• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Eurolady

*känner doften av FruHenax underbara ostbågar och vaknar så smått upp*

Hej flickor! Ni verkar nyfikna, så jag ska dra hela möhippan på en gång tänkte jag. Kanske blir lite långt, men det är väl å andra sidan inte så ovanligt när det gäller mig!

Det började alltså att jag fick en påse med kläder levererat till mig på jobbet med order om att sätta på mig dem och vara utanför jobbet om 15 minuter. Som tur är var det rätt tomt på jobbet och de som jobbar närmast mig hade alla gått. I alla fall så smög jag in på toaletten som ligger närmast utgången och böt om (vita tajts, ballerinakjol, rosa top som det stod "bling" i silver på och en "vacker" tiara) och väntade till prick kvart i innan jag gick ut. Trodde jag skulle klara mig utan att nån såg mig, men givetvis så satt det två personer och fikade precis vid trappan. Fick den fina frågan "ska du gifta dig?" Om man hade varit snabbtänkt hade man väl svarat "nä, jag ska ut och festa med polarna" eller nåt sånt, men nu blev det bara "ja, om två veckor".

Väl ute fick jag vänta i kanske 10 minuter, så dyker min kompis syrra upp på motorcykel och ska skjutsa mig någonstans. Jag får på mig ett vitt skinnställ (tydligen väldigt svårt att få tag på) över min ballerinakjol och så bär det iväg. Har aldrig åkt motorcykel förut, så det var spännande, läskigt och lite kul.

Vid Hötorget stannar vi till och där väntar 4 kompisar till mig. Ner i tunnelbanana och vi åker söderut. Jag sitter och gissar vart vi ska, men har inte ett rätt. Vid Hökarängen går vi av och då slår det mig att det ju ligger en brandstation där och en av mina kompisar är ju gift med en brandman som jobbar där! Väl där sluter mina två svägerskor upp, vi dricker lite skumpa på en gräsplätt utanför brandstationen och sen får jag rätt i mina gissningar när vi knallar in på den.

Där får jag på mig en brandmansutrustning (riiiiktigt tungt) och sen får vi åka brandbil en liten bit (från garaget, runt stationen och upp på en parkering/övningsplats) Där får jag åka upp i stegkorgen! Jag är lite höjdrädd, så jag fick säga stopp, men jag åkte nog nästan så högt man kunde. Man kan åka 30 meter upp i luften med den, men det kändes mycket högre. Och jag kunde se ända till Södermalm! Sen fick alla andra tjejer också åka upp lite med stegen innan vi avslutade besöket med att åka stång (riktigt roligt) Som grande finale så satte min kompis man på sig sin brandmansuniform och lyfte upp mig i min ballerinautstyrelsen och möjliggjorde ett perfekt photo moment.

Därefter bar det av med tunnelbanan inåt stan igen. Gick av vid Rådmansgatan och drack lite mer skumpa i observatorielunden innan vi gick iväg till en studio. Jag trodde jag skulle få spela in en platta, men så började vi klä ut oss med väldigt roliga kläder (jag fick en lite för liten klänning som stannade precis under rumpan och ett par superhöga svarta lackstövlar som slutade en bit ovanför knäna och som det var extremt svårt att gå i ) så jag blev lite konfunderad. Men, så gick vi in i en inspelningsstudio och jag skulle få sjunga in en låt. Och till min stora glädje hade mina kära vänner valt "Kärleken är evig", en av mina absoluta favoriter! Kände att det inte ens var lönt att försöka sjunga vackert (hade varit helt bortkastat) så jag körde enbart på känsla. Det lät förj...igt men det var riktigt kul! Sen fick tjejerna köra i refrängen och så var det klart.

Sen fick jag ögonbindel på mig och så åkte vi iväg med en buss. Kände ju vilket håll vi åkte åt och så, så jag lyckades ganska snart lista ut att vi var på väg hem till en kompis. Väl där slöt två andra kompisar upp och vi drack lite skumpa och åt snacks. Jag fick även möjlighet att duscha och byta om (killen hade fixat ihop lite kläder åt mig, och som han gjorde det! innan det var dags för sista anhalten.

