Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Hej hej!
Varför är du vaken? Bara för att? :D Ja, jag är en riktig nattuggla när jag får... Jag är lärare och har sommalov/är arbetslös nu...
Ja, jag har fått för mig att han gillar Italienska viner mest (men det kan vara för att han har varit där så mycket) men jag har bara hittat just det där stället och där kan man bara hyra en vinrad i Frankrike... Rött vin gillar han bättre än vitt, men någon särskild druva har han nog aldrig sagt nåt om... Han kommer få en stor vinbok (typ Vinatlas eller nåt heter den) och så lite papper på vad som ingår på det där stället... Så jag har inte köpt nåt än, förutom boken då.
Nä, han är inte soldat. Han jobbar på Tetra Pak och reser runt och servar maskiner lite här och var.. Han for i måndags morse (mitt i natten) och kommer hem på tisdag. Det är helt okej med en så kort resa. I höstas var han hemma 4 dagar på 11 veckor. Det var lite tråkigare...
Oj, glömde svara om musiken!
Vi ska ha en låt som heter "You belong to me" som är rätt gammal men som vi känner från filmen Shrek. Tjejen som ska sjunga är urduktig och sjunger i svärmors gospelkör. På "You belong to me" ska hon kompas av en vän till familjen, på gitarr. Du är allt kompar organisten på piano. Här kan du lyssna på You belong to me:
Ahaaaaaa, usch så hemskt det måste ha varit i höstas! :(
Ang det här med viner, har du googlat o kollat den vägen? Annars ser ju den där hemsidan jättebra ut ju :) Jag var inne på den där franska sidan o tittade lite o man kunde ju välja på massor av olika så den blir nog jättebra :)
Jag är sjukpensionär så jag har mera tid o ork att sitta så här sent än andra men så har min dotter sommarlov nu o vi har väl vänt lite väl mycket på dygnet nu så vi ska väl försöka rätta till det vartefter så det inte blir en chock sen när man vl ska upp vid sju på morgonen:o
Vad är du för slags lärare då? o i vilka ämnen:)
Jag googlade tidigare i våras (och lite snabbt nu precis) och det enda jag hittade var länkar till den sidan och en annan som bara är EN vingård och även den i frankrike. En gång hittade ett forum där nån undrade samma sak som jag men inte fick nåt svar... Ja, han får leta lite själv om han vill sen... :D
Jag är en bra slags lärare! :D Jag är lärare i grundskolans tidigare år (helst "mellanstadiet") i svenska och historia, men oftast har man alla ämnena. Jag är rätt ny. Tog examen i januari! :) Under våren har jag vikarierat i en femma, det var jätteskoj! :)
Hurgammal är din dotter?
Nej usch... gå upp sju på morgonen gillar vi inte... :(
Hösten var kämpig... Som tur var skrev jag exjobb då tillsammans med en kompis som är singel så vi hade massor med tid och kunde äta middag ihop och sånt. Det är nog det jobbigaste med att vara ensam tycker jag; att laga mat till en person och sen äta den själv.... Men jag brukar få fina presenter när han kommer hem.
Heleneli
Ja den låten är jättefin!!! Shrek har jag sett alla filmerna, med min dotter som är sju år :p hon är min lilla prinsessa *me love!*
D::D:D:D:D:D så du får fina presenter när han är borta?? Ja det var väl för väl det, för annars vore det ju rent förskräckligt ju!! *fniss*
Ja vad ska man svara på en fråga om vad man önskar sig i morgongåva!! Jag gjorde en secretbox till min man och av honom fick jag ett bismarckhalsband samt armband *me love!....igen* :D
Han visste visserligen att jag ville ha det för det har jag alltid velat ha, men något som han själv valt ut speciellt till dig....DET är väl det ultimata? Något han lagt ner sin själ i? Så svarade jag när min man undrade och jag blev så glad så jag grät o det gjorde han med när han fick sin secret box... varken han eller jag själv trodde att jag skulle göra nåt sånt *fniss*
Kul med lärare i historia!! Min man älskar historia o är jätteinsatt så han skulle nog ha utbyte av att diskutera det med dig :D
Uuuh, jag känner mig som världens sämsta historialärare, jag har glömt allt jag har läst i skolan... Men det kommer kanske tillbaka när man jobbar med det... :) Om du vill impa på din man så kan du säga att jag är tjenis med Dick Harrison! :D
Jag har sagt till M att jag vill ha något som han vill ge mig för att visa hur mycket han älskar mig... :D Nejdå, ingen press där inte... :D hehe Jag har nämnt för honom att smycken kan funka...
Åh nu äntligen kom han online! (han borde ha dykt upp för 30 min sen) :D :D :D :D :D :D
Jag älskar Shrek! Fick tvåan av M på alla hjärtans dag ett år... :D Romantiskt!
Heleneli; åh då får du sitta o chatta lite med honom nu då :p
allt tid är värdefull när man är borta från den man älskar!
jag ska hälsa att du är tjenis med Dick.. återkommer med hans reaktion sen ;)
KRAM o natti natti
Känns helt overkligt att om en vecka är jag gift och är fru H. :)
Gabbies: såååååååå sjukt!!! jag var precis inne på din hemsida o skrev i din gästbok o precis efter det kollade jag in här o då har du skrivit här!
:D
Nattugglor som pratar vin? Hmmm....jag kanske borde vända på dygnet? *garvar*
Morr'n på er, tjejer.
Någon undrade vad Choucroute är. Enkelt uttryckt är det husmanskost från Alsace, Frankrike. Vinkokt surkål, korv och fläsk. Låter kanske inte så upphetsande men attans vad gott det är! (När det är ett bra recept.)
Vad jag hade trevligt igår, även med förberedelserna då maken var så himla aktiv och tog en massa initiativ. Jag är fortfarande imponerad faktiskt. Allt under kontroll i god tid, det gillar Rosen! Då kan jag koppla av och bara "åka med" under kvällen med gästerna vilket jag gjorde igår kväll.
*myser*