• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • anne på grönkulla

Vad skönt att du hittade nåt vettigt sätt att ta upp det på - det är så jobbigt när man måste vara den som kommer med jobbiga besked och när det är till ett barn blir det ju ännu mer komplicerat.

• helenekl

anne; ja det är fasansfullt!!!

Jag är glad att jag har en dotter som är så insiktsfull o ömmar så för människor som inte har det lätt...mitt älskade lilla hjärta :p

• LKU

Hej mina flickor.

Blir så glad att höra att man är saknad. Saknar er också, Puss Henaxen och love U och ja på er alla förstås. Jag vill ju gärna vara med liksom, men har inte så bra fokus just nu på något annat än det jag är "mitt uppe i".

Kan väl säga att det är mycket STORA frågor inför framtiden och såna typ av frågor är alltid jobbiga, för det ligger sådan tyngd bakom dem. Jag är heller inte typen som tar så snabba beslut alltid utan vill gärna låta saker och ting sjunka in och ge det lite tid och verkligen känna efter vad jag vill så det blir så rätt som det kan bli. Är väldigt mån om mig själv och min hälsa efter dessa år av sjukskrivning. Det är konstigt, men mitt i alla jobbiga känslor och oro så blir man också väldigt klarsynt och fram träder olika "svar". Jag inser att allt jag skriver nu låter hur flummigt som helst, men jag kan berätta mer konkret när saker och ting BLIVIT lite mer konkreta om vi säger så.

I dag pratade jag länge med en underbart bra tjej som har medial konsultation och det var helt sanslöst hur hon kunde se min situation, mina möjligheter och allt positivt runt omkring mig som jag själv har lite svårt att se just nu. Men i alla fall så gav det en stor dos energi att prata med henne och det låter väl flummigt att säga att man blir stark för att en helt främmande person kan "se det" och säger att hon ser mig som är stark, men faktiskt så gav det mig ny styrka. Man får förtroende när allt hon sa stämde in, både bakåt i tiden och om nuläget. Om framtiden får man ju se...

Men massor av tankar är det nu och jag
    är inte så social utan försöker
    "lösa detta" på bästa möjliga sätt.
    Kramar till er alla.
    Ni finns i mina tankar.

P.S. Fruktansvärt det som hände dom små barnen, har läst artikeln. Finns inga ord

• Rosenhaga

PS,
    Vill du flytta till Stockholm så hör av dig! ;)

• Rosenhaga

Har ju ingen aning om vad dina stora beslut är, men öppnar en dörr eller varför inte två?

• helenekl

LKU: Kram gumman!

Ta allt i den egen takt för vid det här laget vet du ju att alla finns kvar här troget :p

• LKU

Rosenhaga
    Tack min vän. Stockholm, vem vet...
    Öppna dörrar är PRECIS vad det handlar om just nu.
    KRAM Rosen!/LKU

anne
    KRAM tillbaka!

FRUhelenekl
    Tack vännen, det var skönt att höra. Hoppas så att din pappa blir bra igen. Jobbigt att dom inte hittar orsaken. *håller tummarna för att allting ordnar sig till det bästa* Häng i du med.
    KRAM

• Eurolady

LKU! HEEEEJJJJ!!!!! Härligt att se dig här igen, du har varit saknad! *springer fram och kastar mig om halsen på stackars LKU*

Tycker inte du låter ett dugg flummig, utan väldigt klarsynt. Och det kan absolut vara jätteskönt att prata med nån som inte känner en men som ändå kan förstå vad man går igenom! Allt som får det att må lite bättre är bra!

Håller med Rosenhaga, om du känner för att flytta till huvudstaden, skrik bara till så ska jag hjälpa så gott det går!

Själv fick jag en backlash igår kväll med min magsjuka. Har ju mått bra hela veckan och hade därför bokat in middag med kompisar igår. En timme innan vi ska träffas börjar jag få ont i magen igen och väl på middagen kan jag knappt äta nåt och försöker mest fokusera på att låtsas vara trevlig. Kom hem vid 9 och var helt färdig. Känner mig något bättre idag, men sämre än tidigare i veckan.

Så idag tänkte jag utnyttja min badeftermiddag! Dvs, jag tänker gå hem efter lunchen och bara ta det lugnt och kolla på Wissman när han springer final.

FruHelenekl, hoppas allt gått bra med din dotter!

Till er alla andra: Hej på er och hoppas att livet behandlar er väl!

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2