Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Jo, lite mer än en vecka blir det - hela 3 till (har ju haft en redan). Men en vecka där vi ska slappa på en strand, tänkte jag.
Anne! Ok, då är jag med!!! BRA att jag missuppfattade dig!
Oj oj tjejer här har det skrivits idag.. Hinner inte läsa allt nu, så ajg önskar bara alla en underbar helg och för oss som går på semester *HURRA*
Sitter på arlanda nu, flyget går om en timme. Kommer hem på torsdag. Sedan får vi se vad vi gör resten av semestern.
SKriver mer i helgen, då jag hunnit läsa igenom allt förhoppningsvis.
Kram
Grattis Henax till semestern!!!
LKU, tack för omtanken, men vi sköt upp det till imorgon. När polaren ringde glad i hågen och hörde hur extremt trött jag lät, så föreslog hon att vi sköt upp det så jag kunde känna mig lite piggare. Och det känns väldigt skönt, kan jag säga!
Kom hem straxt efter 4, satte mig i soffan med ett glas vin och läste i min spännande bok. Har precis börjat på tredje och sista delen i Milleniumserien av Stieg Larsson. Mycket spännande, måste jag säga!
Och nu har vi precis ringt ner till pastastället runt hörnet och beställt mat. Så snart blir det en pasta pesto med ruccola, babyspenat och mozzarellasallad för mig och en seafoodpasta för killen. Sen ska här slappas resten av kvällen.
Anne, ska leta upp den och skicka till dig i helgen!
Åh, är den tredje boken bra? Läste de bägge första för inte så länge sen (men brukar snåla o vänta tills de kommer i pocket! )
Pasta - mm - här är jag nästan för trött för att äta middag - men har lite på gång i ugnen nu iallafall. Lammfile och bönsallad blir det.
Böcker!
Ni som inte har läst Arto Paasilinna ännu har en härlig upptäckt att göra. Vilken kille!
Mange takk för filen, i förväg, förresten!
Paasolinna? Jag tror vi har några hemma, det ingick nog i makens samlingar (innan vi slog ihop dem). Men har inte läst. Vad handlar de om?
Men, men....vad handlar det om? Ja, han lyfter tanken högre än vad jag märkt någon annan göra. Ex den första boken jag läste av honom som heter "Kollektivt självmord" handlar om några finländare som träffas och som alla vill begå självmord. De ger sig ut på en kollektiv resa för att begå det perfekta självmordet.
Boken är hysteriskt rolig, tänkvärd och ömsint.
Viktigaste i min packning just nu är Stieg Larsson andra och tredje Millenium-böcker! Det är enda målsättningen inför första semesterveckan, att ligga vid havet och BARA läsa!!!
Okej då, äta glass också!
Och dricka drinkar!
Semesterfrossa i böcker - det är härligt! Grattis och ha det så himla gott, Fru Henax!!