• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • LKU

anne
    Det är precis det jag menar! Förstå mig rätt nu, för mig kan det tyckas som att du har ALLT, men samtidigt är du och jag två olika personer så vad är det som säger att lycka bara är EN sak? Och som jag skrev innan, alla har vi våra våndor och rädslor och grejer vi kämpar med. Och varför blir det lätt så att man jämför och liksom har så svårt att se det BRA man SJÄLV har? Livets största framgång är att leva livet på sitt eget sätt, det sätt som gör just MIG lycklig och ditt sätt som gör just DIG lycklig. Skönt är dock att få ventilera tankar som vi alla gör i dag, dels för att bördan lättar lite, man får perspektiv på sina egna problem och sen är det alltid bra att bli påmind om det positiva och att allting är inte vad det kanske ser ut att vara utifrån. För mig känns det alltid lättare när jag fått prata lite om hur man känner, satt ord på det hela och ja "rensat systemet lite.
    Kramar till goa anne

• anne på grönkulla

Jo, jag inser att jag ser framgångsrik och lycklig ut - och jag har massor med grejer som jag aldrig skulle ha vågat drömma om för 10 år sen! Jag är lycklig också - men man blir så stressad av saker man inte kan kontrollera som styr i ens tillvaro. Jag tror Cantatons stress också mycket är just brist på kontroll över tillvaron - det kändes extra mycket tyvkte jag när jag var yngre och pluggade - och så ska man vara vacker och glad också! Ekonomisk stress känns extra mycket så, att hur man än vänder sig så blir det liksom bara fel... och man orkar inte hur mycket som helst.

• anne på grönkulla

Nu menar jag såklart inte att tala om för dig vad det är du egentligen tycker är jobbigt - det vet du såklart bäst själv. Men det låter på dig som att alla trådar går ihop - måste göra det för att göra det - kan inte göra så för då hände rdet - typiskt sånt frustrerad "jag sitter fast i ett nystan"-tänk. Och vi försöker uppmuntra dig till att stryka saker och ge dig själv möjligheter, men du ser bara hur allt nystar ihop sig till en jobbig klump. Typ.

Det känner jag igen så väl i mitt eget liv också - både nu och förr. När saker är bra är det bra, men när det blir sådär är det hopplöst.

• LKU

Exakt!
    Förstår precis hur du menar. Att inte känna att man har kontroll är otroligt jobbigt för vad ska man förlita sig på då liksom? Den stressen kände jag när jag åkte in och ut på sjukhuskotroller och dom inte hittade vad som var fel på en och man höll på att bli galen, är jag frisk eller är jag sjuk liksom??? Men, oavsett var det ligger, att man känner att man inte har kontrollen så är det jobbigt. Jag kan känna nu såhär efter min sjukskriving är över, att även om jag är jättejättejätteivrig att få börja jobba, har massor av ideér så har jag samtidigt ett helt annat lugn i mig själv som jag inte hade innan. Allting ställs på sin spets när man blir tvungen att sätta sig ner, ta det lugnt och inte KAN styra allt själv. Det var otroligt nyttigt för mig att lära mig släppa på kontrollen på det sättet. Samtidigt som det såklart var helt fruktansvärt jobbigt. Strateg som man är så tänker man ju genast, okej, vad är nästa steg, vad är problemet och vad gör vi åt det typ. Sen byggs den stressen förstås på under en sjukskrivning där man verkligen ÄR helt utlämnad åt Försäkringskassan, husläkare och dylikt. Men, i dag när jag är helt friskförklarad kan jag ibland tänka tillbaka på hur det var där när det var som allra värst och jag gick och oroade mig om jag hade en tumör eller inte. Som sagt, allting ställdes på sin spets. I dag värderar jag min hälsa på ett helt annat sätt kan jag säga även om man inte är värsta renlevnadsmänniskan så har man fått lite bra perspektiv. Och så är det nog lite åldern tror jag, inte bara dåligt att bli äldre minsann!! Klokskapen som följer med välkomnar jag varmt

• LKU

anne
    Håller helt med dig i ALLA dina inlägg!
    DU är sannerligen en klok och bra person min kära anne!! KRAM

• Cantaton

Kan bara hålla med LKU :) som för övrigt också är en underbar människa!

Nu, kära ni, ska jag ta tåget iväg till Upplandsväsby där M hämtar mig, så ska vi växla pengar, tvätta o packa, handla, o mysa såklart. Kommer nog inte in nåt mer här i tråden innan jag åker iväg, så ta hand om er så "ses" vi typ 9-10 juli nånting.

• LKU

Cantaton
    TACK rara lilla du
    Ha det så bra som du kan lilla C. Du är en toppenfin tjej, glöm inte det!
    Var rädd om dig gumman!
    Massa kramar

• Eurolady

Ha det så bra, Cantaton!

Har följt era diskussioner här, men inte velat göra inlägg, eftersom jag inte riktigt kände att jag skulle bidra med nåt. Men jag kan bara säga att ni alla har sagt mycket kloka och tänkvärda saker som gör att man får lite perspektiv på sitt eget liv också!

• LKU

Eurolady
    på söta dig som minsann också är en klok och vansinnigt bra person

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2