Vi satte oss i en taxi och åkte iväg. De frågade om jag kunde gissa vart vi skulle, så jag sa att om vi fortsätter på sångtemat så skulle vi till Golden Hits (där har de både karaoke och ett schlagergolv, kan det bli bättre! ) annars hade jag inte en susning. Och mycket riktigt så var det till Golden Hits vi skulle!

Där åt vi middag (mycket gott) och sen började vi dansa och jag bjöds på drinkar hela kvällen. Fick dessutom sjunga karaoke (givetvis) och den här gången hade de valt "Fångad av en stormvind". Tänkte att det är ju bara att ge av sig själv, så jag körde på känsla och försökte komma ihåg lite koregrafi också, och det verkade uppskattas!

Sen dansade vi till halv två nånting, när vi beslöt oss för att gå. Tog en tripp in på Gyllene Måsen innan jag satte mig i en taxi och åkte hem. Var hemma vid halv tre och somnade riktigt snabbt. Vaknade vid 9 och låg och försökte somna om till 11, sen gav jag upp, fick killen att köpa hem pizza och satte mig sen framför datorn och såg alla era nyfikna anrop!

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen, sen är det bara att göra iordning sig igen. Ska iväg på en överrasknings-30-årsfest hos en kompis (som också var med igår) Får se hur pigg man kommer att vara!

• Eurolady

Åhh, jäklar, det där måste nästan varit rekord i långt inlägg!

Förövrigt kan jag tillägga att jag också tycker att Rosenhagas middag låter supersmarrig!!!

• Heleneli

Åh! Låter ju som en toppenbra möhippa! Härliga tider!!!! Jag hade också velat "sjunga" in en platta på min... :D

Nattugglorna var en tråd nästan precis som denna (men den låg i diskussionsforumet) som blev avstängd för ett par år sedan (3 kanske?) Det blev ramaskri på torget och folk blev avstängda och hitan ditan... Crazy... Sen dess har ja inte rikigt vågat mig in i sådana här trådar... but I do love them!

• anne på grönkulla

Jo, jag har hört talas om ugglorna, de var nog precis innan jag kom hit. Ett annat gäng blev avstängda förra våen tror jag dessutom.

En annan tråd jag är med i åkte ner i diskussionsforum ett tag men min erfarenhet är att om man håller en trevlig positiv ton och inte utesluter folk från sin tråd så funkar det.

• Heleneli

anne, ja, det tror jag med... Ugglorna (jag var en av dem) släppte in folk som vågade sig in, men det var inte så många, det kanske var det som var problemet... Anyway, det jag ville ha sagt är att jag är glad att det finns sånna här, vansinnigt underbara, trådar.... :D

• anne på grönkulla

oroa dig inte för egypten-resan förresten, jag har hört så olika erfarenheter av landet, men jag tror de beror mycket på ens egna förväntningar och hur mycket man bestämt sig i förväg för vad man vill ha/uppleva. Med lite öppenhet och en attityd av att inte ta åt sig om det går lite snett kommer man mycket långt. Och magen kan man ju förebygga de värsta bekymren med.

• Heleneli

:) Tack anne! Jag läste igenom den tråden nu när jag skrev min lista och blev lite orolig för allt negativt... Men det är ju som du säger, det handlar om ens förväntningar. Vi åker dit för sola och bada, inte så mycket för shopping och sånt...

• anne på grönkulla

Jag har rest rätt mycket i landet och visst - det är inte Sverige, men det är ju det man är ute efter. Och badorterna är helt ok och prisvärda om det är just det man är ute efter - även om jag tror det är hysteriskt varmt just nu - ta med solhatt!

• Heleneli

japp, solhatt införskaffad! Funderar på att vara supertöntig och stämpla dit vårt monogram.... M2b har inte skaffat någon ännu... Men han har en halv miljard kepsar som han kan ha i värsta fall...

Jag är så sugen på ostbågar nu... Tycker att ica borde ha hemkörning... :)

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2