Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Jag håller med om att 1´an eller 3´an är bäst men vad känner du själv?
Jag måste säga en sak, jag har tröttnat så himla dant på hur tonen är i alla trådar utan i den här som är helt fri från sånt :( jag fattar verkligen inte hur ett forum som heter BRÖLLOPSTORGET samt FAMILJELIV kan vara så hetskt o elakt!?
Jag har sedan ett o ett halvt år hängt på www.gamman.se o jag lovar....inte EN enda gång har någon sagt nåt elakt till någon annan o då ni i den här tråden är så himla goa så vill jag gärna se er på det forumet!
jag heter helenekl där o det är givetvis gratis samt att man får massor av annat med, en blogg, en hemsida, bildgalleri, vänskapslista mm mm :p hoppas vi ses där!
ps.. det finns till o med en typ msn-funktion i forumet!
Ja... 1 eller 3... Måste diskutera lite med mamma... m2b har som vanligt ingen åsikt utan svarar bara "Jag vet inte riktigt..." (standardfras som sägs minst en gång om dagen... ) Ettan vet jag inte om den känns lite konstig kanske, om man inte VET vad vi gör...?
Nu sitter nog m2b äntligen på flyget i Bogotá! :D Det här har varit den längsta veckan ever!
Fru någongång, ja... jag är rätt sugen på falukorv, potatis och stuvade morötter, och det är ju rätt svenskt! :)
FRUhelenekl, ja jag håller med. Folk är så otrevliga här inne ibland och det gör mig lite elak också... inte bra... Jag finns på gamman... heter nog HelenaMattias eller MattiasHelena där... Det var längesen jag var inne dock... Får väl logga in ikväll och snoka rätt på dig! :D
Fru någongång.
Åh va roligt! Alltid skoj med mysiga besök, visst är det? Jag har ett enkelt och gott recept men är osäker, får gravida äta lax? Näe?
Här i alla fall receptet:
(håller faktisk på och gör det just i dag till middag )
Pasta med lax
Bandspaghetti
Kallrökt Norsklax, skivad
En burk Creme Bonjour "vitlök och örter"
Koka pastan som vanligt. Ta en skiva av laxen och bre på Creme Bonjour-osten. Rulla ihop till små "rör". Sätt en tandpetare i så de inte faller isär. Stek dem en liten stund bara så det blir varma. Ta bort tandpetarna och lägg "laxrören" lite snyggt på toppen av pastan. Eventuellt kan man lägga lite basilika eller något annan krydda överst så ser det ännu snyggare ut Till detta ett gott vitt vin. Ja, eller alkoholfri cider om man är gravid
Hur många "laxrör" man vill ha per person kan man prova sig fram, jag brukar nöja mig med 3-4 st då laxen är mer mättande än man tror.
FRUhelenekl
Håller helt med, det är förvånansvärt många trådar här på BT som bara tragglar på och träter om än det ena och än det andra. Att dom bara orkar!
Har inte varit inne på Gamman men det låter onekligen väldigt trevligt
Får ta en tur på surfbrädan ikväll kanske...
Kram på dig
Lunch?
- Köttbullar, dillkokt färskpotatis och rårörda lingon.
- Pannbiff med lök och kokt potatis, serveras med pressgurka.
- Dillkött på lamm. Lammet finns färskt i butiken idag och det sötsura med dillköttsåsen är så svenskt. (Japaner gillar det också.)
- Till förrätt kan ni ha lite rökt böckling med finhackad lök, kapris, tärnade rödbetor och hovmästarsås. Serveras med knäckebröd. Kanske en liten en till också, men inte till henne då. :)
Åh, det finns så mycket gott så jag vet inte när jag ska sluta. Hoppas du fick några idéer.
Tack alla söta för uppslag.. får se vad vi hittar på.
Ja man kanske skall kika in på den sidan och snoka rätt på fru helenekl där. Känna sig för lite :)
Heleneli o LKU:
ja vad kul!!! :D:D:D:D:D
vad glad jag blir:p
o alla andra vore oxå kul att se där!
ska genast springa in o kika efter Heleneli
var har cantaton tagit vägen??
Nu har jag registrerat mig där fru helenekl.. men när jag skall in och skriva i din gästbok så avslutar min dator programmet.. kanske är mkt saker på gamman så min dator inte orkar.. men jag skall försäka igen :)
Princess.. cantaton är på taize tror jag.. i Frankrike.. hon var inne hastigast förra veckan och sedan åkte hon igen..
Fru någongång; vad heter du då? vad är ditt nick=
jag är JÄTTEGLAD att ni vill hänga där!1 :D:D:D:D:D:D:D:D:D