Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Jamen, det var då 17!
Snart börjar jag citera Homeros.
Ja!!!!;) :) :)
Nu är det okej igen. Morrn på er!
I Stockholm skiner solen och värmer redan gott, en ny arbetsvecka börjar med nya utmaningar.
Hoppas ni som ligger i hängmattan får det gott idag med lata stunder, korsord, bra böcker och hemlagad jordgubbssaft.
Jag gjorde något så himla enkelt och gott igår till fikat, här är receptet för den som vill.
1. Smält 125 g smör och blanda med 2 dl havregryn (går bra med fiberhavregryn också), 2 dl vetemjöl, 0,5 dl socker.
2. Klutta ut i en pajform, tryck fast mot botten med baksidan på en sked eller så.
3. Grädda i 200 grader i 14 minuter. Låt svalna.
4. Vispa upp 2,5 dl Kelda vaniljsås eller Milda vaniljvisp. Lägg i formen.
5. Strö på 500 g bär; t ex hallon eller blåbär. De kan ha varit frysta, det funkar.
Alltså, effektiv tillagningstid här måste vara mellan 3-5 minuter - inklusive diska upp efteråt!
fasen man skulle varit kvar i stockholm med andra ord. här har det inte varit mkt sol än så länge, och prognosen ser ite bra ut :( Men men det är skönt att få miljöombyte iaf. Idag skall vi nog ta oss iväg på en lång biltur.
Saknar dock sambon, men han hade haft en partyhelg med killkompisarna så det går ingen nöd på honom. ich idag skall han ju jobba.
Här hemma har vi börjat spåna på om vi skall åka till filipinerna i januari/februari i 2 veckor. för att få träffa mitt blivande brorsbarn och se något helt annat.
kram på er
Låter himla gott Rosenhaga.. skall prova det när jag kommer tillbaka till sthlm.
Vi jagade solen idag, men gav upp efter en stund. Åkte till fårö och kom ut lagom de stora segelbåtarna rundade udden i Gotland runt som startade igår. Han se c.a 50 båtar i varierande storlek innan vi åkte vidare. Mkt häftigt. Önskade att jag var mer segelvan, men det kan man alltid träna på.
Men när vi kom hem så sken solen. Så då tog jag min larsson bok och satte mig i en solstol och läste i c.a 2 timmar, nu har jag bara 20 sidor kvar av första boken och måste säga att det är en bra bok.
Imorgon blir det middag hos farmor och ngn utflykt beronde på väder.
Hur mår alla?
LKU: Kommer soldaten ha semester nu eller skall han jobba under sommaren?
Eurolady: Har ni allt klart inför bröllopet? blev ni klara med festhäftet?
Nu måste LoveU ha åkt på semester eller hur? och Cantaton åkte iväg igen eller hur?
Fru Henax? Har du gjort ngt kul på semestern ännu? Vad har ni för planer?
Fru helene, gabbies hur har ni det?
Kram alla
Fru någongång,
Låter härligt med Gotland, segelbåtar och böcker i solstolen!
Rosenhaga - du förför oss fullkomligt med allt god mat!
Sjäv försöker jag svaja mig igenom några arbetsveckor till... är mycket avundsjuk på er som är lediga!!