Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
anne,
Jag har börjat grodda mungbönor i köket, lovar att återkomma med recept på det med. ;) Allvarligt talat, jag groddade en massa för ett tiotal år sedan men kom av mig någonstans på vägen. Nu tänkte jag köra igång igen så får vi se.
När jag kom hem från jobbet igår möttes jag av en belåten katt på två ben i hallen. Maken. Han slickade sig om munnen och såg så full i sjutton ut. Sen såg jag - tungan var blå. Han hade satt i sig resterna av blåbärspajen från dagen innan!
Haha, det var väl honom väl unt!
Som vanligt en massa matprat!! Bra att allt är som det ska och brukar här!
Själv har jag (och maken) precis ätit frukost i sängen; äggröra, bacon, prinskorv, juice, thé, lite mackor och en massa kaffe! *älskar roomservice*
Nu funderar vi på vad vi ska hitta på idag... Regnet ÖSER ner här i Halland! Kanske tar vi en tur ner till Danmark... eller åker upp till Gbg och går på Liseberg... Det lär ju inte bli något strandliv iaf!
Men! Semester är alltid semester så jag tänker inte klaga!
Jag hoppas ni alla har det bra!
Och att solen iaf har lust att dyka upp och skina på Gotland, i Stockholm, i långtbortistan, i Gbg och på alla andra ställen där ni kan tänkas befinna er!
God morgon flickor! Hade tänkt skriva några rader igår kväll, men då var det tjaffs här på BT så jag kom inte in Så det får bli nu istället!
Killen och jag gjorde en lite oortodox sak igår kväll. Vi hade sett en soffa på Asko som verkade trevlig och ville kolla in den på deras butik i Kungens Kurva. Mina pärons bil var inte möjlig att låna, varpå jag föreslår tunnelbana. Vad säger killen då? Jo: Kan vi inte och cykla istället? Sagt och gjort, vi cyklade ut till Kungens Kurva (fina cykelvägar hela vägen) käkade lite, kollade in på Asko och insåg att soffan inte var så snygg som vi trott i reklambladet, slog världsrekord i kortast tid inne på Ikea (tog typ 10 minuter från att vi gick in tills vi var ute igen, och då hann jag även med att gå på toaletten
) och cyklade sen hem igen!
Kan säga att jag har liiiiiite ont ni vet var idag!
FruHenax: Lät som en underbar start på dagen! Väldigt härligt. Men du skulle stannat i Stockholm, här är det sol idag!
Rosenhaga: Kan bara hålla med tidigare talare, man blir alltid lite sugen på mat när man läser dina kulinariska inlägg!
FruNågongång: Du verkar ha det skönt på Gotland trots vädret. Hoppas du njuter av semestern!
Anne: Jag känner väl som du, det hade inte varit helt fel att vara ledig nu!
LKU: Hmmm, har du haft en tråkig helg eller? Verkar som om ni haft det helt underbart!!!
Vad gör ni nu? Har soldaten börjat arbeta eller får ni lite ledig tid tillsammans?
Alla andra: Hej på er, hoppas allt är väl!
Själv känner jag mig lite naken idag ... Lämnade in förlovningsringen på putsning igår, så nu går jag utan ring fram till bröllopet, känns verkligen jättekonstigt!
Fru någongång: tack här är det nervöst!! Jag ska spela tre låtar på ett bröllop på lördag, jag är numera mest van o sjunga så det är jättepirrigt!!!!:o
Den ena känner jag mig trygg med, för den kan jag sedan innan men de andra två är att nöta in!
Blev det någon utflykt efter ni varit hos farmor?
Hej alla tjejer!
Låter som ni har det gott även om det regnar.
Fru Henax, ja herregud det bara ööööser ner, kan inte fatta vart sommaren tog vägen. Känns tråkigt om Göteborg visar sig från sin tråkigaste sida när vi får så fint besök!! Den där frukosten på sängen lät inte helt fel.. ME LIKE
Eurolady
Oj oj vilket cykelrace!! Bra för benen vet du, hihi Inte långt kvar nu flickan som snart blir Fru
Rosenhaga
Tack för smaskens recept på diverse godsaker, här antecknas det för fullt!! Jag förstår att även lilla KATTEN vill vara med och kalasa
Fru någongång.
Håller med övriga här, låter helt suveränt med Gotland, segelbåtar, sol och mysig läsning!
Här är det ösregn i dag, för vilken dag i ordningen vet jag inte, men men... vi försöker göra det bästa av dagarna ändå och det känns som vi lyckas ganska bra
Tror det kanske lutar mot bio ikväll, längtar efter att se "Pirates". Soldaten är inte ledig i sommar, men just denna veckan ska han försöka vara ledig hela veckan. Härligt!
