• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • LKU

Fru Henax

Hallå, hallå, någon som vet var hon tog vägen?? *kikar in i rummet intill för att se om Fru Henax somnat av allt ostbågeätande, men näee där är hon inte...*

• LKU

FRUhelenekl
    Tack vännen ÅÅåh blir så glad!!!
    *kör aaaaas-gryyyma moves* (tycker jag själv i alla fall )

Eurobabe
    Självklart får du bara äta tårta, jordgubbar och choklad om du vill, alla får äta precis hur och vad dom vill!!

• Cantaton

LKU, tack :)

FruHelene, ingen fara, parta på ni! 8)

Jag får in 2500 (studiemedel) och hyran är på 3000, så det är samma sak här. Är därför jag har börjat jobbat en dag i veckan (mars-igår). Då har jag fått in 2000 till ungefär. Dvs att 1500kr skulle räcka till busskort, kurslitteratur, mat o sånt... Så jodå, jag vet mkt väl.

På så sätt blir mina resor i sommaren lite lättnader. Alltså.. En dryg vecka i Frankrike ger mej trots allt mer pengar än en månads studiebidrag plus att jag får mat, boende & resa. Samma sak gäller Idre (fast då två veckor). Och när jag jobbar i Avesta betalar jag bara 30kr/dagen för mat och boende, och där drar jag ju in betydligt mer än 2500 på mina tre veckor. Även om lönen är lite si så där i jämförelse med min kontorslön.

Och jag vet med mig att ekonomi stressar mig mest av allt. Så på något sätt har jag därför valt att inte ställa in någonting... I Avesta kommer jag bo på en herrgård i tre veckor, med jättegräsmatta o dalälven alldeles längs med ena tomtkanten. Så det är bara att hoppa i när det blir för varmt. O det finns pool o bastu o jag brukar få någon egen vindsvåning eller lusthuset. Så där finns det tid att komma undan, o vackra vyer att vila ögonen på.

Men jag tror jag får se hur läget är när jag kommer hem från Frankrike. Egypten gjorde mej gott, men veckan var givetvis inte tillräcklig för att "bota" alla krav och stressår jag har bakom mig.

• Cantaton

Men usch då, jag glömmer ju det där med smajlisar. Tänkte på det i början av inlägget (som ni ser). Bäst att kompensera lite. Bidrar till paryt:

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D

Och kramar till FruHelene för att du delade med dej!!! :p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p

8)

• LKU

Ja, alla som följde tråden när soldaten var borta fick ju höra mitt eviga gnäll om taskig ekonomi (nu menar jag INTE att dina inlägg är gnäll Cantaton och verkligen inte dina heller FRUhelenekl) men jag menar bara att jag förstår mer än väl hur jobbigt det är och jag tror inte man kan förstå det om man verkligen inte varit i den situationen. För några år sedan när jag hade lite olika jobb men det också var knapert för det var mest projektanställningar så lärde jag mig leva på 100kr i veckan, det låter väl som konstigt "skryt" men det är inte så jag menar. Jag hade inget val, men är fascinerande att det går!! Och även om det är bättre ställt nu, men ändå inte BRA om man säger så, a-kassa är som bekannt ingen fet inkomst, så kan jag ändå känna en trygghet i att jag VET att jag kan leva på nästan igenting om det skulle behövas. Det är inte roligt, absolut inte, men det går. Man får ett annat förhållningssätt till pengar. Om någon säger "en tia" så kanske folk tänker småpengar som är lika med 0, jag tänker "mm, det är en liter fil".
    Ja, sorry detta blev kanske ett tråkig inlägg mitt i festen, men jag fick lite lust att dela med mig jag med Och skicka medsysterliga kramar till FRUhelenekl och Cantaton!!

• helenekl

Cantaton; såklart, man vet ju som sagt hur det är...... tyvärr! men det är verkligen så att en del bara glider genom livet på ett bananskal o vet inte hru det är att gå till frälsis o få matkuponger till ica, att få mat av mamma, att snåla på allt, att aldrig unna sig nya kläder, att sitta o titta i ellos+josefssons+haléne o H&M o ringa in alla saker man vill ha. för att sedan lägga det ifrån sig med en suck för att man intei har råd, att itne vilja gå på stan för att man ändå inte har råd att köpa nåt osv osv

men då får man tänka att man iaf ahr en underbar dotter o man, jag vet att du inte har barn o det men du har vänner som älskar dig, om inte annat så gör VI här det! *kraaaaaaam*
    Familjen, mamma o pappa, syskon??
    En del har ist mormor/farmor/moster/farbror osv ist som de vänder sig till, men det viktiga när man är nere är att veta att man ska vända sig till någon och TILLÅTA sig själv att vara liten och ledsen

Alla människor är det någon gång och man behöver ju eg bara nån som lyssnar, inte nån som erbjuder sig att vända upp o ner på jorden, utan en liten axel att luta sig emot

Har du nån sån?

• helenekl

försvann alla?!

*hallåååååååååååååå*???

nä kom tillbaka, nu börjar ju YMCA ju! nu ska vi shake some hips!!

*helenekl börjar o ser allmänt fåning ut, men det bjuder hon på* :D

• LKU

FRUhelenekl
    *hänger självklart på och skakar rumpa så det sjunger om det*
    *shake shake*

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2