• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Fru någongång.

Eftersom alla i denna tråd gillar mat så måste jag tipsa om en suergod soppa som min pappa gjorde till förätt när jag var hemma.

www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=8525&tlfo=0

supergott och lätt att göra. marinera räkor själv eller använd kräftsjtjärtar. hur gott som helst.

och sedan något jag gjorde när vi grillade en dag:

www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=8513&tlfo=0

urmummsigt.

• Fru någongång.

Hmm. snacka om dålig karaktär.. lovade mig själv att jag skulle gå till gymmet, men känner mig helt seg i huvudet idag, och lite snuvig.. så det blev kvar i lägenheten istället.. Men sen när är det farligt att träna om man är lite snuvig?? Nej får bli skärpning på mig.

Skall iaf ta en promenad nu och sedan gå och handla lite, blir gomiddag hemma ikväll.. tror det blir pasta med tigerräkor och chili. kanske skall orka mig på en förrät, det är ju ändå fredag :)

Puss på er

• Eurolady

Jaha, så har man blivit kidnappad!!

Fick ett samtal från växeln att jag hade besök och började ana oråd. Gick ner och hade fått en påse med oerhört osmickrande kläder att sätta på mig och en order att vara vid Pressbyrån utanför jobbet kvart i tre. Så nu sitter jag och drar mig för att byta om, men ska snart smyga in på toaletten och göra det och försöka smyga ut utan att nån här ser mig.

Snacka om att jag är lite överraskad just nu.

Återkommer imorgon med detaljer, måste nog gå nu!!

• Heleneli

Haha! Vad roligt! :D Ha det toppen! :D

• Fru Henax
    Spännande, EL!!! Ser fram emot en utförlig rapport imorgon! Om du orkar vill säga!!!
  • LKU

Fru någongång.
    Tackar tackar, alltid välkommet med recept! Och jag tycker absolut att du ska vara hemma och ta det lugnt om du känner dig lite snuvig. Inte bra träna med förkylning i kroppen vet du
    Sköt om dig gumman, KRAM

Eurolady
    Oooohhh va roligt!!! Säger som Fru Henax:
    Ser fram emot en utförlig rapport imorgon! Om du orkar vill säga!!! Kram på dig vännen

Fru Henax
    Vad pysslar söta Henaxen med en fredag som denna? Njuter av semestern kan man tänka... blir det gomiddag på balkisen i solnedgången ikväll kanske? Mmm, mmmysigt!! på dig

• Fru någongång.

Härligt eurolady :) Hoppas du får en kväll att minnas ;)

Det blev en liten tripp till gymmet ändå. Var nästan tomt så det var jätteskönt.

En av anledningarna till besöket dit är att jag har så svårt att sova. Var precis samma förra sommaren. första dagarna somnade jag som en prinsessa, men sedan kommer min kropp in i ngn lunk och sedan gör man ju inte speciellt mkt när man är ledig så jag blir inte trött. Men skall se om det funkar med lite träning.

tar gärna emot tips från er alla om sömn.

kram

• Rosenhaga

Ser fram emot möhipperapporten....:)

• Rosenhaga

Maten? Tja, vi kör lite favoriter i repris faktiskt. Vi kände att vi ville bjuda på husmanskost och inte något med korslagda gräslöksstrån. Menyn blir så här:

Förrätt:
    Anklever på en bädd av machésallat med färska fikon och päron på smörstekt brioche med massor MASSOR av smörgåskrasse på. Lite flingsalt och ett par drag med pepparkvarnen. Till det dricker vi Moulin Touchais 1990. Nektar, ljuvligt (och inte så mycket husmanskost i förrätten...)

Varmrätt:
    Choucroute med vin- och kumminkokt surkål och härliga korvar, fläsklägg och rimmat sidfläsk i. *klappar mig på magen*
    Till det sörplar vi i oss en riesling från Alsace. ;)

Ost:
    Münsterost med kummin och ett glas gewurztraminer och så blev maken inspirerad och köpte även någon fransk grönmögel och lite portvin.

Efterrätt:
    Om vi orkar så blir det den där goda blåbärspajen jag gjorde häromdagen - effektiv tillagningstid var väl under 5 minuter!

Tur att det är trevliga gäster som man gärna sitter länge och pratar med. Får väl ta en liten paus och sträcka på oss, hänga upp några tavlor tillsammans eller så. *asgarvar*

Äh, det ger sig! Trevligt skall de bli och karln hade ju städat jättefint idag och handlat allt! *himlar med ögonen* Han var i och för sig ledig idag och jag jobbade, men i alla fall. Är imponerad, ska ni veta.

Dessutom gjorde han middagen. *viskar lite försynt att det var stekt lammstek med hemlagad tzatsiki*

Bäst jag häller upp det sista vinet i glaset och njuter lite av stunden. Kram!

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2