• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Eurolady

Yeah!! Fest!!! Härliga tider ! *drar på mig dansutstyrlsen och intar dansgolvet med klassiska Saturday Night Fever-moves*

LKU, är rädd för att du har gjort en liten miss dock. Du vet väl vad som händer när du sätter fram en skål med ostbågar?

*slänger av mig platåskorna, kastar mig över skålen och springer in på toaletter och låser om mig och hoppas att jag får vara ifred med mina bågar för FruHenax*

• LKU

gurans
    Mja, det första jag ska göra är att gå och handla, passa på nu på förmiddagen innan det blir så himla mycket folk...

*börjar skriva inköpslista: färska frallor, mjukost, körbärstomater, te, jordgubbar, blåbärs/vanliljfil, apelsinjuice, skinka, gurka, melon....*

SEN, blir det manikyr och pedikyr... och lite SENARE hårinpackning och fixa håret.... Spackel tror jag att jag hoppar över, vill ju gärna visa den lilla brännan man fått liksom Det var ju sol hela veckan hos mamma o pappa så man fick helt ok färg och det är åtminstone liiite kvar av det Solen gör verkligen underverk med hyn, önskar det vore sol och sommar mååånga fler månader !!!

• LKU

*lirkar upp låset till toaletten, släpar ut Eurolady, försöker hålla Henax (som febrilt fäktar med armarna på andra sidan) lugn och försöker få med mig ostbåge-skålar och två väldigt söta, men kanske liiiite för mycket ostbågetokiga, flickor med mig in på dansgolvet igen*

Åååh guuud hallå kan ingen hjälpa mig???? gurans???? anne???? FRUhelenekl??? NÅGON?????????????????????????????
    Hjäääääääääääääääääälp!!!!!!

• LKU

*fintar Eurolady genom att springa fort som tusan till stereon och dra på "Hips dont lie" med Shakira, rusar fram till Eurolady som snällt släpper ostbågeskålen och följer med till dansgolvet och släpper loss som bara hon kan*

*kikar över axeln och Henax sitter med munnen proppfull med ostisar men tycks ha hamnat i ett intressant och roligt samtal med FRUhelenekl* Pustar ut....

• LKU

gurans
    Det ser faktiskt ut som att det skulle kunna bli sooool i dag!!!!!

Det bara MÅSTE hålla i sig nu, jag är så LESS på detta regnade!!!

Hoppas att mina böcker från bocus kommer i dag så man kan sitta på balkisen och läsa i solen, JA JA JA JAG VILL!!!!

• Cantaton

Rosenhaga, det är inte det att jag koncentrerar mej på de små sakerna. Jag vet mycket väl vilka de stora är. Det är bara det att jag har fått som klaustrofobisk panik av sådana saker som att ha ett band runt armen jag inte "kan" ta av, att sitta innerst på planet o inte "kunna" flytta mej osv... Det är inget jag direkt väljer att få.

LKU, ja, du skrev ett väldigt bra inlägg. Att jag mår dåligt nu (eller mest igår kväll) beror givetvis på att jag ska iväg imorrn igen och jag den korta tid jag har varit hemma bara har uträttat ärenden och jobbat. Fast jag har verkligen längtat till att åka till Taizé och jag vet var jag kan få mitt lugn. Bl.a. sitter ALLA (dvs alla 2500 människor) tysta i 10 minuter tre gånger om dagen. För egna tankar, böner, meditationer eller vad man vill... Hela kvällen består av lugn o vacker sång, som jag inte behöver delta i om jag inte vill, utan bara mysa, drömma mig bort, skriva, tänka. Jag vet precis när stunderna finns. Och jag kan gå ner i Tystnaden (ett grönområde med flod, vattenfall, liten sjö, gräsmattor, lady & lufsen-bro, där man måste vara tyst).

Men ja, jag kanske måste dra ner på en av mina jobbveckor åtminstone när jag kommer hem. Problemet är då bara hur jag ska ha råd med hyran istället... Det är också en stress. Under tiden jag pluggat har ALL min sparade kassa gått åt, och jag har så att jag kan betala 1½ hyra till, inte mer. Och på konfirmandläger får man inte mkt pengar...

Euro, som jag skrev till LKU ska jag till Taizé, på franska landsbygden.

• Fru Henax
    *fortsätter gömma mig bakom FruHelene och när ingen ser så fyller jag min ryggsäck med alla ostbågar som blivit över och smiter sen ut genom bakdörren och gömmer ryggan bakom ett reklamskylt, smiter snabbt in lokalen igen med mitt allra vänaste "det-var-inte-JAG"-ansiktsuttryck*
  • Eurolady

*sätter på mig spionsolbrillorna, smyger efter Henax, ser var hon har gömt ryggsäcken, väntar tills hon går in igen och dyker sedan ner bakom reklamskylten och börjar länsa ryggsäcken på ostbågar*

• helenekl

SÄG INTE ATT DET ÄR SANT??????? *har jag missat ostågarna IGEEEEEEEEEEEEEN?!?!! de som är kvar är mina!*
    *tränger mig fram och hittar dom i......vem har lagt dom i garderoben i hallen?!?!....*
    *mumsar febrilt i mig resterna, jag tycks alltid vara den som får resterna!
    *

*tur att jag har en stor påse fettfria med mig :D:D:D:D:D*

"jaja, heeeeeeeeeej allihopa, har nii fesssst eller?"

*lämnar över min del av festen; en glasstårta som jag gjorde i morse med trädgårdens smultron och jordgubbar på.*

"är det ok att jag glömde min mirakelk-k hemma?"

:D:D:D

• anne på grönkulla

Cantaton, jag förstår också att du inte väljer att koncentrera dig på de små skaerna, utan de "blir" liksom. Men det är ett tecken på stress - att det blir så. För du kan "välja bort" att lägga energi på dem - men för att komma dit måste du vila!

*ska jag säga som ligger i som en liten bäver just nu, med många inslag av ovisshet och pusselläggande i livet*

Men vi ska få en veckas ren avkoppling i slutet av juli/början av augusti!!!! som jag just nu stressar för att hinna planera in bland allt annat...

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2