Jag håller på och tjafsar med gamla jobbet om pengar som fattas och intyg som blev fel (dom skickade inte ett arbetsgivarintyg utan ett tjänsteintyg) så att nu har a-kassan satt en deadline pga DERAS strul... men vem är det som blir lidande? Jag såklart. Är så IN I HELVETE trött på dom där nu så jag kan spy. Den energi man har går åt till det där skiten och det stör mig för jag vill lägga energin på söka jobb. Men, förhoppningsvis är allt klart inom 1-2 veckor i alla fall, men det är FÖR JÄVLIGT att en arbetrsgivare ska kunna ställa till det såhär för en
Ja ursäkta, ni har hört detta gnäll förut men det är bara så tröttsamt. Jaja, bortsett från det så är allting bra
Ha det gott alla semesterfirare och alla ni som snart går på semester och ja, alla goa flickor i tråden såklart!!
Många kramar
(varför finns det ingen smiley med ett litet paraply??? )
FRUhelenekl
Hej gumms, håller alla tummar att det går bra på lördag, men det gör det såklart, du börjar ju bli proffs på bröllopssång nu KRAM och "lycka till spark" i rumpan
*sparkar till AF och svär lite extra högt*
Cykelrace till Asko och Ikea - det var himla underbart!! Gissar att det gör ont idag, men jösses vad imponerad jag är!!
Pratade idag med arbetskollega semestrande på Fårö. Vet inte om vädret var mindre roligt eller jag var mera rolig, men snackade i 1,5 timmar i vart fall. Tilläggas bör att jag sällan har ett samtal överstigande 1 minut om jag kan undvika.
Tjo så det blev!
Flickor, jag behöver er hjälp!!!
Min kille och jag har sett följande råd från en amerikansk hushållsbok från 50-talet, som vi tänkte ha i festhäftet under rubriken "J:s råd till EL" (hoppas ni förstår att namnen är fingerade här) Nu vill vi ha nåt liknande, men från min sida, alltså "ELs råd till J". Kom igen nu, gnugga geniknölarna och tänk vad man skulle kunna ta med!
Ha middagen färdig.
Planera ingredienserna redan kvällen före så att du är säker på att rätten blir lyckad och att allt blir klart i tid tills din man kommer hem.
Fräscha upp dig.
Vila i 15 minuter så att du ser fräsch ut när du tar emot din man. Förbättra din make-up och sätt upp håret med ett band.
Städa undan i huset.
Ta en sista runda genom rummen och plocka undan skolböcker, leksaker och papper. Torka av borden med en trasa.
Tänd en brasa i öppna spisen.
När det är kallt under vintermånaderna bör du tända en brasa, som din make kan koppla av framför.
Eliminera alla oljud.
Vid din mans hemkomst ska tvättmaskinen och dammsugaren vara avstängda. Säg till era barn att hålla sig tysta och lugna.
Ha ett vänligt bemötande.
Ge din man ett stort leende och visa att du är glad att se honom. Låt honom prata innan du gör det, för det han har att säga är viktigare.
Låt kvällen bli hans.
Klaga inte om han kommer hem sent eller äter middag på restaurang utan dig. Försök i stället förstå vilket pressat tidsschema han har.
Skapa en lugn atmosfär.
Se till så att ert hem blir en bra plats för avkoppling, så att din man får en chans att återhämta sig fysiskt och psykiskt.
Gör det bekvämt.
Låt honom sjunka ner i en skön fåtölj eller lägga sig i sovrummet. Ha en kall eller varm drink redo, rätta till hans kudde och erbjud dig att ta av honom skorna. Prata med en mjuk och behaglig röst.
Var inte frågvis.
Ställ inga frågor om vad han har gjort under dagen. Kom ihåg att han är husets herre och alltid gör sitt bästa för att vara rättvis och ärlig. Du har inte rätt att ifrågasätta honom.
Alla verkar ha det bra med diverse göromål. Kommer inte försöka svara alla, då jag nu kom på att jag glömde Anne i mitt förra långa inlägg :( Ber tusen gånger om ursäkt söta du.
Det blev en lång bilutflykt ned till södra gotland idag, Ville ha tag i 2 fåglar som min mamma och pappa köpte förra sommaren, lite småkonst så där, att ha i vårat fönster, men det fanns naturligtvis inga mindre kvar utan bara större modellen. Men vi köpte lite bröd och annat trevligt istället, men långt blev det iaf.
Men nu har vi varit på middag hos farmor. och spelat en massa kort. Hon älskar sådant. och govetvis sett allsång på skansen. Måns är ju så söt.
Imorgon har dom lovat sol. Just nu blåser det och ösregnar.. Men som min kloka far säger. Det behövs ju för växtligheten.
Sambon har idag bokat flyg ner till nice nästa onsdag och sedan stannar vi där några dagar och åker sedan tgv tåg till paris där vi tänkte mysa några dagar på egen hand. så det blir iaf garanterad sol i nice.
Kram på er.