Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Duktigt Euro!! :) Själv ska jag kasta glasspaketet som ligger i min frys. Det är ändå inte så mkt kvar i.
Eftersom Sandra är sjuk och inte kan gymma imorgon hade jag tänkt ta en sväng dit idag i lugn och ro, men jag är själv jättehängig och snuvig. Svår avvägning. Har legat i sängen och läst kurslitteratur hela förmiddagen. Är faktiskt klar med alla texter inför morgondagen nu - "bara" instuderings-/diskussionsfrågorna kvar då...
Någon gång under dagen ska jag även ta mej ner till affären och köpa saker som lök, frukt, bönor, kryddor, ägg, vinäger, fisk, grönsaker, pumpakärnor, havregrädde och annat nyttigt.
Efter storhandlande la jag mej i sängen för att följa svenskhoppen i VM. Jag blir ju alldeles rörd både när det går bra och när det går dåligt.
Stackars Susanna Kallur - hon var 5 hundradelar från guldet och bara 1 hundradel från bronset. Och hon grät och grät.
Wissman gjorde ett superlopp och är nu i final.
Holm har varit så bra... legat på guldplats under hela tävlingen... men just nu på tredje, och en osäker tredjeplats.
Vad ska man säga? Det verkar vara fjärdeplatsernas VM!
Först Musse
Sen Sanna (med 1 hundradels marginal och trots ett personbästa)
Och sen Stefan (ruggigt nära i andra)
Nä, det verkar inget bra för Sverige i år. Johan Wissman springer ju som en gud, men han lär väl komma fyra han med! Och sen kommer väl Kajsa att fullborda det hela, eller vad tror ni?
Ledsen, men just nu känner jag mig rätt pessimisstisk inför fortsättningen av VM.
Mm, jag tror inte att det blir medalj för Wissman i finalen...
Kajsa vågar jag inte säga nåt om alls. Är inte så insatt.
Men vi kan ju definitivt glädja oss åt Carolinas Europarekord, Wissmans Sverigerekord och Susannas personrekord. De har ju inte direkt legat på latsidan, om man säger så.
Nä, man måste ju se det så! Wissman raderar ut sitt svenska rekord! Sanna springer sitt bästa lopp någonsin i en VM-final!
Och Carros Europarekord är ju magiskt!
Så, nu blev jag lite piggare och gladare.
Tror faktiskt lite på Kajsa, om hon har en bra dag. Hon har ju haft en svajjig säsong, så om hon bara får till det när det väl gäller, kan det gå bra. Fast Blanka Vlasic blir svår ...
:) Såja, lite gladare toner var det i alla fall. Nu behöver vi inte vara nerviga mer idag iaf.
har handlar för 1200 på ullared idag :o:o:o :D
Ojojojdå :)
Princess: Jag vill oxå handla på Ullared!! Handlade visserligen kläder till barnen för 1500 kr i helgen men jag skulle behöva handla för ungefär lika mycket till mig själv!
Men det kanske är lika bra att vänta lite med att handla kläder! Räknar ju med att gå ner ett par (!) kilo!!
Men som vanligt när jag börjar komma igång med träning och viktnedgång så blir jag sjuk!! Är nu förskyld, har ont i halsen och har feber! Men jag hoppas att jag blir frisk snart så att jag kan komma igång med träningen igen! Hade ju velat gå på Friskis & Svettis ikväll men det är bara att glömma!! Tyvärr!!
På lördag är det vägning igen!! Hoppas att jag har gått ner lite mer än förra veckan men all nedgång är ju positiv!!
Måste säga att det känns bra att vi är så många här som bestämt oss för att tag i vår vikt, det gör att det känns lite lättare att motivera sig själv!
Var och köpte Cantatons våg igår (alltså inte just det exet som Cantaton köpt, utan en likadan ) och testade hemma. Väger nu mindre än jag gjort på ett par år, men har fortfarande 2-3 kg jag vill tappa innan jag känner mig nöjd. Så då gäller det att vara disciplinerad. För mig handlar det framförallt om att äta mindre portioner och undvika att köpa ostbågar!
Går och hoppas på att läkaren INTE ska ringa idag eller imorgon, för det betyder att jag inte har något allvarligt fel i min mage och kan börja träna igen. De skulle bara ringa om proverna visade på något, annars hör de inte av sig. Och det skulle ta en vecka och det har det gått idag. *håller ena tummen hårt för att telefonen fortsätter vara tyst*
Var förövrigt och fixade körkort idag. Vägverket har ju infört att man kan ta kort och skriva under på deras kontor, så går det snabbare och smidigare att fixa nytt körkort. Så nu ska jag bara betala in 150 spänn så får jag hem det!
Så det börjar också bli dags att fixa bankkort och sånt. Det är en del som måste ändras när man byter namn!