• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • helenekl

prinsess; ja tack för den värmande armen, det känns bara som att det är för mkt nu!
    jag kan inte alls säga att det här med klasskamratens mamma o pappa drabbar mig men det är ändå otäckt att det har hänt dädr vi bor o att det är min dotters klasskamrat

• love U

FRUhelenekl:
    Skönt att det inte var en tumör men fy vad jobbigt att de inte vet vad det är för fel!! Hoppas verkligen att de får veta snart!! Har han fått tillbaka livsgnistan eller??

Usch, vilken hemsk händelse!!! Fy.... Saknar ord!!! Man tror verkligen att sånt inte ska hända i ens närhet men man kan aldrig vara säker på något!! Hmmm, lät lite konstigt det där men jag hoppas att ni förstår vad jag menar!!

Ja, om man bara hade 2-3 kilo att gå ner... Hos mig handlar det först om 6 kilo till första delmålet sen ska jag iaf ner 10 kilo till!! Hoppas verkligen att jag håller ut den här gången!!!
    Men jag får väl bra stöd från denna vansinnigt nyttiga tråden den här gången!!! ELLER??????? Hahahahaha

• Fru Henax

FruHelene! Jobbigt att inte få besked! Hoppas de snart finner ut vad det är som drabbat din pappa!!!

Jag läste om den där hemska familjetragedin tidigare idag! Fruktansvärt!!! "Lycka till" (finner inga bättre ord...) med din dotter, inte lätt att berätta om något så hemskt. Hur f-n ska man förklara sånt för ett barn när man inte ens som vuxen kan förstå!

Kramar till dig!

Kramar också till LKU som jag saknar massor!

Och en eloge till alla som verkligen försöker sig på det här med ett "nytt, nyttigt liv"! Själv kommer jag inte lyckas... Blev pizza igår... Skyller på att mannen är bortrest, sååå tråkigt att laga mat åt sig själv! Frukosten då? En latte...! Lunchen då? Ingenting... men en promenad blev det iaf... På lördag ska jag på kräftskiva...!
    Hmmm, kanske jag ska börja mitt nya liv nästa vecka istället??? Inte för att jag egentligen tror det kommer gå bättre då...!

• love U

Fru Henax: Du är förlåten!!! Hahahahaha
    Alla måste få leva sitt eget liv!! Men jag hoppas att du iaf stöttar mig!!!

Saknar oxå LKU!!!! Var är du stumpan???

• Eurolady

*kramar om FruHelenekl* Skönt att det inte var hjärntumör, men jobbigt att fortfarande inte veta vad det är. Hoppas lösningen kommer snart.

Och herregud, det är din dotters klasskamrat?!?! Jag läste om det på nätet före dina länkar. Fy sjutton! Vet inte riktigt vad du ska säga till dottern. Det beror ju också på hur mogen hon är och vad hon kan ta in (barn förstår ju ofta mer än vad vi vuxna tror) Det bästa är nog att försöka förklara att hennes klasskompis har varit med om något hemskt och att hennes föräldrar inte finns mer. Man ska nog inte gå in på detaljer (tex att det verkar som om pappan dödade mamman och sen tog sitt liv) utan bara sagt att det hänt något hemskt med föräldrarna och att kompisen kommer vara borta från skolan ett tag och att de kommer få mer information i skolan. Det är viktigt att hon får ställa frågor och att du försöker svara så gott det går, men, som sagt, utan för mycket detaljer.

Sen lär väl frågan dyka upp om det kommer hända dig och din man också (man kommer ju själv ihåg hur rädd man kunde vara som liten att nåt hemskt skulle hända ens föräldrar) och då gäller det bara att vara så lugn som möjligt och försäkra henne om att samma sak inte kommer hända er, men att man inte riktigt vet vad som väntar i livet framöver.

Vet inte alls om mitt svammel här hjälper, men det är det jag kommer på nu. Det viktigaste är nog att låta henne prata om det och få ställa frågor och vara så öppen som möjligt. Lycka till! *kramar om igen*

• helenekl

Alla; tack för era tankar *kramar*

EL: du är helt underbar" vet du att det är precis jag gjort för ett par timmar sen nu!! Jag gjorde det när jag hade skrivt här

Hon tog det jättebra och hon sa" men mamma kan inte han få bo hos oss'? han kan få sova i min säng o jag kan sova på golvet!"
    söta rara underbara gulliga min fina tjej!

• Princessdiamond

*tårögd*

fin liten flicka du har!

• Eurolady

Skönt att det verkar som om det gick bra med dottern!

Nu ska jag bara jobba en stund till, sen ska jag gå och käka middag med ett par kompisar. Vi ska på Beirut Café, ett libanesiskt ställe som jag har för mig är värsta kändistillhållet. Det var min kompis, född, uppvuxen och fortfarande bosatt på "Övfre Östermalm" (fint värre, för er som inte är Stockholmare) som föreslog det! Vi får hoppas att det är gott!

• helenekl

princessdiamond: ja hon är för go!

EL:Jaa det känns bra. antar att det kommer fler frågor o funderingar ikväll sen

• helenekl

love U: jo det tycker jag.. han är väldigt trött på att ligga inne utan att veta vad orsaken är bara. men livsgnistan börjar visa sig tycker jag

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2