalt missat att du bodde i skåneland, sorry. Oj oj begravning på fredagen och bröllopet på lördagen, tvära kast får man säga, men så är det i livet ibland. Kram kram
Begravning på torsdag och bröllop lördagen därpå... Uttryckte mig lite slarvigt.. Vi gifte oss i sthlm och åker dit en vecka innan för att fixa och pula och dona och ha oss! :D
Ja, sådär kan det ju bli i livet. Det är ju inte ovanligt i familjer att bröllop eller barnafödslar följs nära åt med en anhärigs begravning. Det är svårt, men det är också livet på nåt sätt.
Vi begravde pappa samma vecka som vi gifte oss. Det var skönt att ha sorgehögtiden bakom sig iallafall. Och så fick vi göra nåt positivt med familjen också - det betydde en hel del just då.
Kram!
anne
Ja precis, det kan ju bli så, man kan ju inte styra över sånt alltid så det liksom "passar". Kan förstå att det blev bra ändå trots allt att ni hade allt i samma vecka. Man får göra det bästa av situation liksom. Kanske att närheten inom familjen blir på ett speciellt vis också när man nyss delat en så stor sorg. Kram!
Heleneli
Aha, det var så det var. Men alltså, vänta lite nu, har jag fattat det rätt om jag säger att ni gifter er den 20 juli?? Samtidigt som Eurolady alltså??
Ascoolt!!! Då kan ni vinka till varandra då
Nä, Eurolady vinner med en dag! Vi gifter oss på lördagen, den 21/7. Men jag kan vinka ändå!
anne, vad jobbigt! Men jag förstår hur du menar.. Man går liksom vidare tillsammans...
Jag funderar på om vi ska göra något för att hedra mormor, morfar (gick bort i januari) hans morfar (gick bort för 2 år sen) och hans farfar (gick bort för 5 år sen) på bröllopet... Men jag vet inte om det kanske blir för sentimentalt. Jag har tre förslag på hur vi skulle kunna göra i så fall:
1. Vi tänder 4 ljus i kyrkan precis när vi kommit in.
2. Vi skriver ett par rader i festhäftet.
3. Vi tänder ett ljus i festlokalen och skriver en kort text att ha vid ljuset. (typ "Vi vill skänka en tanke till våra nära som tyvärr inte finns ibland oss längre, ni finns i våra hjärtan." Och eventuellt namnen på dem)
Vad tror ni?
Heleneli
Jag tycker antingen 1:an eller 3a:an. För övrigt jättefint förslag att hedra även de som fortfarande tillhör familjen även om dom är i himlen. Kram
Heleneli
Jasså, hon vinner med en dag, hihi.. Skoj ändå att ni låg så nära och i samma stad dessutom!
jag tycker också 1.an eller 3.an
Blev så glad idag :) Min kära bror och hans nyblivna fru landade imorse på arlanda .. Visste iofs om det men vi hade trott att vi skulle vara bortresta nu, men iaf så kommer dom hit på lunch imorgon :) Skall bli så kul att träffa denna tjej och se hur stor hennes mage blivit, skall ju bli faster i slutet av december..
Nu vill jag ha tips på ngn rolig lunch att bjuda dom på.. något som är svenskt.. sedan är hon ju som sagt gravid och jag kan inte så mkt om vad dom får äta och inte.. men bra förslag mottages :)
här städas det för fullt. börjar bli fint nu. skall dock dammas och damsugas men sådant tycker sambon om så det får han göra ;)
kram så länge
1 eller 3 säger jag också. Men det är svårt man vill ju inte att det ska ta över heller. Vi gjorde faktiskt inget särskilt, det var så närvarande ändå, så det var nästan skönt att inte markera för mycket.