• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Rosenhaga

Hej anne,

Hoppas att du får en härlig dag! Själv sitter jag och skriver inköpslista till helgen då lite gäster kommer över. Maken har lovat att handla idag på dagen.

• anne på grönkulla

Åh, vad trevligt!

Själv är jag mest rejält trött nu och undrar hur jag ska orka mig igenom dan? Men snart är det helg!

• Rosenhaga

Vissa veckor är det extra härligt att det snart är helg, inte sant? Ibland behöver jag det så desperat.

• Rosenhaga

Det är kul när det är något som händer på helgen och att se fram emot och planera för. Det gillar jag verkligen.

• Rosenhaga

Maken och jag har väl pratat meny i flera dagar nu innan vi bestämde oss. Det finns så mycket gott och roligt som man vill göra och passa på att bjuda på. Vill ju gärna låta gästerna få en upplevelse av något de inte har ätit förrut, t ex. Sånt är kul!

• Eurolady

Gabbies, låter som en underbar möhippa! Själv tror jag att jag får min i helgen, men man vet ju aldrig ....

Rosenhaga, visst är det kul att planera middagar och sånt? Jag gillar det med, framförallt att komponera lite nya maträtter och så. Fast jag har en känsla av att du ligger ett par klasser över mig i det här avseendet!

Anne, såg ditt inlägg om semester igår. Låter härligt och allt behöver inte vara så himla genomplanerat. Bara vetskapen om en semester räcker långt för mig *drömmer mig bort till Dominikanska*

Alla andra: God Morgon!!

• Heleneli

Morrn morrn! Vaknade med skrämselhicka i morse, den har släppt nu, men jag har inte riktigt hämtat mig. M2b befinner sig i Colombia som ju inte är världens säkraste land... Pratade med honom vid midnatt, han sa att han skulle ut och ta en öl med någon kollega efter jobbet och skulle nog bli lite sen till hotellet. Men vi kom överens om att han skulle ringa mig (som vanligt) så vi kunde prata. Vaknade vid nio (har sommarlov!) och han har inte hört av sig. Klockan är då två på natten hos honom Jag försöker ringa men kommer inte fram, skickar sms och springer till datorn för att uppdatera mig på nyhetsfronten. 9.30 kommer sms:et. Han mår bra, det hade blivit sent och så hade han fått byta hotellrum... *phew* jag fattar inte att jag blir så hispig! Jag var riktigt riktigt rädd ett tag där... blää..!

Gabbies! Låter som en härlig möhippa! Kul att de tog dig på en vardag istället för den sedvanliga lördagen! :D

Tack så mycket Rosenhaga! :) Vad trevligt med gäster! Vad ska ni bjuda på då? :)

Skåne håller på att regna bort så jag blir nog hemma och inne idag!

• Fru Henax
    Hej go´vänner!

Hej och välkommen, Heleneli! (Förstår absolut din oro över sambon! Min man reser en hel del i Sydamerika och jag kan också få sådana slängar av tokoro! Som alltid är obefogad...! Tack & lov! )

Gabbies! Kul med en lyckad hippa!

Rosenhaga! Matfresterskan nummer 1! Det är DU!!!

Anne! Härligt med fastställda semesterplaner!

FruHelene! Jag kommer hålla tummarna för dig i morgon! Även om jag inte tror att det behövs!

LKU! Regnar det fortfarande?! Vi åkte faktiskt inte till GBG, vi tog en sväng till Danmark istället! Och FICK SOL!!! Hamnade på en mysig strand på norra Jylland och NJÖT av värmen! Bättre än Liseberg i ösregn!

Fru någongång! Välkommen hem igen till huvudstaden! Förresten, det där hotellet du skrev om tidigare lät ju supermysigt!!! Funderar på att ta med min man till Gotland, han har nämligen ALDRIG varit där?! Skandal!

Vi är iaf hemma nu igen. Gav upp ett par dagar tidigare... japp, pga REGNET! Jag har nog aldrig tidigare upplevt sådana SKYFALL!! Jobbigt att köra hem igår, jag fattar verkligen inte att folk INTE anpassar farten efter väglaget! På vissa ställen såg man ju inte ens vägen, bara VATTEN!
    Jaja, känns ok ändå att vara hemma. Här skiner ju solen!
Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2