• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Cantaton

Fru Henax, great minds think alike! ;) Givetvis hejar jag på dig! Jag åt kyckling och grönsaker till lunch. Ikväll ska jag på spinning! ;)

Mina frukostar en stund framöver kommer att variera mellan:
    * grovt bröd med nyttigt pålägg
    * fiberhavregrynsgröt med blåbär
    * fruktgröt och mandelmjölk
    * omelett

Alltihopa är faktiskt gott :) Fruktsallad är en rätt härlig frukost också... Lite lyxig så där :) Har dock svårare för fantasin när det gäller lunch och middag. Har trots allt bara studiebidraget att leva på... så kan inte testa alla underbara recept i böckerna jag har. Det är så många ingredienser i allting.

Vi ska kämpa nu! Heja heja! Bra start där med promenaden! Jag har bara promenerat fram och tillbaka till/från skolan och registrerat mej :)

• Eurolady

Cantaton och FruHenax: Får jag vara med i stöttande att gå ner i vikt? Jag har ju som sagt tappat en del nu under sjukdomen, men känner mig tyvärr rätt bra, så risken finns att jag går upp igen när jag kan börja äta normalt. Har stöd hemifrån också, men kan behöva stöd här med!

Himla synd att man har en massa gottegrisar till arbetskamrater! Finns alltid choklad och kakor här. Ibland frukt, men det är bara ibland. Och så har vi en "dum" regel att när man åker utomlands ska man köpa med sig det landets choklad till övriga kollegor! Det är inte lätt att hålla diet på jobbet då!

• LKU

Tusentals kramar till er alla för erat ovärderliga stöttning och engagemang!!
    Jag känner den goda energnin nå fram till mig och göra gott. Värt GULD.
    KRAMAR till ALLA

Fru Henax
    TACK gumman för komplimangen och för inlägget angående PB som fick mig att dra lite på smilbanden för första gången idag. Betydde mycket!!
    *krama om*

• LKU

Cantaton, Fru Henax och Fru Eurolady

Jag joinar gärna eran "tänka och äta sunt och börja motionera"-grupp om det är ok? Här är en till som verkligen behöver gå ner i vikt. Hu va! Många kilon måste bort...
    Kramar till goa tjejerna

• Fru Henax

Åhh, vi blir många i den nybildade klubben "Vansinnigt nyttiga tjejer" verkar det som! Bra!

*åt precis ett päron till mellis och sitter nu och längtar efter den annars obligatoriska eftermiddagsglassen*

*Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis,Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis,Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis, Frukt är också godis.

Eller nåt!

• Eurolady
    FruHenax, du är för skön!

Själv kanske jag ska vänta en dag eller så med att joina er i klubben "vansinnigt nyttiga tjejer". Blev nämligen så väldigt glad över att jag mår bra, kan äta igen och faktiskt är sugen på mat så det råkade (råkade, just det ) glida ner en chipspåse när jag var och handlade. Och så ska vi göra pytt-i-panna till middag, inte världens nyttigaste. Fast jag tänkte faktiskt göra en sallad till också!

Nu ska jag snart ner i källaren och slänga in en tvätt, sen blir det diskning och matlagning. Och senare ikväll vankas det CSI!
  • Fru någongång.

Hej alla underbara. Kan bara instämma med eurolday, sådan kärlek i denna tråd, det är underbart,

*Skickar många varma tankar till alla som behöver det*

Kan också joina viktklubben, måste röra på mig mera om ajg inte skall se ut som en köttnulle när bebisen tittar ut. har rätt korta ben och rumpan och låren lägger gärna på sig lite för mkt. Men det konstiga är att jag inte äter mer än förrut så jag fatttar inte ekvationen.

Men jag skall fortsätta cykla ett tag till till jobbet och sedan försöka gå och gymma lätt 2 gånger i veckan. typ löpband och trappmaskin.

Nu har jag iaf gått en massa på stan, skall på bröllop i helgen och bestämmde att idag skulle det handlas present. självklart var den skålen dom ville ha slut överallt, så det slutade atrt jag fick ta mig till kungsholmen och där fick jag den sista i den färgen :) så nu har jag promenerat klart för idag. Dags för mat.

kram alla

• Cantaton

Fru Någongång & Eurolady är givetvis vansinnigt välkomna i klubben ;)

Henax, hur tycker du att det känns så här på morgonen dag 2?

• Fru Henax

Cantaton... jodå det känns bra! Väntar på en kompis som är på väg över med hamburgare till lunch! Så det känns jättebra!

Känner jag henne rätt så har hon säkert fixat fikabröd också! Åhhh, stackars mig som då måste offra mig!

• love U

Jag vill oxå vara med i den vansinnigt nyttiga tråden!! Fast jag är inne på vecka 2 istället för dag 2! Hoppas att det går bra ändå!

Fru Henax.... Tyvärr.... För mig funkar inte det där med att frukt är godis!
    Men jag har fri dag på lördagar!!! Så då får jag lördagsgodis!!!! Barnen tycker att det är jätteroligt att jag äter lördagsgodis!!

På torsdag ska jag på Friskis och Svettis för första gången på flera år! Tycker inte om att gympa i grupp på det viset men jag måste försöka variera motionscykeln lite! Blir lite enformig träning annars! Så jag hoppas att jag tycker att det är askul!

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2